Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2014

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ "ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΕΩΣ 20-11=2014.
Συνεχίζεται το πρόγραμμα επαγγελματικής κατάρτισης «Προετοιμάσου για το Αύριο» που υλοποιεί το Ινστιτούτο Βιομηχανικής και Επιχειρησιακής Επιμόρφωσης & Κατάρτισης (ΣΕΒ-ΙΒΕΠΕ) με την αποκλειστική χρηματοδότηση της ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ ΑΒΕ.
Το πρόγραμμα «Προετοιμάσου για το Αύριο», που ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2013, έχει προσφέρει μέχρι σήμερα δωρεάν κατάρτιση και πιστοποίηση σε συνολικά 1.000 ανέργους, εργαζομένους ή αυτοαπασχολούμενους που θέλουν να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους ή να αποκτήσουν εξειδικευμένες γνώσεις προκειμένου να βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητά τους στην αγορά εργασίας.
Η νέα φάση του προγράμματος θα εστιάσει σε ανέργους άνω των 40 ετών. Στο σχεδιασμό του προγράμματος ελήφθησαν υπόψη οι πραγματικές ανάγκες των επιχειρήσεων σε καταρτισμένο προσωπικό και έχουν ενταχθεί ειδικότητες οι οποίες έχουν απήχηση τόσο στους ανέργους όσο και στις επιχειρήσεις. Όλες οι ειδικότητες (14 συνολικά) περιλαμβάνουν πρακτική άσκηση και στο τέλος των μαθημάτων, οι συμμετέχοντες θα λάβουν κατόπιν εξετάσεων πιστοποιητικό επιτυχούς παρακολούθησης και πιστοποιητικό επάρκειας για όσα επαγγέλματα προβλέπεται πιστοποίηση.
ΣΚΟΠΟΣ:
Πρόκειται για ένα επιμορφωτικό πρόγραμμα απαιτήσεων που προσφέρει την κατάλληλη ενημέρωση και προετοιμασία για γραμματείς επιχειρήσεων, ώστε να κατανοήσουν με σαφήνεια το 
ρόλο τους στη σύγχρονη επιχείρηση, να ανακαλύψουν τις ευκαιρίες εξέλιξής τους, τις προοπτικές του επαγγέλματος στο μέλλον και τις δεξιότητες που απαιτούνται για την αποτελεσματική εξάσκηση του στη σύγχρονη αγορά.
ΣΤΟΧΟΣ: 
Στο τέλος της εκπαίδευσης οι εκπαιδευόμενες/οι θα γνωρίζουν:
Τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν τη γραμματειακή υποστήριξη της διοίκησης
Τις βασικές αρχές των δημοσίων σχέσεων και της επικοινωνίας
ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ: 
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε γραμματείς υψηλών βαθμίδων, αλλά και γραμματείς που επιθυμούν να προετοιμαστούν κατάλληλα για αυτό το ρόλο.Το πρόγραμμα απευθύνεται σε ανέργους άνω των 40 ετών,αποφοίτους Λυκείου, Ι.Ε.Κ., AΤΕΙ, ΑΕΙ και με σχετική προϋπηρεσία, όπου η παρακολούθηση του προγράμματος το απαιτεί. Τα άτομα που θα κάνουν αίτηση θα πρέπει να είναι άνεργοι κατά τη χρονική στιγμή της υποβολή της αίτησης και να παραμένουν άνεργοι μέχρι και το πέρας του μαθήματος που θα παρακολουθήσουν.Το πρόγραμμα θα ξεκινήσει το Νοέμβριο του 2014 και θα διαρκέσει μέχρι το τέλος του έτους με στόχο να εκπαιδευτούν 220 άτομα. 
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:
Το πρόγραμμα διεξάγεται σε σεμιναριακές συναντήσεις – workshops και περιλαμβάνει θεωρητικές 
γνώσεις, πρακτικές ομαδικές ασκήσεις, εργασία σε ομάδες, βιωματικά παιχνίδια. 
