Η κατανομή των κρουσμάτων του διημέρου 29 και 30 Δεκεμβρίου-τα 14 στο Αγρίνιο- Βόνιτσα,Μεσολόγγι, Αιτωλικό, Αντίρριο, Θέρμο και Φυτείες.


21 κρούσματα κορωνοϊού κατέγραψε ο ΕΟΔΥ το διήμερο που πέρασε και σήμερα κατέστη δυνατή η γνωστοποίηση της γεωγραφικής κατανομής τους.
Από αυτά τα 14 εντοπίζονται στο Αγρίνιο. Τα δύο στην περιοχή της Βόνιτσας.
Από ένα κατανέμεται σε Μεσολόγγι, Αιτωλικό, Αντίρριο, Θέρμο και Φυτείες.
Ως προς την ηλικιακή κατανομή, οι περισσότερες περιπτώσεις έχουν να κάνουν με νέους ανθρώπους έως 40 ετών. Μάλιστα καταγράφονται και περιπτώσεις παιδιών, ηλικίας 7 και 9 ετών.
Στα θετικά της ημέρας αξίζει να σημειωθεί το γεγονός των αρνητικών αποτελεσμάτων των τεστ που έγιναν στους αλλοδαπούς εργάτες γης στην περιοχή των Οινιάδων
https://www.agriniopress.gr/

Τα έθιμα και τα φαγητά της Πρωτοχρονιάς στην Κατούνα Ξηρομέρου Αιτωλοακαρνανίας

KALANTA
            (Μαθήτριες του Δημοτικού Σχολείου λένε τα κάλαντα) 
          

Αρκετά από τα παραδοσιακά έθιμα της Κατούνας της Πρωτοχρονιάς εξακολουθούν να τηρούνται, κυρίως στα ορεινά χωριά. 
Παραμονή 
-Τα παιδιά δεν άφηναν ούτε ένα σπίτι που να μην περάσουν να πουν τα κάλαντα. Υπάρχουν πολλές ιστορίες με τα κάλαντα και γινόταν συναγωνισμός ποιος θα μαζέψει περισσότερα χρήματα. 
Από το βράδυ πολλοί νοικοκυραίοι ετοίμαζαν κέρματα για να υπάρχουν, γιατί ήξεραν πως το πρωί θα περνούσαν στρατιές τα παιδιά. 

Σε μερικά σπίτια που δεν άνοιγαν για τα κάλαντα, τα παιδιά έκαναν θόρυβο επίτηδες για να τους ξυπνήσουν. Σε άλλα σπίτια που είχαν περάσει και τα είχαν πει άλλα παιδιά, οι νοικοκυραίοι τους έλεγαν «ταπαν άλλοι», πολλές φορές αυτό το έλεγαν και για να αποφύγουν τα παιδιά έτσι να μην σηκωθούν από το κρεβάτι και μερικοί από την τσιγκουνιά τους. 
Πάντως στα παιδιά η θετική η αρνητική εικόνα που σχημάτιζαν για κάποιο σπίτι ήταν ανάλογα με το ποσό που τους έδιναν, και όπως είπαμε και πριν αν δεν τους άφηναν να τα πουν τότε σχημάτιζαν την χειρότερη. 
Τα κάλαντα 
Τα κάλαντα που λένε σήμερα 
«Αρχιμηνιά κι αρχιχρονιά, ψηλή μου δεντρολιβανιά 
Κι αρχή καλός μας χρόνος, εκκλησιά με τ’ Άγιο θρόνος. 
Αρχή που βγήκε ο Χριστός, Άγιος και Πνευματικός 
Στη γη να περπατήσει και να μας καλοκαρδίσει 
Άγιος Βασίλης έρχεται, όλους μας καταδέχεται 
Από την Καισαρεία, συ ’σαι αρχόντισσα κυρία. 
Βαστάει πένα και χαρτί, ζαχαροκάντιο ζυμωτή 
Χαρτί και καλαμάρι, δες και με το παλικάρι. 
Το καλαμάρι έγραφε τη μοίρα του την έλεγε 
Και το χαρτί ομίλει, άγιε μου, άγιε μου καλέ Βασίλη 
Του χρόνου μας αρχή καλή και ο Χριστός μας οδηγεί 
Κακία να αρνηθούμε μ’ αρετές να στολιστούμε»….. 


Τα παλιότερα κάλαντα που είναι λόγο διαφορετικά από τα σημερινά 

Άη – Βασίλης έρχεται, 
Γενάρης ξημερώνει 
Αρχιμηνιά κι αρχιχρονιά 
κι αρχή καλός μας χρόνος 
Βασίλη πούθεν έρχεσαι 
και πούθε κατεβαίνεις; 
Από τη μάννα μ’ έρχομαι 
και στο σχολειό πηγαίνω 
βαστάει εικόνα και χαρτί 
χαρτί και καλαμάρι. 
Το καλαμάρι έγραφε 
και το χαρτί ομίλει. 

Βασίλη μ’ ξέρεις γράμματα 
πες μας την Άλφα – Βήτα. 
Και το ραβδί ήταν χλωρό 
και πέταξε βλαστάρια. 
Κι απάνω στα βλαστάρια του 
πέρδικες κελαηδούσαν. 
Δεν ήσαν μόνο πέρδικες 
ήσαν και περιστέρια. 
Πετάχτηκε μια πέρδικα 
και πάει στην κρύα βρύση 
και βρέχει τον αφέντη της 
τον πολυχρονεμένο και δόμ’ 
και με τον κόπο μου… 

Εκτός από τα κάλαντα που ξυπνούσαν όλο το χωριό, την παραμονή της Πρωτοχρονιάς οι νοικοκυρές ζύμωναν και τη Βασιλόπιτα και έφτιαχναν και γλυκά, κυρίως ρεβανί που είναι το παραδοσιακό στην περιοχή μας και κουραμπιέδες πολλές μάλιστα αφού υπήρχε το ζυμάρι έφτιαχναν και τηγανίτες ή τηγανόψωμο για πρωινό. 
Ακόμη τα παιδιά βάζουν στα τζάκια σκάλες για να τους ρίξει ο Άη – Βασίλης δώρα και να τα βρούνε το πρωί. 
Στα σπίτια είναι έθιμο να παίζονται χαρτιά το βράδυ της Παραμονής της Πρωτοχρονιάς περιμένοντας την αλλαγή του χρόνου. 

