Τρίτη 14 Μαΐου 2013

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΗΣ ΝΙΚΗΣ ΦΟΥΝΤΑ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ


Για τα Χρονοδιάγραμμα και τον  προγραμματισμό για το σύνολο των έργων του τμήματος Κόρινθος-Πάτρα της Ολυμπίας Οδού, της Ιονίας Οδού και του άξονα Άκτιο-Αμβρακία , ζητά να  ενημερωθεί με επίκαιρη ερώτηση της η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ Νίκη Φούντα.
 Στην ερώτηση της αναφέρει:
Κύριε Υπουργέ,

Τα ποικίλα  προβλήματα που εδώ και χρόνια παρουσιάζονται στην εκτέλεση των παραπάνω έργων, έργα τα οποία θα συνδέουν την Δυτική Ελλάδα με την Αθήνα και πλέον, μέσω Εγνατίας Οδού, και την Θεσσαλονίκη, αποτελούν τον μεγάλο «βραχνά» της ανισσόροπης ανάπτυξης μεταξύ των δύο νοητών αξόνων της χώρας μας.  Οι τραγικές καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των έργων οφείλονται τόσο σε έργα παραχώρησης που δημοπρατήθηκαν ανώριμα χωρίς απαλλοτρίωση με βάση προκαταρτικές και όχι οριστικές μελέτες, σε λανθασμένες επιλογές στο σχεδιασμό, αλλά, κυρίως, στην οικονομική κρίση που έχει πλήξει την χώρα μας τα τελευταία τρία χρόνια.


Η επανεκκίνηση των έργων του τμήματος Κόρινθος-Πάτρα της Ολυμπίας Οδού έγινε προ ημερών. Όσον αφορά στην Ιονία Οδό, όμως, και συγκεκριμένα  λόγω της εκκρεμοδικίας που υπάρχει με την κατάθεση αίτησης ακυρώσεως της 142128/25-7-2005 ΚΥΑ με την οποία εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου «Ιονία Οδός, Αντίρριο-Κεφαλόβρυσο» στο Συμβούλιο της Επικρατείας, παραμένει σε εκκρεμότητα η οριστικοποίηση της χάραξης του αυτοκινητόδρομου στην περιοχής της Κλόκοβας. Η καθυστέρηση ενέχει τον κίνδυνο το «πολύπαθο» και άκρως επικίνδυνο αυτό τμήμα της Ιονίας Οδού τελικά να μην περιληφθεί στην παρούσα προγραμματική περίοδο του ΕΣΠΑ, κάτι που θα ήταν καταστροφικό για την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας.

Επιπλέον, καθυστερήσεις παρατηρούνται και στο τμήμα του Α/Δ Άκτιο-Αμβρακία, ενός άξονα που θα ενώνει την Ιόνια Οδό με το συνεχώς αναβαθμιζόμενο αεροδρόμιο του Ακτίου, καθώς με ευθύνη των αναδόχων εταιρειών κατασκευής δεν έχει τηρηθεί το τελευταίο εγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα που όριζε πως η ολοκλήρωση των εργασιών θα λάμβανε χώρα τρία χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης, η οποία έγινε τον Μάρτιο του 2010.

Επειδή η Δυτική Ελλάδα είναι εξαιρετικά υποβαθμισμένη οδικά, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

 Υπάρχει νέο, εγκεκριμένο κι επικαιροποιημένο χρονοδιάγραμμα εργασιών για την κατασκευή του τμήματος Κόρινθος-Πάτρα της Ολυμπίας Οδού, της Ιονίας στο σύνολό της, αλλά και του Α/Δ Άκτιο-Αμβρακία και ποια είναι η ημερομηνία ολοκλήρωσης των εργασιών; Υπάρχει πρόβλεψη για την κατοχύρωση των θέσεων εργασίας των εργαζομένων σε αυτά;

Υπάρχει εγγυημένη απάντηση για την παραμονή στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο του ΕΣΠΑ του τμήματος της Ιονίας Οδού που αφορά την περιοχή της Κλόκοβας; Θα υπάρξει άμεση εκκίνηση υλοποίησής του στη βάση μελέτης που δεν θα αντιβαίνει στην απόφαση του ΣτΕ;»


google page rank