Ετικέτες

Τρίτη, 30 Απριλίου 2013

Μεθοδευμένη σταδιακή απαξίωση του Κέντρου Υγείας Κατούνας




Την Δευτέρα 29/04/12 υπέβαλαν την παραίτηση τους δυο επιμελητές του Κέντρου Υγείας Κατούνας και όπως ακούγεται θα υπάρξουν και άλλες σε σύντομο διάστημα. 
      Ο λόγος είναι η άνευ προηγουμένου απαξίωση τού κέντρου υγείας από την κεντρική διοίκηση και το Υπουργείο υγείας που άρχισε από την προηγούμενη διοίκηση του νοσοκομείου Αγρινίου και συνεχίστηκε με την έλευση του τωρινού διοικητή.......
       Αποτέλεσμα των παραπάνω θα είναι ακόμα ένα πλήγμα για το υποβαθμισμένο τόπο μας όπως λένε οι κάτοικοι οι οποίοι φοβούνται ότι στα σχέδια του Υπουργείου είναι το κλείσιμο του κέντρου Υγείας Κατούνας το οποίο πραγματοποιείται με τρόπο ώστε να περάσει όσον δυνατό στα μαλακά και με το λιγότερο πολιτικό κόστος…
       Πρέπει ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας Μάριος Σαλμάς να παρέμβει άμεσα για την επίλυση των προβλημάτων σχετικά με την υλικοτεχνική υποδομή και θέματα που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης σχετικά με το ιατρονοσηλευτικό προσωπικό, αφού έχουν εξαντληθεί όλα τα περιθώρια για την απρόσκοπτη λειτουργία του Κέντρου Υγείας από πλευράς των υπηρετούντων Ιατρών.

xiromeronews

ΚΕΝΤΡΙ: ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΟΥΝΑ ΔΗΜΟΥ ΑΚΤΙΟΥ - ΒΟΝΙΤΣΑΣ




ΕΥΧΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΟΥΡΟΥΜΠΛΗ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ

ς

ΑΓΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΑΤΟΥΝΑΣ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ & ΔΙΑΚΑΙΝΗΣΙΜΟΥ ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ



ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ 
7:30 μ.μ.
Ακολουθία του Νυμφίου.

ΜΕΓΑΛΗ ΔΕΥΤΕΡΑ
7:30 μ.μ.
Ακολουθία του Νυμφίου.

ΜΕΓΑΛΗ ΤΡΙΤΗ
7:30 μ.μ.
Ακολουθία του Νυμφίου.                                             


ΜΕΓΑΛΗ ΤΕΤΑΡΤΗ
7:00 π.μ.
Προηγιασμένη Θεία Λειτουργία
των τιμίων δώρων.
10:00 π.μ. Ακολουθία Ιερού Ευχελαίου.
7:30 μ.μ. Ακολουθία του Ιερού Νυπτήρος. 

ΜΕΓΑΛΗ  ΠΕΜΠΤΗ 

 6:30 π.μ. Θεία Λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου.
7:30 μ.μ. Ακολουθία των Αχράντων Παθών. 


ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
8:00 π.μ. Ακολουθία των Μεγάλων και Βασιλικών Ωρών.
10:00 π.μ. Εσπερινός της Αποκαθηλώσεως.
7:30 μ.μ. Ακολουθία του Επιταφίου θρήνου.
9:00 Έξοδος του Ιερού Επιταφίου στην Κεντρική οδό της πόλεως μας.   
   ΜΕΓΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟ
7:00 π.μ. Εσπερινός της Αναστάσεως και Θεία Λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου.
11:00 μ.μ. Μεσονυκτικόν της Αναστάσεως.
12:00 μ.μ. Ακολουθία της Αναστάσεως και στη συνέχεια   
                                                       Όρθος και Αναστάσιμη Θεία  
                                                       Λειτουργία.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ
7:00 μ.μ. Εσπερινός της Αγάπης.

ΔΕΥΤΕΡΑ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ
7:00 π.μ. Θεία Λειτουργία στην Αγία Δευτέρα
Θεια Λειτουργία θα τελεστεί και στον Άγιο Γεώργιο (Βελαώρας)
7:00 μ.μ.  Εσπερινός στον Άγιο Δημήτριο.
















ΤΡΙΤΗ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ

7:00 π.μ. Θεία Λειτουργία στον Άγιο Αθανάσιο.