Πρωτοχρονιά 
Πρωί –πρωί όλοι πήγαιναν στην εκκλησία για να τους βγει καλός και  νέος  χρόνος. 
Μπουναμάς
Οι παππούδες οι γονείς και άλλοι συγγενείς, έδιναν μποναμάδες (Χαρτζιλίκι) στα παιδιά. 
Ανήμερα εκτός από τους μποναμάδες στα παιδιά, τους δίνανε και κέρμα δίλεπτα, μονόλεπτα και πενταρούλες για να ειναι "σιδερένιοι".
Τα παιδιά με τα χρήματα που μάζευαν παίζανε και το «στριφτό». 

Το στριφτό

Βάζανε μια μικρή πέτρα κάτω στο έδαφος, και από απόσταση πέντε μέτρων ρίχνανε τα κέρματα και σε όποιον το κέρμα πλησίαζε πιο κοντά στην πέτρα, τότε αυτός, έπαιζε πρώτος στο στριφτό. 
Έβαζε στο χέρι του όλα τα κέρματα και τα έστριβε. Σαν το σημερινό «κορώνα ή γράμματα» «σταυρό η εικόνα». Σε κάθε αυλή, σε κάθε γειτονιά το στριφτό ήταν το κυρίαρχο παιχνίδι των μικρών και πολλών μεγάλων την μέρα αυτή. 
Στις μέρες μας περισσότερο στριφτό έπαιζαν στην σκοτίνα, στην πλατεία, στην Αγία Παρασκευή και στο δημοτικό σχολείο. 
Τα χαρτιά 
Οι πιο μεγάλοι την πρωτοχρονιά, παίζανε χαρτιά στα σπίτια και στα καφενεία. 
Χαρακτηριστικά θυμάμαι πως δίναμε μεγάλες μάχες στα χαρτιά με τους ζυμωτούς (Αθηναίοι ετεροδημότες που ερχότανε για τις γιορτές) 
Την πρώτη μέρα κατά το έθιμο δεν πρέπει να τσακώνεσαι με την οικογένεια γιατί θα γίνεται έτσι το χρόνο. 
Ανήμερα του Αγίου Βασιλείου πίστευαν οι παλιοί ότι μιλούν και τα ζώα. 
Κουτσούνες -Ρόδια 

Την Πρωτοχρονιά όλοι ρίχνανε πάνω από την σκεπή των σπιτιών τους κουτσούνες (μποτσάκια ή σκυλοκρέμμυδα) για να φεύγουν οι αρρώστιες. 
Επίσης το ρόδι έχει περάσει και αυτό σαν γούρι στις μέρες μας και το πατάμε στην είσοδο του σπιτιού. 






Το ποδαρικό - Γούρι 

Αν τη πρωτοχρονιά δεις καλόν άνθρωπο πρώτα, θα πάει καλά η χρονιά κι αν δεις κακόν θα πάει άσχημα. 
Επίσης όπως υπάρχει και σε πολλά μέρη της Ελλάδος μεγάλο ρόλο στο σπίτι παίζει τοποδαρικό δηλαδή το ποιος θα πατήσει το πόδι του, ξένος το πρωί την πρώτη μέρα του χρόνου. Προτιμούνται συνήθως μικρά παιδιά ή μεγάλοι σε ηλικία αρκεί να είναι συμπαθείς προς το σπίτι. Τότε όλα θα πάνε καλά αλλά αν είναι άλλα άτομα που αντιπαθούν πιστεύουν πως η χρονιά δεν θα πάει καλά ή το έχουν σε κακό. 
Γι’ αυτό προσέχουμε ποιος θα πρωτοέρθει στο σπίτι για να φέρει γούρι, πολλές φορές οι συγγενείς στέλνουμε στα συγγενικά σπίτια μικρά παιδάκια για ποδαρικό «γούρι». 
Οι κοπέλες κοιτάνε τα βουνά, που ποτέ τους δεν γερνάνε και δεν παθαίνουν τίποτε. 
Όλοι κυρίως οι νέοι της οικογένειας την πρώτη μέρα του χρόνου έπρεπε να φορέσουν κάτι καινούργιο πάνω τους. 
Βασιλόπιτα 

Την παραμονή το βράδυ μόλις αλλάζει ο χρόνος  η ανήμερα ης Πρωτοχρονιάς, ο οικοδεσπότης στο τραπέζι κόβει την βασιλόπιτα. 
Κόβει πρώτα του Άη – Βασίλη ένα μεγάλο κομμάτι και μετά κόβει κατά σειρά ηλικίας τόσα κομμάτια όσα τα μέλη τους οικογένειάς του, όπως και ένα του σπιτιού, σε όποιον έπεφτε το ασήμι (φλουρί) που είχε μέσα, έλεγαν πως σε αυτόν ανήκει η χρονιά… 
Η Μπουκουβάλα 

Πρωινό και βραδινό φαγητό, συνήθως γινόταν την πρωτοχρονιά. Το πρωί γινόταν το «κραμπουκούκι» (είδος πίτας), και στη συνέχεια βάζανε στο τηγάνι ξύγκι από το γουρούνι και τσιγαρίδες. 
Μόλις έλιωναν τρίβανε το κραμπουκούκι, και έβαζαν νόμισμα για την τύχη, και από ένα φυλλαράκι για να δούνε σε ποιόν «στρέχουν» τα ζώα του σπιτιού. Την τοποθετούσαν σε μικρό ταψάκι (νταβάς) και την πατούσαν με ένα κουτάλι για να ομορφύνει. Στη συνέχεια ο μεγαλύτερος την «σταύρωνε» και καθένας έπαιρνε από μια κουταλιά με τη σειρά έως ότου πέσει σε κάποιον το νόμισμα ή το φυλλαράκι. 
Ενώ άλλοι έφτιαχναν μπουκουβάλα με ψωμί και έβαζαν μέσα λίγο χορτάρι, φύλλα από κλαράκι και μια δραχμή
Κατόπιν το χώριζαν κατ’ άτομο και σε όποιον έπεφτε το χορτάρι είναι τυχερός στα πρόβατα, το κλαράκι ότι είναι τυχερός στα γίδια και το φράγκο ότι ήταν τυχερός στα χρήματα.