Χωρίζεται στις εξής ενότητες : 
Επικοινωνιακές ικανότητες – Communication Skills 
Διοικητικές ικανότητες – Management Skills 
Προσωπική Ανάπτυξη – Personal Development 
Επικοινωνιακές ικανότητες – Communication Skills 
Δημόσιες Σχέσεις της/του Γραμματέως (4 Δ.Ω.) 
Το νόημα των Δημοσίων Σχέσεων στη Σύγχρονη Επιχείρηση 
Ιστορία και φιλοσοφία και βασικές αρχές των Δημοσίων Σχέσεων 
Ο τρόπος που η/ο γραμματέας δημιουργεί «εικόνα» 
Οι ομάδες κοινού της επιχείρησης 
Το ετήσιο πρόγραμμα Δημοσίων Σχέσεων 
Η σημασία της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης 
Τι περιλαμβάνει η στρατηγική μίας επιχείρησης
Γραπτή, Προφορική και τηλεφωνική επικοινωνία (4 Δ.Ω.) 
Η σημασία της γραπτής επικοινωνίας και των επαγγελματικών κειμένων 
Δείγματα εντύπων και επαγγελματικών κειμένων 
Βασικά λάθη στη χρήση της γλώσσας μας 
Η εταιρική ταυτότητα και η συμμετοχή της στην εταιρική κουλτούρα 
Η επιστολή, το Δελτίο Τύπου, η πρόσκληση, κ.α. 
Οι κανόνες για να δομήσουμε ένα επαγγελματικό κείμενο 
Η χρήση του τηλεφώνου από τη/το γραμματέα 
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ:
Οι ενδιαφερόμενοι υποψήφιοι θα δηλώνουν συμμετοχή στο 
πρόγραμμα μέσω ηλεκτρονικής αίτησης, στην οποία θα μπορούν να δηλώνουν έως 3 ειδικότητες/μαθήματα που τους ενδιαφέρουν να παρακολουθήσουν με σειρά προτεραιότητας από 1 (πρώτο σε 
προτίμηση από τα 3) έως 3 (τελευταίο σε προτίμηση). Η κατάθεση 
της αίτησης από τους υποψήφιους θα πρέπει να γίνει μέχρι την 
20/11 και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας (βλ. ειδικά κριτήρια). 
Αφού συμπληρωθεί ικανός αριθμός ατόμων για κάθε ειδικότητα/μάθημα, θα διενεργείται η επιλογή των εκπαιδευομένων με βάση τα τυπικά προσόντα που αναγράφονται στην αίτηση και τις προϋποθέσεις που απαιτούν οι προδιαγραφές της/του 
συγκεκριμένης/ου ειδικότητας/μαθήματος, που αναγράφονται στην περιγραφή των μαθημάτων.
Υπάρχουν 3 κατηγορίες κριτηρίων που θα χρησιμοποιούνται στην 
αξιολόγηση:
Γενικά κριτήρια:
Ανεργία (μόνο άνεργοι μπορούν να συμμετέχουν στο 
πρόγραμμα). Η πιστοποίηση της ανεργίας γίνεται: 
o για όλους πλην των μηχανικών, με την αναφορά του 
αριθμού της κάρτας ανεργίας και την αποστολή 
αντιγράφου του εκκαθαριστικού του υποψηφίου για το 
οικονομικό έτος 2014 ή, στην περίπτωση που ο 
υποψήφιος δεν υποχρεούται σε υποβολή φορολογικής 
δήλωσης, αποστολή σχετικής βεβαίωσης από την εφορία 
για τη μη υποχρέωσή του αυτή. o για τους μηχανικούς απαιτείται αναφορά του αριθμού 
μητρώου του ΤΕΕ ή βεβαίωση του τεχνικού 
επιμελητηρίου (ΤΕΕ) που αναφέρει ότι ο υποψήφιος είναι 
μέλος του ΤΕΕ και αποστολή αντιγράφου του 
εκκαθαριστικού του υποψηφίου για το οικονομικό έτος 
2014 ή, στην περίπτωση που ο υποψήφιος δεν 
υποχρεούται σε υποβολή φορολογικής δήλωσης, 
αποστολή σχετικής βεβαίωσης από την εφορία για τη μη 
υποχρέωσή του αυτή. 