ΑΝΑΓΚΑΙΕΣ ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ
1. Για να νιώσουμε πραγματικά τις αγίες αυτές ημέρες της Μ. Εβδομάδας θα πρέπει να ενδιαφερθούμε ιδιαίτερα για την πνευματική μας προετοιμασία. Πολύ θα μας βοηθήσει η τακτική παρακολούθηση των ιερών Ακολουθιών με υποδειγματική ευλάβεια.
2. Εξομολόγηση: Θερμή παράκληση, να μην αφήνουμε το μυστήριο της ιεράς εξομολογήσεως την τελευταία στιγμή.
3. Για την Θεία Κοινωνία των κατάκοιτων ενοριτών μας , ο Ιερεύς θα πηγαίνει στα σπίτια των ασθενών για να τους μεταδώσει τα Άχραντα Μυστήρια, εν όψει της Εορτής του Πάσχα, μέχρι και την Μαγάλη Τετάρτη.

                  Ο πρόεδρος, το Εκκλησιαστικό Συμβούλιο 
                       και το Προσωπικό του Ιερού Ναού 
                                   εύχονται σε όλους 
                       Ευλογημένη Μεγάλη Εβδομάδα 
                                  και ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ    

Δευτέρα, 29 Απριλίου 2013

ΤΟ ΠΑΝΘΕΟΝ ΤΩΝ ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ ΤΗΣ ΚΑΤΟΥΝΑΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΟΛΕΜΩΝ

ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ 


ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821- ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ 1912-1923-
Α΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ 1914-1918- ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ 1919-1922-
Β΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ 1940-1941



Σας παρουσιάζουμε τα ονόματα  των Κατουνιωτών αγωνιστών όπως παρουσιάζονται στα νέο βιβλία του Μπάμπη Κουβέλη με τίτλο:
«Το Πάνθεον των Ξηρομεριτών Aγωνιστών» και του βιβλίου με τίτλο "Πόλεις και χωριά του Δήμου Ακτίου Βόνιτσας" του Γ. Μπαρμπαρούση & Ευαγγέλου Κουτιβή.







ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ 

  

KATOUNA: A BEAUTIFUL TRADITIONAL GREEK VILLAGE (Η ιστορία της περιοχής μας στα Αγγλικά )

Η ιστορία της περιοχής μας στα Αγγλικά

KATOUNA: A BEAUTIFUL TRADITIONAL GREEK VILLAGE

FROM ANTIQUITY TO THE PRESENT



Katouna was, until recently, the mother-town of tobacco and cultivated the best tobacco in Greece, as Tsebelia. A subtask of the residents was the stock raising and other crops, which failed, however, to replace the income, brought about by tobacco.

KATOUNA

Starting from 

ΑΡΧΕΙΟ : Η ΚΑΤΟΥΝΑ ΕΔΩΣΕ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΣΤΟ ΜΑΡΑΘΩΝΙΟ ΤΟ 2011



ΑΡΧΕΙΟ 

Ο Παναγιώτης Μαλτέζος και Αθανάσιος Μαγκλάρας εκπροσώπησαν το χωριό μας φέτος στον 29Ο Μαραθώνιο που πραγματοποιήθηκε στις 13/11/2011.
Οι δύο τους καταρχήν ξεκίνησαν με την προσπάθεια ίδρυσης ορειβατικού συλλόγου Κατούνας  το 2004 όπου είχαν κάνει πολλές πεζοπορίες αλλά και ορειβατικές διαδρομές όπως στο όρος Γκαμήλα σε υψόμετρο 2.397 μέτρα στην Δρακολίμνη όπου ύψωσαν και το πανώ της Κατούνας αλλά και στον ¨Όλυμπο.
Η ιδέα του Παναγιώτη που είναι 43 ετών να κάνει μεγάλες αποστάσεις του ήρθε μετά από διάφορες προπονήσεις που έκανε και τόλμησε να σκεφτεί την ιδέα του Μαραθωνίου.

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΤΟΥΝΑΣ

ΑΡΧΕΙΟ.