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Δ. ΚΟΥΤΙΒΗΣ 



Το μήνυμα του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας για το νέο έτος

Στο μήνυμά του για το νέο έτος, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης, αναφέρει:
«Το 2020 μας έφερε όλους αντιμέτωπους με μία παγκόσμια υγειονομική απειλή που ποτέ δεν φανταζόμασταν ότι θα ζήσουμε. Και η οποία, με τη σειρά της, δημιούργησε άλλες πρωτόγνωρες απειλές.
Όμως, για ακόμα μία φορά αποδεικνύεται ότι κανένα σκοτάδι δεν κρατάει για πάντα. Ότι η κοινωνία μας, ενωμένη, μπορεί να υπερνικήσει κάθε εμπόδιο. Και ότι δεν υπάρχει τίποτα που να μπορεί να σταματήσει τη ζωή και την ελπίδα.
Μπροστά μας ανατέλλει μια νέα χρονιά.

Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου 2020

Μήνυμα Πρωτοχρονιάς Μητροπολίτου Αιτωλίας και Ακαρνανίας



ΙΕΡΑ  ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ 

ΑΙΤΩΛΙΑΣ  ΚΑΙ  ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ

Αρχιεπ. Δαμασκηνού 10

302 00 ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΝ

Τηλ: 26310-22322, 22421, Fax: 26310-28701

e_mail: imaa@otenet.gr


Εν Ιερά Πόλει Μεσολογγίου τη  18ῃ  Δεκεμβρίου 2020

ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ  2021

Αριθ. Πρωτ.: 978 


Π Ο Ι Μ Α Ν Τ Ο Ρ Ι Κ Η   Ε Γ Κ Υ Κ Λ Ι Ο Σ

( ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ  ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 136)


Ο  ΧΑΡΙΤΙ  ΘΕΟΥ  ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ  ΚΑΙ  ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ  ΚΟΣΜΑΣ

ΤΗΣ  ΑΓΙΩΤΑΤΗΣ  ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ  ΑΙΤΩΛΙΑΣ  ΚΑΙ  ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ

Πρός  τό  Χριστεπώνυμον  Πλήρωμα  τῆς  καθ’ ἡμᾶς  Ἱερᾶς  Μητροπόλεως.


«…τέξῃ υἱόν, καὶ καλέσεις τὸ ὄνομα αὐτοῦ Ἰησοῦν»

Αγαπητοί πατέρες και αδελφοί, 

Η σημερινή ευαγγελική περικοπή μας μιλάει για τα ονομαστήρια του ενανθρωπήσαντος Κυρίου. Συμπληρώθηκαν, μας λέει ο Ευαγγελιστής Λουκάς, οκτώ ημέρες από της Γεννήσεως του Χριστού και έκαναν στο παιδί περιτομή και του έδωσαν το όνομα Ιησούς. Το όνομα Ιησούς δεν το έδωσαν αυτοί που έκαναν την περιτομή, αλλά το έδωσε ο ουράνιος Πατέρας δια του αρχαγγέλου Γαβριήλ, κατά τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου. Είπε τότε ο αρχάγγελος∙ «ιδού συλλήψει εν γαστρί και τέξη υιόν, και καλέσεις το όνομα αυτού Ιησούν».

ΚΑΤΟΥΝΑ: Έφυγε σήμερα 30/12/2020 από κοντά μας

Έφυγε από κοντά μας μια ακόμα καλή συγχωριανή μας η Μαρία Κωλέτση Χήρα Θεοχάρη σε ηλικία 84 ετών και η κηδεία της θα γίνει αύριο Πέμπτη 31/12/2020 στις 10:00 π.μ. 

Τα θερμά μας συλλυπητήρια στην οικογένειά της

 

ΔΗΜΟΣ ΑΚΤΙΟΥ-ΒΟΝΙΤΣΑΣ: ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΕΡΓΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΣΚΑΦΩΝ ΒΟΝΙΤΣΑΣ

Καταγραφή.JPG
ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΣΚΑΦΩΝ ΒΟΝΙΤΣΑΣ
ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΕΡΓΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Στις 28/12/2020 υπογράφηκε από τον Υφυπουργό ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ απόφαση, με αριθμό ΑΔΑ (ΩΧΡΕ46ΜΤΛΡ-ΧΨΨ), όπου εγκρίνεται η ένταξη του έργου : ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΣΚΑΦΩΝ ΒΟΝΙΤΣΑΣ, προϋπολογισμού 3.700.000 €, στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 2020, ΣΑΕΠ 001.
Το έργο θα περιλαμβάνει :
ασφαλή ελλιμενισμό 106 σκαφών αναψυχής, μήκους μέχρι 25 m, με τα εξής χαρακτηριστικά:
- εμβαδό χερσαίας ζώνης 3.905 m2
- εμβαδό θαλάσσιας ζώνης 62.018 m2
- ενίσχυση θωράκισης του υφιστάμενου κυματοθραύστη μήκους περίπου 300 m
- επέκταση παραλιακού κρηπιδώματος σε μήκος 16,70 m
- ράμπα ανέλκυσης/ καθέλκυσης σκαφών

Κορωνοϊός: Στα 942 τα νέα κρούσματα (12 Αιτωλοακαρνανία)- 443 οι διασωληνωμένοι, 58 θάνατοι