Σε περίπτωση που η φορολογική δήλωση του οικονομικού 
έτους 2014 δεν ανταποκρίνεται στην παρούσα οικονομική 
κατάσταση του υποψηφίου (δηλαδή αν ο υποψήφιος 
εργαζόταν το 2013, αλλά σήμερα είναι άνεργος), απαιτείται 
υπεύθυνη δήλωση του Νόμου 105 -με το γνήσιο της 
υπογραφής- που να αναφέρει την παραπάνω αλλαγή.
Ηλικία: στο πρόγραμμα μπορούν να λάβουν μέρος άνεργοι 
άνω των 40 ετών.
Αν δεν πληρούνται τα παραπάνω κριτήρια, ο υποψήφιος δεν 
ελέγχεται περαιτέρω.
Κοινωνικά κριτήρια
Χρόνος σε ανεργία: θα προηγούνται άτομα με μεγαλύτερο 
χρόνο σε ανεργία
Ευπαθείς κοινωνικά ομάδες: θα προηγούνται άτομα από 
μονογονεϊκές οικογένειες, οικογένειες όπου κανένας δεν 
εργάζεται, κ.λπ.
Ειδικά κριτήρια
Επίπεδο γνώσεων: ανάλογα με τις απαιτήσεις της ειδικότητας / 
μαθήματος που αναγράφονται στην περιγραφή των 
μαθημάτων
Αν κάποιος υποψήφιος έχει δηλώσει 3 ειδικότητες, θα γίνεται 
προσπάθεια να μπαίνει σε αυτήν που προτιμά περισσότερο, εκτός και 
αν δεν πληροί κάποιο από τα ειδικά κριτήρια.
Τέλος, ο χρόνος υποβολής της αίτησης αποτελεί κριτήριο που θα 
συνυπολογίζεται στην περίπτωση που αυτό απαιτείται μετά από την 
εφαρμογή όλων των παραπάνω κριτηρίων.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Σε κάθε μια από τις εκπαιδευτικές ενότητες γίνεται η θεωρητική 
παρουσίαση με τη βοήθεια του κατάλληλου εκπαιδευτικού 
εξοπλισμού και η πρακτική άσκηση με τον αντίστοιχο τεχνικό 
εξοπλισμό, όπου είναι απαραίτητο. Όλες οι εκπαιδευτικές μέθοδοι που θα χρησιμοποιηθούν βασίζονται στις τεχνικές εκπαίδευσης 
ενηλίκων και στην προώθηση της ενεργητικής μάθησης.
Η ανάπτυξη των διαφόρων θεμάτων θα γίνει με πολλαπλές τεχνικές εκπαίδευσης, όπως:
Με διαλέξεις του εκπαιδευτή
Με επίδειξη εκ μέρους του εκπαιδευτή
Με συζήτηση
Με την ερωτηματική μέθοδο
Με τη χρήση εκπαιδευτικών videos
Με ασκήσεις επί χάρτου
Με καταιγισμό ιδεών, κ.λπ.
Στην πρακτική άσκηση χρησιμοποιούνται:
μελέτες πραγματικών περιπτώσεων παιγνίδια ρόλου ομαδικές εργασίες (ομάδες εργασίας αναλαμβάνουν συγκεκριμένο εκπαιδευτικό έργο και στο τέλος αξιολογούνται για αυτό)η εκπαιδευτική μέθοδος «μαθαίνω κάνοντας (learning by 
doing)». 
Η πρακτική άσκηση γίνεται είτε στην αίθουσα είτε στα πιστοποιημένα 
εργαστήρια του ΣΕΒ-ΙΒΕΠΕ. 
Σε κάθε εκπαιδευτική ενότητα θα γίνονται τεστ αξιολόγησης για να τεκμηριωθούν οι γνώσεις των εκπαιδευομένων. Τα τεστ αυτά θα 
είναι:
πολλαπλής επιλογής
σωστού – λάθους
σύζευξης
συμπλήρωσης
σύντομης απάντησης
παρουσίαση εκπαιδευτικού έργου πρακτικής άσκησης

www.ivepe.gr






google page rank