Λίγα λόγια για τον συνοικισμό

Έτσι ονομάζεται ο συνοικισμός 5 χιλιόμετρα έξω από την Κατούνα ανάμεσα από τον Αετό και τον Κωνωπίνα. Ο Συνοικισμός αυτός, ονομάζεται πρόσφυγα ή προσφυγικά, λόγω του ότι κατοικείται από πρόσφυγες ανθρώπους, που έφυγαν από τη γενέτειρά τους την περιοχή του Πόντου της και της Μικράς Ασίας και εγκαταστάθηκαν το 1922 μετά από απερίγραπτες ταλαιπωρίες. Το ελληνικό κράτος τότε ανάλογα με τις δυνατότητες της εποχής τους αποκατέστησε τη Δεκαετία 1922-1932, έως το 32 ήταν άστεγοι. 
Προτίμησαν αυτές τις περιοχές για να αποφύγουν τον εκτουρκισμό, για να μείνουν χριστιανοί ορθόδοξοι. 
Το Μοναστήρι
Το όνομα φυσικά το πήρε από το μοναστήρι του Άγιου Νικόλαου που προυπήρχε, το ιστορικό αυτό μοναστήρι που προσέφερε ανεκτίμητες υπηρεσίες στην ακμή του στην επαναστατική περίοδο κατά των Τούρκων κυρίως το 1822 στην μεγάλη και νικηφόρα μάχη των ξηρομεριτών.

Αυτός που έκτισε το μοναστήρι φέρεται  είναι ο Ευγένιος Γιαννακόπουλος και από την επιγραφή εντός του Ναού, το μοναστήρι ιδρύθηκε το έτος 1692 επί Πατριάρχου Καλλίνικου Β του Ακαρνάνος.Στο μοναστήρι υπάρχει γύρω-γύρω τείχος και μια πύλη. Το τείχος και τα κελιά σήμερα είναι σχεδόν έτοιμα ανακατασκευάστηκαν από τους ίδιους τους περήφανους κατοίκους του συνοικισμού.


Αρχικός εδώ είχαν φθάσει περίπου στις 70 οικογένειες. Μόνο 16 οικογένειες έμειναν, οι οποίοι ζούσαν πολύ φτωχικά. Με τον καιρό όμως η ζωή τους βελτιώθηκε με την καλλιέργεια της γης και την κτηνοτροφία. Κύρια ασχολία των κατοίκων είναι η κτηνοτροφία, αιγοπρόβατα, βοοειδή και γουρούνια. Άνθρωποι πρόσχαροι, καλοσυνάτοι, ανοιχτόκαρδοι, με φωνή μαλακή, απαλή. Οι άνθρωποι από τα πρόσφυγα ήταν σχεδόν πάντα χαμηλών τόνων και σιγά-σιγά εισχωρούσαν στην κοινωνία της Κατούνας και της γύρω περιοχής. Η πραγματικότητα είναι πως σήμερα γύρω στα 40 άτομα ζουν στο συνοικισμό μόνιμα μαζί με τα μικρά τους. Τα σπίτια είναι περίπου 30. Τα παιδιά που υπάρχουν πηγαίνουν στα σχολεία της Κατούνας.  

Ο Βυζαντινολόγος, καθηγητής πανεπιστημίου και κάποτε καθηγητής του Γυμνασίου Κατούνας Παλιούρας Αθανάσιος στο βιβλίο του παρουσιάζει στοιχεία, φωτογραφίες και επιγραφές, για την ιστορία  της  Μονής του Αγίου Νικόλαου. Από τις λιγοστές οικογένειες που μένουνε σήμερα στον άγιο Νικόλαο, είναι οι εξής: Φυτοπούλου, Καρασάβα, Ταφιάδη, Αναστασιάδη, Τζάκη, Πετσινού, Σαββίδη, Βαρυβακίδου και Λιάπη.

Σήμα κατατεθέν για όλο το Ξηρόμερο είναι το μοναστήρι του Αγίου Νικολάου που γιορτάζει  7 Δεκεμβρίου. Πλήθος πιστών, εκδρομείς έρχονται κάθε χρόνο σε αυτό το ιστορικό και εκκλησιαστικό μνημείο να προσκυνήσουν μη ξεχνώντας και την ιστορία μας. Σήμερα  το απόγευμα θα τελεσθεί μεγας 

Τα στοιχεία τα πήραμε από την εφημερίδα του χωριού μας.