 


341 τα νέα κρούσματα στην Αττική εκ των οποίων τα 90 στο κέντρο - 170 στη Θεσσαλονίκη - «Στο κόκκινο» ο Έβρος με 48 κρούσματα - Αναλυτικά η γεωγραφική κατανομή των νέων κρουσμάτων

Ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε σήμερα 942 νέα κρούσματα του νέου κορωνοϊού στη χώρα, εκ των οποίων 22 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων είναι 137918, εκ των οποίων το 52.3% άνδρες.
5412 (3.9%) θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 40963 (29.7%) είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.
443 συμπολίτες μας νοσηλεύονται διασωληνωμένοι. Η διάμεση ηλικία τους είναι 67 ετών. 142 (32.1%) είναι γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. To 79.5%, των διασωληνωμένων, έχει υποκείμενο νόσημα ή είναι ηλικιωμένοι 70 ετών και άνω. 885 ασθενείς έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ.

Τέλος, έχουμε 58 ακόμα καταγεγραμμένους θανάτους και 4.788 θανάτους συνολικά στη χώρα. 1948 (40.7%) γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. Η διάμεση ηλικία των θανόντων συμπολιτών μας ήταν τα 79 έτη και το 95.5% είχε κάποιο υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Από το σύνολο των 942 νέων κρουσμάτων του νέου ιού στη χώρα 29 είναι εισαγόμενα και 22 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Όσον αφορά στα κρούσματα ανά 100.000 πληθυσμό η Δυτική Αττική είναι πρώτη με 18,64 μολύνσεις και ακολουθεί η Ανατολική Αττική με 11,74. Ο κεντρικός Τομέας Αθηνών έχει 8,74, ο Πειραιάς 8,46, Δυτικός Τομέας Αθηνών 7,96, ο Βόρειος Τομέας Αθηνών έχει 7,61 και ο Νότιος Τομέας Αθηνών 7,55.
Ακολουθεί η κατανομή των 913 νέων εγχώριων κρουσμάτων ανά Περιφερειακή Ενότητα:
ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ 12
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ 59

Με απόφαση εκλογοδικείου βουλευτής ξανά ο Κουρουμπλής – Εκτός Βουλής ο Παπαχριστόπουλος

Αλλαγή φρουράς για το ΣΥΡΙΖΑ στο Δυτικό Τομέα της Αττικής καθώς ο Παναγιώτης Κουρουμπλής επιστρέφει στη Βουλή με απόφαση του εκλογοδικείου και μένει εκτός ο νυν βουλευτής Θανάσης Παπαχριστόπουλος που είχε εκλεγεί για μόλις 6 ψήφους διαφορά.

Αλλαγή φρουράς για το ΣΥΡΙΖΑ στο Δυτικό Τομέα της Αθήνας καθώς ο Παναγιώτης Κουρουμπλής επιστρέφει στη Βουλή με απόφαση του εκλογοδικείου και μένει εκτός ο νυν βουλευτής Θανάσης Παπαχριστόπουλος που είχε εκλεγεί για μόλις 6 ψήφους διαφορά.
Ορκίζεται μετά τις γιορτές
Το εκλογοδικείο στο οποίο είχε προσφύγει ο Παναγιώτης Κουρουμπλής τελικά τον δικαίωσε και κοινοποίησε τη σχετική απόφαση στη Βουλή.
Η σχετική απόφαση, που εκδόθηκε σχεδον 18 μήνες μετά τις εκλογές του Ιουλίου του 2019, αναμένεται να πρωτοκολληθεί άμεσα, ενώ η ορκωμοσία του κ. Κουρουμπλή θα τελεστεί είτε στις 11 είτε στις 12 Ιανουαρίου, οπότε και θα επανεκκινήσουν οι εργασίες της Βουλής.
Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Παπαχριστόπουλος είχε εκλεγεί βουλευτής μετά από δεύτερη επανακαταμέτρηση των ψήφων καθώς ο κ. Κουρουμπλής είχε αμφισβητήσει το αποτέλεσμα.
Τελικά η απόφαση του εκλογοδικείου ανατρέπει πλήρως το σκηνικό και έτσι μετά από ενάμιση χρόνο ο Θανάσης Παπαχριστόπουλος χάνει την τελευταία έδρα του ΣΥΡΙΖΑ στο Δυτικό τομέα της Αθήνας.
https://www.in.gr/

ΑΧΑΡΙΣΤΙΑ του Γ. Παπαδημητρίου. "Εάν δεν σταματήσει η αχαριστία, δεν θα σταματήσει και το κατρακύλισμα της κοινωνίας μας"

 του τ. Υπουργού Γιώργου Δ. Παπαδημητρίου 8-6-1998 από την εφημερίδα «η Κατούνα»

