Τρίτη 11 Ιουνίου 2013

Νέα μαρίνα 400 σκαφών στη Πάλαιρο! Πεσμένη η Βόνιτσα Βουνό τα γραφειοκρατικά εμπόδια για την ανάπτυξη της μαρίνας

Μεγάλη η ζήτηση ελλιμενισμού τουριστικών σκαφών
Πεσμένη η Βόνιτσα Βουνό τα γραφειοκρατικά εμπόδια για την ανάπτυξη της μαρίνας
Ολοκληρώνεται σε λίγο καιρό η μελέτη ενός μεγάλου project, το οποίο θα αλλάξει την εικόνα, τόσο της Παλαίρου όσο και του Ιονίου.
Πρόκειται για την κατασκευή μιας μαρίνας δυναμικότητας 400 περίπου σκαφών διαφόρων κατηγοριών, με τα συνοδό λιμενικά έργα, στο λιμάνι της Παλαίρου που σήμερα μετά βίας φιλοξενούνται μερικά κότερα. Το έργο θα υλοποιηθεί, είτε με χρηματοδότηση από την επόμενη προγραμματική περίοδο, αν βέβαια υπάρχει ανάλογο μέτρο, είτε μέσα από συνεργασία με ιδιώτη. 

Ένα τέτοιο έργο θα δημιουργήσει άλλου είδους τουριστικές συνθήκες στην περιοχή, αφού οι ήδη υπάρχουσες μαρίνες της Παλαίρου και της Λευκάδας δεν αρκούν για να καλύψουν τη ζήτηση που υπάρχει. Με αυτό το δεδομένο, σαφώς και θα υπάρξει και επενδυτικό ενδιαφέρον από ιδιώτες, αφού, όπως υπογράμμισε ο δήμαρχος Ακτίου - Βόνιτσας Ν. Σολδάτος: «Ακόμα και άλλες πέντε μαρίνες να υπήρχαν στην περιοχή, δεν θα κάλυπταν στη ζήτηση». Το κόστος της μελέτης δεν θα ξεπεράσει τις 40.000 με 50.000 ευρώ μαζί με τις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις, ενώ τα χρήματα έχουν εξασφαλιστεί μέσω της ΜΟΔ.
Κάθε τόσο πηγαίνουν στην περιοχή εταιρίες τουριστικών σκαφών και ζητούν αρκετές θέσεις ελλιμενισμού σε μόνιμη βάση. Πριν από λίγες ημέρες, μία εξ αυτών ζήτησε 40 μόνιμες θέσεις στην Πάλαιρο, οι οποίες βέβαια δεν υπήρχαν. Πεποίθηση του δημάρχου είναι ότι τα επόμενα 2 - 3 χρόνια θα υπάρξουν σημαντικές εξελίξεις στην περιοχή που θα δημιουργήσουν απίστευτη υπεραξία. Κατ’ αρχήν θα δημιουργηθούν θέσεις εργασίας, ο δήμος θα έχει οφέλη από τα τέλη, ενώ και η τοπική οικονομία θα ενισχυθεί ακόμα περισσότερο, σε όλους τους επαγγελματικούς τομείς που έχουν σχέση με τον τουρισμό. Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη το 35% με 40% των κατοίκων της Παλαίρου, ζουν από τον τουρισμό, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό ζει από τον πρωτογενή τομέα.
Στα «κάτω» της η Βόνιτσα / Βουνό τα γραφειοκρατικά προβλήματα
Στον ίδιο δήμο υπάρχει και η μαρίνα της Βόνιτσας, δυναμικότητας 90 σκαφών, την οποία η δημοτική αρχή αγωνίζεται να αναπτύξει, όμως υπάρχουν διαφορές σε σχέση με άλλες μαρίνες, που δεν την κάνουν ελκυστική. Ο δήμος έχει καταθέσει φάκελο για την νομιμοποίησή της σε ό,τι αφορά στους περιβαλλοντικούς όρους. Ακόμα, όμως, και αν γίνουν όλες οι διαδικασίες και αν δημιουργηθούν έργα υποδομής, η μαρίνα της Βόνιτσας δεν εξυπηρετεί τα σκάφη, αφού κανείς δεν επιλέγει τον Αμβρακικό ως προορισμό. Επιπρόσθετα, υπάρχει και ένα μεγάλο πρόβλημα εισόδου των σκαφών από το δίαυλο, που είναι ανασταλτικός παράγοντας.
Από την άλλη πλευρά είναι και το καθεστώς διαχείρισης και η γραφειοκρατία που βάζει εμπόδια στην εξέλιξη κάποιων έργων. 
Ο δήμος Ακτίου - Βόνιτσας μοιράζεται ανάμεσα σε δυο Λιμενικά Ταμεία, η περιοχή της Παλαίρου ανήκει στο νομαρχιακό Λ.Τ. και η Βόνιτσα στο διαδημοτικό Λ.Τ. Αμφιλοχίας - Βόνιτσας. Με αυτό το καθεστώς δεν μπορεί ο δήμος να κάνει ολοκληρωμένη ανάδειξη του παραλιακού του μετώπου, όταν πρέπει να πηγαίνει από φορέα σε φορέα για να εξασφαλίσει τα απαιτούμενα. 
Για παράδειγμα, για την αλλαγή των φωτιστικών στο παραλιακό μέτωπο της Βόνιτσας, που εντάσσεται στο έργο της ανάπλασης που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ, ο δήμος πρέπει να υπογράψει προγραμματική σύμβαση με το διαδημοτικό Λ.Τ. Έτσι, όλη αυτή η γραφειοκρατία δημιουργεί αναχώματα στην εξέλιξη κάποιων παρεμβάσεων. Αυτό συμβαίνει κατά ένα μέρος και με τη μαρίνα της Βόνιτσας, που, για την υλοποίηση έργου, απαιτούνται προγραμματικές συμβάσεις.

Tης ΒΑΣΩΣ ΒΗΤΤΑ
aixmi-news

google page rank