Η ΒΟΝΙΤΣΑ ΜΙΑΣ ΑΛΛΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΣΕ ΑΣΠΡΟ ΜΑΥΡΟ









Ο ΚΑΙΡΟΣ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΟΥΝΑ



ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΓΑΜΟΣ

Αρχείο εφημερίδα η Κατούνα
Στις 22 Σεπτεμβρίου 2012 έγινε ο Γάμος της Αγγελικής Ζαχαράκη με τον Γιώργο Φλώρο στον Καταρράκτη Άρτας 



Χωρίς εκπρόσωπο η κυβέρνηση στο Μεσολόγγι


Δεν εμφανίστηκε τελικά στο Μεσολόγγι ο υφυπουργός Δικαιοσύνης Κώστας Καραγκούνης, που όπως είχε γίνει γνωστό επρόκειτο να εκπροσωπήσει την κυβέρνηση στις Γιορτές Εξόδου, που κορυφώθηκαν σήμερα στο Μεσολόγγι.
Όταν είχε γίνει γνωστή η παρουσία του, ήταν πολλοί εκείνοι που διερωτήθηκαν για την αποφασιστικότητα του υφυπουργού και το θάρρος του (άλλοι μίλησαν για θράσος…) να έρθει στο Μεσολόγγι που είναι ανάστατο με το θέμα της έδρας του ΤΕΙ και θεωρούνταν βέβαιο πως οι πολιτικοί που θα έρχονταν θα γίνονταν στόχος αποδοκιμασιών. Ειδικότερα δε αυτοί που συμμετέχουν στην κυβέρνηση και ακόμη περισσότερο αυτοί που είναι και ντόπιοι…
Όποτε ο κ. Καραγκούνης το ξανασκέφτηκε, το ζύγισε το πράμα, είχε και μια καλή δικαιολογία (την συζήτηση στη βουλή για το πολυνομοσχέδιο) κι έτσι ακύρωσε την παρουσία του. Άλλωστε έτσι κι αλλιώς του διεμήνυσαν εγγράφως πως δεν ήταν ευπρόσδεκτος…
Μετά από πολλά χρόνια λοιπόν, δεν εκφωνήθηκε πανηγυρικός από εκπρόσωπο της κυβέρνησης το πρωί της Κυριακής και έγινε μόνο χαιρετισμός από τον εκπρόσωπο της βουλής κ. Καλαντζή, πράγμα πρωτάκουστο για τις Γιορτές Εξόδου. Όσο για βουλευτές, πλάι – πλάι εθεάθησαν  οι του ΣΥΡΙΖΑ Γ. Βαρεμένος  και Μ. Τριανταφύλλου με τους Χρυσαυγίτες κ. Μπαρμπαρούση και Παππά.
Όσο για το αν οι απουσίες αυτές επηρέασαν καθόλου το κλίμα στις Γιορτές το Σαββατοκύριακο της κορύφωσης τους;  Τουναντίον θα λέγαμε. Οι φετινές ήταν από τις πιο επιτυχημένες των τελευταίων ετών με μαζική συμμετοχή κόσμου.

agriniuopress

Κυριακή των Βαΐων στην ενορία του Αγίου Αθανασίου Κατούνας (Φωτο)







Προς τον ευσεβή λαό της ενορίας Αγίου Αθανασίου Κατούνας


Ιερά Μητρόπολις
Αιτωλίας & Ακαρνανίας
Ιερός Ναός Αγίου Αθανασίου
Κατούνας.