"Ουχί οι δέκα εκαθαρίσθησαν, οι δε εννέα που;". Ράγισε η καρδιά του Χριστού σαν είδε δέκα άνδρες να υποφέρουν τη λέπρα, κουφάρια απόκληρα μιας "καθαρής" κοινωνίας, ξένα απ' ανθρώπινη θαλπωρή και συναντίληψη. 
Ράγισε η καρδιά του μπροστά απ'τη φωνή της απόγνωσης: "Ιησού επιστάτα ελέησον ημάς". Κι άπλωσε τα χέρια και τους καθάρισε με το λόγο και μόνον.
Κι ανέμενε ένα "ευχαριστώ", μια κουβέντα ευγνωμοσύνης. Μα απ' τους δέκα ο ένας επιστρέφοντας "έπεσεν επί πρόσωπον παρά τους πόδας αυτού ευχαριστών αυτόν". Κι αυτός ήταν ξένος, αλλογενής Σαμαρείτης, που ως γνωστόν, δεν έλεγαν ούτε καλημέρα στους Εβραίους. Κι ο Σαμαρείτης αυτός ενσαρκώνει μια απ' τις πιο μεγάλες και τόσο λησμονημένες στις μέρες μας αρετές: την ευχαριστία και την ευγνωμοσύνη. 
Οι άλλοι εννέα επέδειξαν μία συμπεριφορά απ' τις πιο συνηθισμένες στην εποχή μας και πάντοτε: την αχαριστία και την αγνωμοσύνη. Κι ο Χριστός στιγματίζει δριμύτερα τους εννέα και λέει στο Σαμαρείτη: "Αναστάς πορεύσου. Η πίστης σου σέσωκέ σε".
Ξεχείλισε τότε το παράπονο του Ιησού και το δάκρυ του πότισε τις κοιλάδες του θείου προσώπου. Κι απ'τα βάθη της Αρχιερατικής Του υπόστασης ξεπήδησε φοβερός ο λογισμός: "Ω γενεά άπιστος και διεστραμμένη. Έως πότε έσομαι μεθ'υμών, έως πότε ανέξομαι υμών". /Ματθ.ΙΖ,Ι7/. Επίσης, τονισμένο καταπληκτικά είναι και το αιώνιο παράπονο του Χριστού, με τον ύμνο: "Λαός μου, τι εποίησα σοι η τι σοι παρηνώχλησα, τους τυφλούς σου εφώτισα, τους λεπρούς σου εκαθάρισα, άνδρα όντα επί κλίνης ηνωρθωσάμην, Λαός μου, τι εποίησα σοι, και τι μοι ανταπέδωκας / Όρθος Μ. Παρασκευής/.
Ο Χριστός για να δείξει το χαώδες της αχαριστίας είπε: "Έσεσθαι Υιον Υψίστου, ότι Χριστός εστίν επί πονηρούς κι αχαρίστους". Κατέταξε δηλαδή τον αχάριστο, μεταξύ των πονηρών και των πανούργων, που προξενούν με λόγια και μ' έργα, πόνους και μάλιστα προς τους Ευεργέτες τους. 
Ο Απόστολος Παύλος, εξισώνει τους αχάριστους με τον ανόσιο, τον ανήθικο, τον προδότη, τον βλάσφημο, τον διάβολον. /Τιμοθ. Β,ΓΙ-5/. 
Ο Μέγας Άγιος Αθανάσιος, θεωρεί τον "αχάριστον διάβολον της κολάσεως και τον ευγνώμονα πνεύμα του Αγίου Πνεύματος". 
Ο Άγιος Νεκτάριος "μίασμα της κοινωνίας αποβλητέον". 
Ενώ ο γέροντας Παΐσιος έλεγε ότι "ο αχάριστος είναι άνθρωπος καταραμένος από το θεό και δεν βλέπει προκοπή".
Δυστυχώς στην εποχή μας, οι ευεργετηθέντες στέκονται ψυχροί κι αδιάφοροι απέναντι στον Ευεργέτη τους. Κυριευμένοι από τον παχυλό υλισμό, δεν τον σκέπτονται καθόλου. Η αν τον σκεφθούν, υψώνουν με θράσος το ανάστημά τους, άλλοτε για να ξεράσουν τους αφρούς της άρνησης κι άλλοτε για να βλασφημήσουν χυδαία τ'όνομά του. 
Κι έτσι επαληθεύεται αυτό που έχουν επισημάνει ήδη οι αρχαίοι πρόγονοί μας: "Τη αχαριστία δοκεί έπεται η αναισχυντία".
Ο οξύνους Ανδρέας Λασκαράτος, στο γνωστό σύγγραμά του "Ίδε ο Άνθρωπος" ονομάζει τον αχάριστο "δημόσιο αδικητή", "υποκείμενο χρεωκοπημένο", "εχθρόν της Κοινωνίας". Γιατί, όλοι οι Ευεργετούντες, όταν μανθάνουν την κατάπτυστο διαγωγή του, από- γοητεύονται και διακόπτουν την ευεργετική τους δραστηριότητα. Έτσι οι αχάριστοι γίνονται εμπόδιο στην ιδιωτική φιλανθρωπία και ευποιΐα.

Οι άνθρωποι φανερώνουν τον πραγματικό τους εαυτό όταν πια δεν σε χρειάζονται!

Μετά την πρώτη «ψυχρολουσία» ψάχνεις να βρεις τη δική σου αντίδραση σε αυτό που συμβαίνει. 
Να μιλήσεις, να προκαλέσεις, να σιωπήσεις, να αγνοήσεις ή να απομακρυνθείς;
Ό,τι και να διαλέξεις, μέσα σου γνωρίζεις ότι τίποτα δεν θα είναι το ίδιο πια.
Αποστασιοποιείσαι συναισθηματικά κι από εδώ και πέρα είσαι πάντα πιο προσεκτικός ως προς το τι κάνεις και ως προς το τι λες. Χάνεις, δηλαδή, τη δική σου αυθεντικότητα και τον αυθορμητισμό. Νιώθεις πιο σφιγμένος, πιο μαζεμένος.
Αρχίζεις, δυστυχώς, και εσύ να σκεφτεσαι καχύποπτα και δεν νιώθεις άνετα να μένεις πολύ ώρα με αυτούς τους ανθρώπους.
Πολλές φορές θα συναντήσουμε στη ζωή μας ανθρώπους που άλλα λένε όταν είμαστε παρόντες κι άλλα όταν λείπουμε.
Είναι πολύ λυπηρό να διαπιστώνεις πόση υποκρισία μπορεί να κρύβεται πίσω από μια συμπεριφορά. Στην αρχή δυσκολεύεσαι να το πιστέψεις κι αναρωτιέσαι μήπως έχει γίνει κάποιο λάθος.
Όταν, όμως, επιβεβαιώνεσαι σοκάρεσαι και στη συνέχεια απογοητεύεσαι.
Απογοητεύεσαι, γιατί δεν το περίμενες από τα συγκεκριμένα άτομα, γιατί αισθάνεσαι ότι δεν έχεις κάνει κάτι ώστε να αξίζεις μια τέτοια αντιμετώπιση.
Αναρωτιέσαι ποια είναι εκείνη η αιτία που κάνει τα άτομα να προσποιούνται, να λένε άλλα από αυτά που εννοούν, ενώ θα μπορούσαν να είναι πιο ευθείς, πιο ειλικρινείς.
Αν δεν συμπαθείς κάποιον, δεν χρειάζεται να του δείχνεις καταναγκαστικά ότι τον συμπαθείς.
Με ευγενικό και διακριτικό τρόπο μπορείς να απέχεις και να αποφεύγεις.
Δεν υπάρχει λόγος να γίνεσαι καυστικός, κακοπροαίρετος πίσω από την πλάτη του.
Οι ανθρώπινες σχέσεις πλήττονται από το ψέμα, την υποκρισία, την ανεντιμότητα.
Γιατί τόσος κόπος, όμως, να διατηρήσουμε σχέσεις που δεν μας αρέσουν ή δεν μας ταιριάζουν;
Γιατί μπαίνουμε στη διαδικασία να δώσουμε μια διαφορετική εικόνα στον άλλο από εκείνη που πραγματικά ισχύει;
Μπορεί να θέλουμε να κερδίσουμε κάτι, να θέλουμε να αποφύγουμε τσακωμούς και φασαρίες ή μπορεί να μην γίνεται να χαλάσουμε σχέσεις συγγενικές ίσως. Ό,τι και να ισχύει, το μόνο σίγουρο είναι ότι στο τέλος με κάποιον τρόπο η αλήθεια θα αποκαλυφθεί. Κάποια στιγμή θα γίνει αντιληπτό αν κάποιος πραγματικά μας φέρεται αυθεντικά ή καταβάλλει προσπάθεια να φανεί «σωστός» απέναντί μας.
Παρά τα όσα θα συναντήσουμε, παρά τις απογοητεύσεις που θα βιώσουμε, δεν θα πρέπει να πέσουμε στην παγίδα να βλέπουμε όλους τους ανθρώπους καχύποπτα. Όποιας κατηγορίας ανθρώπους και να συναντήσουμε, εμείς οφείλουμε να παραμείνουμε πιστοί στην αλήθειά μας.

Δεν χρειάζεται να υιοθετήσουμε το μοντέλο που ακολουθούν οι άλλοι. Δε χρειάζεσαι τα ψέματα για να αγαπήσεις και να αγαπηθείς, για να εξελιχθείς, για να επιβιώσεις. Είναι πιο έντιμο να είσαι ειλικρινής και να πορευτείς χωρίς την ανάγκη να αρέσεις σε όλους. Υπερασπίζεσαι αυτό που είσαι –δεχόμενος φυσικά και την καλοπροαίρετη κριτική-, αλλά δεν θα πρέπει να επιδιώκεις διακαώς να γίνεις συμπαθής από όλους ή να τα έχεις καλά με όλους.

Με «όπλα» την ευγένεια, τη διακριτικότητα, την αξιοπρέπεια, την ακεραιότητα και την ωριμότητά σου μπορείς να αντιμετωπίσεις κάθε λογής ανθρώπους. Δεν είναι εύκολο να παραμείνεις αυθεντικός. Ωστόσο, αν το χάσεις αυτό, κινδυνεύεις να χάσεις την αλήθειά σου, την ουσία σου.

Αν έχεις ανάγκη από κολακίες και ψεύτικα λόγια, μπορεί εύκολα να παρασυρθείς και να αναζητάς συνεχώς την επιβεβαίωση, ακόμα κι αν βαθιά μέσα σου ξέρεις ότι δεν είναι αληθινή. Αν, όμως, αντέχεις την απόρριψη, τη μη αποδοχή από ανθρώπους που ίσως τελικά ούτε και εσύ θα ήθελες να έχεις στη ζωή σου, τότε δεν χρειάζεται να στεναχωριέσαι για σχέσεις που αποδεικνύονται ανάξιες των προσδοκιών σου.

Άλλωστε, δεν χρειαζόμαστε πολλούς ανθρώπους γύρω μας, αλλά μόνο αυτούς που το ενδιαφέρον τους, ο λόγος τους, η έγνοια τους για σένα είναι τόσο γνήσια που δεν γίνεται να μην το νιώσεις. Η καλοσύνη και η αγάπη σε «διαπερνούν» και σε «αγγίζουν» τόσο πολύ που σε κάνουν να ξεχωρίζεις οτιδήποτε άλλο είναι ψεύτικο και προσποιητό. Ας εστιάσουμε, λοιπόν, στις σχέσεις που μας γεμίζουν και μας εμπνέουν κι ας αφήσουμε όλους τους άλλους που κακοπροαίρετα μιλούν για εμάς να παραμείνουν αυτό που είναι, γιατί ίσως αυτό έχουν μάθει να είναι…


Αιτ/νία: 62.501,28 ευρώ στους Δήμους για καταφύγια αδέσποτων ζώων


Με Κοινή Υπουργική Απόφαση των κ.κ. Μ. Βορίδη, Θ. Λιβάνιου και Θ. Σκυλακάκη, που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως την 28η Δεκεμβρίου (Φ.Ε.Κ. Β’ 5732) καθορίστηκαν οι Δήμοι και Σύνδεσμοι Δήμων που χρηματοδοτούνται για τη λειτουργία καταφυγίων αδέσποτων ζώων συντροφιάς και για την υλοποίηση των ενεργειών διαχείρισής τους, καθώς και το ύψος της χρηματοδότησης για το έτος 2020.
Το αρ.1 της ΚΥΑ καθορίζει το ύψος της χρηματοδότησης σε 600.000,00 ευρώ.
Στο αρ.2 γίνεται η κατανομή της πίστωσης ως εξής:
α) Ποσοστό 19,3% για τις επιλέξιμες δαπάνες των δράσεων της βελτίωσης υφιστάμενου καταφυγίου και των ενεργειών διαχείρισης των αδέσποτων ζώων συντροφιάς, ήτοι έως 514.345,76 €.
β) Ποσοστό 10,3% για τις επιλέξιμες δαπάνες της δράσης σίτισης των αδέσποτων ζώων συντροφιάς, ήτοι έως 85.605,34 €.
Στο αρ.3 προβλέπονται τα δικαιολογητικά, στο αρ.4 η καταβολή της χρηματοδότησης, και στο αρ.5 ορίζονται οι χρηματοδοτούμενοι Δήμοι / Σύνδεσμοι Δήμων, με το ύψος χρηματοδότησης για τον καθένα.