      Κατούνα 26 Απριλίου 2013

      Αγαπητοί μου Αδελφοί,
 με την Χάρη Του Θεού φτάνουμε στο τέλος της Μ. Τεσσαρακοστής και σε λίγο θα ζήσουμε την Μεγάλη Εβδομάδα των Παθών του Κυρίου μας, τα οποία θα κορυφωθούν με την Σταύρωση και την λυτρωτική Του Ανάσταση. Όλη αυτή η περίοδος με τον πνευματικό της πλούτο, έτσι όπως σοφά την όρισε η αγία μας Εκκλησία, μας προετοίμασε με την νηστεία και τη μετάνοια για να μπορέσουμε να συνειδητοποιήσουμε κι εμείς, έστω και λίγο, τον Σταυρό Του Χριστού και την θυσία Του για εμάς. Σταυρώθηκε Αυτός και προτίμησε να πεθάνει για να ζήσουμε εμείς. Γίναμε οι δήμιοί Του και Αυτός μας ελέησε με την Ανάστασή Του. Τα πραγματικά αυτά γεγονότα δεν μπορούμε να τα ζούμε επιδερμικά. Πρέπει να μας γίνουν βίωμα, να τα εντάξουμε στην καθημερινότητα μας και επειδή η Εκκλησία για μας τους χριστιανούς είναι ο χώρος στον οποίο πραγματώνεται η σωτηρία μας, μέσα σ΄ αυτή θα ζήσουμε το πραγματικό Πάσχα.
Σήμερα πολλοί συνάνθρωποί μας έχουν ανάγκη από ελεημοσύνη. Μην περιμένουμε να μας χτυπήσουν την πόρτα. Ας απαλύνουμε τον πόνο τους, ας τους ξεκουράσουμε από της ανέχεια τους, όχι για να κάνουμε τους φτωχούς πλουσίους, αλλά για την εντολή της αγάπης του Κυρίου Ιησού Χριστού.
Να καταλάβουμε πως όποια περιουσία μικρή ή μεγάλη αν έχουμε, είναι στα σχέδια της Πρόνοιας του Θεού. Εμείς είμαστε διαχειριστές των χρημάτων. Τίποτα δεν είναι δικό μας. Όλα μας τα έδωσε για να τα μοιράσουμε. Πολύ όμορφα και παραστατικά μας λέει ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος πως ο πλούτος είναι ένα κλειδί με το οποίο ή θα μπούμε στον Παράδεισο ή θα ανοίξουμε την θύρα της αιώνιας απώλειας. Και αν δεν έχουμε να προσφέρουμε έστω και την ελάχιστη υλική βοήθεια ας πούμε στον αδερφό μας ένα λόγο παρηγορητικό   για να ξεδιψάσουμε την πνευματική του πείνα και δίψα. Να ελεήσουμε τον αδερφό μας, όπως εμάς ο Θεός. Μέσα στον λειτουργικό και υμνολογικό πλούτο της Εκκλησίας και ιδίως της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, μία φράση κυριαρχεί, το «Κύριε Ελέησον». Ζητάμε το έλεος, να μας σπλαχνισθεί ο Θεός για να σωθούμε από τα δεσμά του θανάτου. Να γίνουμε λοιπόν τέκνα του Πατέρα μας, να γίνουμε ελεήμονες, με όποιο τρόπο μπορούμε.   
Φέτος το Πάσχα σίγουρα για όλους μας θα είναι υλικά πιο φτωχό εξαιτίας της οικονομικής κρίσης που περνάει η πατρίδα μας. Υπάρχουν όμως και συγχωριανοί μας, οι οποίοι πραγματικά στερούνται ακόμα και τα αναγκαία. Όσοι μπορούμε να προσφέρουμε μια βοήθεια ας το κάνουμε. Έστω και ένα κουτί γάλα να προσφέρει κάποιος είναι χρήσιμο. Στην ενορία μας θα γίνει  συγκέντρωση τροφίμων, τα οποία θα μοιραστούν στους έχοντες ανάγκη. Η συγκέντρωση των τροφίμων θα γίνεται στον Ι.Ν. του Αγίου Αθανασίου Κατούνας. Πιστεύουμε, ότι θα ανταποκριθείτε στην προσπάθεια αυτή της ενορίας, .όπως πράξατε και άλλοτε. Ευχαριστούμε εκ των προτέρων και ευχόμαστε καλή αγία Μεγάλη Εβδομάδα και καλή Ανάσταση.  

Μετ’ευχών και Αγάπης του Αναστάντος Κυρίου μας .
Αρχιμ. Νεκτάριος Τριάντης.

Κατασκευή Πασχαλινών Λαμπάδων από τα μικρά κορίτσια του Κατηχητικού Αγίου Αθανασίου Κατούνας






Κυριακή, 28 Απριλίου 2013

ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΟΥΝΑΣ- ΞΑΦΝΙΚΑ ΓΕΜΙΣΕ ΜΕΛΙΣΣΕΣ




Εκεί λοιπόν που αμέριμνοι οι κάτοικοι του χωριού μας έπιναν το καφεδάκι τους, ξαφνικά μαύρισε ο ουρανός, θυμίζοντας την ταινία του Άλφρεντ Χίτσκοκ "Τα πουλιά".
Για μια στιγμή μάλιστα επικράτησε πανικός, καθώς κανείς δεν ήξερε τι ήταν αυτά τα μιλιούνια των εντόμων που εμφανίστηκαν στον ουρανό και η πλατεία άδειασε σε μηδέν χρόνο.
Άλλοι έλεγαν πως ήταν σερσένια ή σερσέλια, άλλοι σφήκες και κάποιοι πως ήταν μέλισσες.
Τελικά ήταν όντως μιλιούνια από μέλισσες που μάλλον είχαν χάσει τον προσανατολισμό τους, και αφού έκαναν την βόλτα τους για αρκετή ώρα πάνω από την πλατεία του χωριού μας, σαν κάποιος ξαφνικά να έδωσε σήμα, όλες μαζί έπεσαν στον πλάτανο που βρίσκεται στο κέντρο της πλατείας μας.
Όλες μαζεύτηκαν σε ένα συγκεκριμένο σημείο, ενός κλαδιού του δέντρου κι ο ουρανός καθάρισε.
Πλησιάζοντας οι κάτοικοι να τις δουν, σταμάτησαν το βουητό και άρχισαν το ζουζούνισμα, σαν να έλεγαν: " Ως μέλισσες είμαστε φιλήσυχες , εργατικές και δεν τσιμπάμε".
Όντως για να τσιμπήσει μια μέλισσα πρέπει να την ενοχλήσεις πολύ, μα πάρα πολύ, να της μπεις στο ρουθούνι και να τι κλείσεις!
Θα τσιμπήσει γιατί κλείνοντάς της το ρουθούνι, δεν μπορεί να μυρίσει το λουλούδι και το δέντρο, να πάρει την γύρη της ημέρας που της αναλογεί! 
Θα σε τσιμπήσει γιατί δεν την αφήνεις να δουλέψει!
Γενικά είναι κακό και επικίνδυνο να "κεντάς" τις μέλισσες..
Αρκετή ώρα μετά οι μελισσοκόμοι του χωριού πλησίαζαν ένας - ένας να τις δουν για να τις "γνωρίσουν".
Ήταν απορίας άξιο πως προσπαθούσαν να διακρίνουν αν οι συγκεκριμένες μέλισσες ήταν από το δικό τους μελίσσι.
Τελικά εμφανίστηκε ένας συγχωριανός μας ο οποίος είπε ότι του ανήκουν, και φορώντας την κατάλληλη ενδυμασία, μαζί με τον βοηθό του, σε λίγα λεπτά τις μάζεψαν και έφυγαν, πλην ελαχίστων που εκείνη την στιγμή πετούσαν.
'Οταν ο μελισσοκόμος έφυγε, όσες απέμειναν ξαναμαζεύτηκαν όλες μαζί στο κλαδί του πλάτανου, πολύ λιγότερες βέβαια αυτή την φορά, δεν ξέρουμε όμως την τύχη τους, μιας και έμεινα εκεί ως την επόμενη μέρα.
Το βράδυ έδιναν και έπαιρναν οι συζητήσεις για το θέμα αυτό, πολλοί δε από τους καταστηματάρχες ανέφεραν ότι είναι κακό σημάδι, η χρονιά θα είναι δύσκολη, και οι δουλειές τους δεν θα πάνε καλά.. Πολλοί βέβαια ισχυρίστηκαν το ακριβώς αντίθετο. Ίδωμεν ....

ΔΕΙΤΕ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΕΣ ΦΩΤΟ ΚΑΡΕ-ΚΑΡΕ 

ΕΝΑ ΟΜΟΡΦΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΗ ΝΙΚΟΛΑΡΑΚΟΥ -ΠΕΣ ΜΟΥ



ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ 
ΣΩΤΗΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΡΑΚΟΣ -ΠΕΣΜΟΥ 







KATOYNA: Η ΚΟΡΥΦΩΣΗ ΤΟΥ ΘΕΙΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ ΚΑΙ Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΑΣ (ΒΙΝΤΕΟ )





ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΟΥΝΑ








Σάββατο, 27 Απριλίου 2013

Απέκλεισαν τον κόμβο Αμφιλοχίας οι εργαζόμενοι στον οδικό άξονα Άκτιο-Αμβρακία



Απέκλεισαν τον κόμβο Αμφιλοχίας οι εργαζόμενοι στον οδικό άξονα Άκτιο-Αμβρακία
Στον προγραμματισμένο αποκλεισμό του κόμβου της Αμφιλοχίας προχώρησαν το απόγευμα του Σαββάτου οι εργαζόμενοι στον οδικό άξονα Αμβρακία – Άκτιο. Οι εργαζόμενοι με το χθεσινό κλείσιμο της εθνικής οδού Αμφιλοχίας – Βόνιτσας κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις για την καταβολή των δεδουλευμένων τους. Αυτή τη στιγμή βρίσκονται στον κόμβο της Αμφιλοχίας και κάνουν αποκλεισμό της κυκλοφορίας ανά τακτά διαστήματα για είκοσι λεπτά περίπου. Είναι γεγονός πάντως πως αρκετοί που ασχολήθηκαν με τα έργα των ΕΟ στην περιοχή, στο τέλος ζημιώθηκαν, εργαζόμενοι έχασαν τα μεροκάματα και εργολάβοι τις περιουσίες τους.