Μπορείτε να δείτε ολόκληρη την ΚΥΑ εδώ
και ειδικά τον Πίνακα με τους Δήμους / Συνδέσμους Δήμων και τα ποσά εδώ
airetos.gr

 https://www.agriniotimes.gr/

Πού κρύβεται άραγε η ευτυχία;



ΕΥΤΥΧΙΑ
Όσο και αν θεωρείτε δεδομένο το γεγονός πως ζούμε , δεν είναι. Όσο και αν προσπαθούμε καθημερινά να φανούμε και να δείξουμε, δεν φαινόμαστε και δεν δείχνουμε. Γιατί πολύ απλά δεν είμαστε ευτυχισμένοι.

Το γεγονός ότι ζούμε, ότι υπάρχουμε, αναπνέουμε, περπατάμε είναι μαγικό. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί όλα θεωρούνται αυτονόητα. Ποιος μας είπε ότι αύριο θα ζούμε και μετά θα ξαναζήσουμε; Είναι μαγικό που βρισκόμαστε σε έναν κόσμο τον οποίο τον έφτιαξαν άνθρωποι και από την άλλη θλιβερό που βρισκόμαστε σε έναν κόσμο που τον καταστρέφουν άνθρωποι.
Ζούμε σε μια εποχή παραπληροφόρησης, που διακατέχεται από έναν τεράστιο όγκο. Σε μια εποχή με πειρασμούς , πολλούς πειρασμούς. Από ρούχα, μέχρι πρότυπα. Σε μια εποχή που φροντίζουμε να ανήκουμε σε μια μάζα ανθρώπων που κάνουν το ίδιο πράγμα, ακριβώς για να δείξουμε και να φανούμε. Γιατί;
Κάποιος μας έφερε σε αυτό τον κόσμο, λέγοντας μας πως θα είμαστε ελεύθεροι. Και ελεύθεροι δεν είμαστε γιατί κατηγορούμε , συνεχώς κατηγορούμε. Είτε αυτό λέγεται πατέρας, είτε κυβέρνηση, είτε θεός. Τα πράγματα δεν γίνονται καλύτερα βρίσκοντας μια τέλεια δουλειά, έναν ιδανικό σύντροφο και ένα τέλειο αμάξι. Ίσως όμως φτιάχνοντας εμάς, χτίζοντας την μοναδική ιδιωτική περιουσία που μας ανήκει. Τον εαυτό μας.
Με αγαπάω και με φτιάχνω. Με προσέχω για να με έχω ευτυχισμένη. Αυτό θέλω να ακούω. Γιατί θέλω αύριο να φέρω στον κόσμο ένα παιδάκι που δεν θα φοβάται και θέλω αύριο να περπατάω και να βλέπω τον κόσμο πραγματικά ευτυχισμένο.
Και ναι κάποια στιγμή θα φύγει ο ιός. Τότε όμως θα έρθουν πολλές δυσκολίες και πολλά απωθημένα. 

Πού κρύβεται άραγε η ευτυχία;

Νάσια Νάκου 

Οι γαιοκτήμονες στην Τριχωνίδα, Λυσιμαχεία και Μακρυνεία επί Τουρκοκρατίας


Τον 18ο αιώνα οι εκτάσεις γης είχαν ήδη μαζευτεί σε πολύ λίγους στις πεδινές περιοχές . Πολλοί από αυτούς ήταν Χριστιανοί γαιοκτήμονες, οι οποίοι αλλαξοπίστησαν για να μη χάσουν την περιουσία τους λόγω των πιέσεων των Τούρκων. Έτσι λοιπόν στην Τριχωνίδα υπήρχε ο Αδάμ και ο Μουσταφούλης, της Λυσιμαχεία ο Χασάν Αγάς και της Μακρυνεία οι Μπαρλαίοι.
Ο Αδάμ είχε τεράστιες εκτάσεις γης στην περιοχή του σημερινού Καινούργιου που ονομάζονταν Ντέμη. Πιο δίπλα ο Μουσταφούλης κατείχε ολόκληρο σχεδόν τον σημερινό κάμπο του Παναιτωλίου. Άλλωστε για αυτό άλλωστε και το Παναιτώλιο ονομάζονταν παλαιότερα “Μουσταφούλη”. Επίσης στην περιοχή της Λυσιμαχείας όλα τα τσιφλίκια είχαν περιέλθη στον Χασάν Αγά. Στη Μακρυνεία οι Μπαρλαίοι ήταν από τους πιο δυνατούς γαιοκτήμονες της περιοχής.