πηγή : e-maistros.gr

ΣΚΕΠΑΣΑΝ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ….ΤΡΥΠΑ……(ΡΗΓΜΑ)… ΤΗΣ ΚΑΤΟΥΝΑΣ



Η  τρύπα που βρέθηκε κατά την διάρκεια των εργασιών του έργου αντικατάστασης του έργου σκεπάστηκε έως ότου αποφασίσουν οι αρμόδιοι του Δήμου περί τίνος πρόκειται.
Οι εργασίες στο συγκεκριμένο σημείο σταμάτησαν μέχρι να αποφασίσουν οι αρμόδιοι του έργου, και ο Δήμος τι θα γίνει.
Ο Δήμος έστειλε έγγραφο στον Διευθυντή της πολιτικής προστασίας και περιμένει την απάντηση.

Σάββατο του Λαζάρου



Τα μικρά παιδιά στην Κωνωπίνα πιστά στις παραδόσεις, 
κρατάνε με καμάρι και σήμερα το Λάζαρο!

Σήμερα έρχεται ο Χριστός Επουράνιος Θεός
και στην πόλη Βηθανία Μάρθα κλαίει και Μαρία.
Λάζαρο τον αδερφό τους Φίλο και αγαπητό τους. 
Πες μας Λάζαρε τι είδες εις τον Άδη που επήγες; 
Είδα φόβους, είδα τρόμους, είδα βάσανα και πόνους,
δώστε μου λίγο νεράκι να ξεπλύνω το φαρμάκι, 
το φαρμάκι των χειλέων ,και μην με ρωτάτε πλέον.





Γράφει η Μαρία Νίκου  Αγγέλη 

 «Ήρθε ο Λάζαρος βαβά μ’ (γιαγιά)
Το καλαθάκι μ’ θέλει αυγά,
Οι τσεπούλες μ’ κουκουσούλες, (αμυγδαλάκια)
Τα χεράκια μου τα δυο θέλουν πενηνταρούλες»

Η ιστορία του Λαζάρου:
    Ο Λάζαρος υπήρξε ένας φίλος του Ιησού Χριστού, αδελφός της Μάρθας και της Μαρίας.
     Κατοικούσε στη Βηθανία, ανατολικά της Ιερουσαλήμ. Ενώ ο Χριστός βρισκόταν μακριά από τη Βηθανία, ο Λάζαρος αρρώστησε..........



    Οι αδερφές του ειδοποίησαν το Χριστό, αλλά ήρθε καθυστερημένα. Όταν έφθασε στο σπίτι με τους μαθητές Του, ο Λάζαρος ήταν ήδη νεκρός για τέσσερις ημέρες. Ο Χριστός προσευχήθηκε και τον ανάστησε λέγοντάς του:
 «Λάζαρε, δεύρο έξω!»

    Ο Λάζαρος βγήκε έξω από το μνήμα ολοζώντανος! Βγήκε βέβαια με δεμένα τα χέρια και τα πόδια, και τυλιγμένο το πρόσωπό του, όπως ήταν θαμμένος, «σαβανωμένος».

Το ομοίωμα του Λαζάρου: 
Ο Ελληνικός λαός γιορτάζει με ενθουσιασμό την Ανάσταση του Λαζάρου το Σάββατο ‘του Λαζάρου’, όπως λέγεται.
Στα περισσότερα μέρη για να απεικονίσουν την Ανάσταση του Λαζάρου, να συμβολίσουν δηλαδή τη Νίκη του Χριστού απέναντι στο θάνατο, έφτιαχναν ένα ομοίωμα του Λαζάρου. Την προπαραμονή του Λαζάρου, οι νοικοκυρές και τα παιδιά μαζί, ετοιμάζουν το «Λάζαρο». Ένα συμβολικό ομοίωμα, με κάθε λογής λουλούδια και κορδέλες χρωματιστές και σε κάποια μέρη με κουδούνια, που κουδουνίζουν καθώς τα παιδιά το κρατάνε στα χέρια τους και προχωράνε…
Ο "Λάζαρος" στην Κωνωπίνα 


Ο "Λάζαρος" στο Αγρίνιο  
      Την Παρασκευή πρωί-πρωί, αγόρια και κορίτσια, παίρνουν αυτό το λουλουδένιο ομοίωμα, που με εξαιρετική χαρά ετοίμασαν αποβραδίς και γυρίζουν στα σπίτια ψάλλοντας τα κάλαντα, τα οποία είναι επηρεασμένα από την αφήγηση του Ευαγγελίου.

Τα κάλαντα του Λαζάρου:

Εν τη πόλει Βηθανία
Μάρθα κλαίει και Μαρία 
Λάζαρο τον αδερφό τους 
Τον γλυκό και γκαρδιακό τους.

Τρεις ημέρες τον θρηνούσαν
και τον εμοιρολογούσαν.
Την ημέρα την Τετάρτη
κίνησ’ ο Χριστός για να’ ρτει
και εβγήκεν η Μαρία
εξ’ από τη Βηθανία:

«Αν εδώ ήσουν, Χριστέ μου,

δε θ’ απέθνησκε ο αδερφός μου
μα και τώρα εγώ πιστεύω,
και καλότατα ηξεύρω
ότι δύνασ’, αν θελήσεις,
και νεκρούς να αναστήσεις».

Λέει- «Πίστευε, Μαρία,

άγωμεν εις τα μνημεία».
Τότε ο Χριστός δακρύζει
και τον Άδη φοβερίζει:
 «Άδη, Τάρταρε και Χάρο,
Λάζαρο θε να σου πάρω».

«Δεύρο έξω, Λάζαρέ μου,

φίλε και αγαπητέ μου».



Και ευθύς από τον Άδη

-τι εξαίσιο σημάδι-
Λάζαρος απελυτρώθη,
ανεστήθη κι εσηκώθη
ζωντανός, σαβανωμένος
και με το κερί ζωσμένος.



Πες μας, Λάζαρε, τι είδες

εις τον Άδη που επήγες;
Είδα φόβους, είδα τρόμους
Είδα βάσανα και πόνους.



Δώστε μου λίγο νεράκι 

Να ξεπλύνω το φαρμάκι 
της καρδίας, των χειλέων,
και μη μ’ ερωτάτε πλέον!...

       Η αμοιβή των παιδιών στα χωριά ήταν αυγά, τα οποία μάζευαν σε ανθοστόλιστα πανέρια και καλαθάκια για να τα βάψουν οι νοικοκυρές τη Μεγάλη Πέμπτη, όπως απαιτεί το έθιμο.
     Σήμερα τα φιλεύουν κουλουράκια και χρήματα. Τα παιδιά χαίρονται και σεργιανίζουν μέχρι αργά στις γειτονιές…
       Αλλά και οι μεγάλοι χαίρονται, γιατί συνεχίζεται έτσι αυτό το έθιμο με τον αναστάσιμο συμβολισμό του και μεταφέρεται από γενιά σε γενιά… 


Τα ‘Λαζαράκια’ :

       Μικρά ομοιώματα του Λαζάρου πλάθουν και οι νοικοκυρές στο ζύμωμαγια τη μέρα αυτή. Αυτά τα κουλούρια, που είναι ανθρωπόμορφα, καλοζυμωμένα, με μεράκι καμωμένα, τα λένε ‘Λαζαρούδια’ ή ‘Λαζαράκια’ και συνήθως τα ζυμώνουν στα Αιγαιοπελαγίτικα νησιά μας, αλλά και αλλού.
 
      Έχουν σχήμα ανθρώπου σπαργανωμένου, όπως ακριβώς παριστάνεται ο Λάζαρος στις εικόνες.

       Ο Λάζαρος αναφέρεται συχνά στις ελληνικές παραδόσεις. Λένε γι΄ αυτόν, ότι δε γέλασε ποτέ ύστερα από την Ανάστασή του, γιατί είχε δει «φόβους και τρόμους», και ήταν «αγέλαστος» πια.
      Μια φορά λέγεται ότι γέλασε, όταν είδε κάποιον να κλέβει με τρόπο από μια αγορά μια στάμνα, ένα πήλινο σκεύος και: «Το ένα χώμα κλέβει τ’ άλλο!».
      Εμείς οι μεγάλοι, γονείς, δάσκαλοι, φορείς και σύλλογοι ας συμβάλλουμε στη διατήρηση αυτού του εθίμου που γίνεται μέσα στην Άνοιξη. Και συμβολίζει την Ανάσταση του Λαζάρου!
       Ας ενθαρρύνουμε τα παιδιά να ψάλλουν τα ‘Κάλαντα’ με το ‘Λάζαρό’ τους και ας τα υποδεχτούμε με χαρά…

Χρόνια Πολλά
και


Καλό Πάσχα!
XIROMERONEWS