Η στάση των τσιφλικάδων της εποχής
Οι τσιφλικάδες ήταν εύπορη τάξη της εποχής. Είχαν εκμεταλλευτέι την παρακμή της περιοχής τους δύο πρώτους αιώνες της Τουρκοκρατίας. (Δείτε εδώ παλαιότερο άρθρο του agrinionews.gr)Λυμαίνονταν όλες τις παραλίμνιες περιοχές του Αιτωλικού κάμπου και φυσικά τις εύφορες πεδιάδες. Είχαν εκατοντάδες κολλίγους υπό τη δούλεψή τους. Φυσικά δεν εναντιώνονταν στον κατακτητή όσοι εξισλαμίστηκαν. Υπήρξαν μάλιστα και περιπτώσεις όπου είχαν συντηρητική τοποθέτηση και εναντιώθηκαν σε κηρύγματα διαφωτιστών όπως του Κοσμά του Αιτωλού, τον οποίο και εκδίωξαν από την περιοχή.
Οι γαιοκτήμονες της εποχής είχαν ήδη απορροφήσει τον μικρό γεωργικό κλήρο και δημιουργήσε μονοπώλια. Όταν η Αιτωλοακαρνανία ελευθερώθηκε, βρέθηκαν συνολικά 176.270 εθνικά κτήματα (πρώην τούρκικα) και 817.660 ιδιωτικά (χριστιανικά). Παρόλα αυτά ο δίκαιος αναδασμός της γης άργησε να ολοκληρωθεί και τα μετεπαναστατικά χρόνια. Μόλις το 1871 η κυβέρνηση Κουμουνδούρου επιχείρησε να δώσει λύση με το ζήτημα των “Εθνικών Κτημάτων” και να δώσει έστω και ένα κομμάτι κλήρου σε πολλούς Έλληνες. Ακόμα και αυτή η μεταρρύθμιση ολοκληρώθηκε κατά ένα μεγάλο ποσοστό το 1911. Τότε είχαν διανεμηθεί συνολικά 2.650.000 στρέμματα γης, σε 357.217 κλήρους σε ολόκληρη τη χώρα.

Με πληροφορίες από:
Μάρκου Γκιόλια, Ο Κοσμάς ο Αιτωλός και η εποχή του, Αθήνα: Τυμφρηστός, 1972.

Του Λίνου Υφαντή, απο το
https://www.agrinionews.gr/

Τρίτη 29 Δεκεμβρίου 2020

Έφοδος της αστυνομίας σε καταστήματα που λειτουργούσαν σε χωριό της ενότητας Στράτου και στη Βόνιτσα


Συνεχείς είναι στις αστυνομικές αρχές οι καταγγελίες για καταστήματα που παραβαίνουν τα μέτρα για την πανδημία και λειτουργούν σε χωριά και πόλεις της Αιτωλοακαρνανίας.
Πριν λίγες ώρες, σύμφωνα με πληροφορίες του agrinionews.gr, αστυνομικοί προέβησαν σε αιφνίδιο έλεγχο σε καφενείο χωριού της ενότητας Στράτου του δήμου Αγρινίου.
Εκεί εντόπισαν το κατάστημα σε λειτουργία και να εξυπηρετεί πέντε πελάτες. Η «λυπητερή» έπεσε και σε αυτούς καθώς τους βεβαιώθηκε παράβαση και διοικητικό πρόστιμο των 300 ευρώ.
Κυρίως όμως στον ιδιοκτήτη που-όπως προβλέπεται- συνελήφθη και θα κληθεί να πληρώσει 5000 ευρώ πρόστιμο ενώ το καφενείο «σφραγίστηκε» για 15 ημέρες.
Σύμφωνα με νεώτερες πληροφορίες εξάλλου αντίστοιχο πρόστιμο επιβλήθηκε και σε κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος το πρωί σήμερα στη Βόνιτσα καθώς εντοπίστηκε να εξυπηρετεί πελάτες.
https://www.agrinionews.gr/

Τα ποσά στους δήμους της Αιτωλοακαρνανίας για τα «σχέδια φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων»


Το 

Διοικητικό Συμβούλιο του Πράσινου Ταμείου, στη συνεδρίαση της 23ης Δεκεμβρίου, αποφάσισε τον καθορισμό 254 Δήμων ως προσωρινών δικαιούχων στον Άξονα Προτεραιότητας 2 «Σχέδια Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων» του χρηματοδοτικού Προγράμματος «Δράσεις Περιβαλλοντικού Ισοζυγίου 2020», και έως του ποσού για κάθε Δήμο που αναγράφεται στον Πίνακα που ακολουθεί.
Επιπλέον, αποφάσισε τη διάθεση συνολικού ποσού μέχρι 11.552.332,15 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) για την υλοποίηση των εν λόγω προτάσεων των 254 Δήμων.
Μετά την εξέταση των υποβλητέων δικαιολογητικών, το Πράσινο Ταμείο θα προχωρήσει στον καθορισμό των Δήμων ως οριστικών δικαιούχων και στην αποδέσμευση του τελικού ποσού χρηματοδότησης.
Η ολοκλήρωση των σχεδίων και η υποβολή των δικαιολογητικών θα γίνεται εντός της προθεσμίας των 6 μηνών που προβλέπει η σχετική Υπουργική Απόφαση.
Τα ποσά για τα «σχέδια φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων» στους δήμους της Αιτωλοακαρνανίας:

ΔήμοςΠοσό
Αγρινίου59.520,00
Ακτίου Βόνιτσας39.680,00
Αμφιλοχίας39.680,00
Μεσολογγίου49.600,00
Ναυπακτίας39.680,00
Ξηρομέρου39.680,00

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να δείτε ολόκληρη την αριθμ. 201.6/2020 Απόφαση ΕΔΩ

Πηγή: airetos.gr

 

ΝΕΑ ΕΡΓΑ ΑΠΟ ΤΟ «ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΑΜΕΙΟ» ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟ ΑΚΤΙΟΥ – ΒΟΝΙΤΣΑΣ

Με πρόσφατες αποφάσεις του Δ.Σ του Πράσινου Ταμείου εντάχθηκαν στο πρόγραμμα «ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΙΣΟΖΥΓΙΟΥ» τρία νέα έργα και μελέτες για το Δήμο μας.
Ειδικότερα πρόκειται για:

C:\Users\User1\Downloads\org_766be86a210c5a26_1599484276000.jpg
    1.Το έργο με τίτλο «Ολοκληρωμένη Ανάπλαση κοινόχρηστων χώρων και χώρων πρασίνου Πλαγιάς Δήμου Ακτίου – Βόνιτσας». Το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό 393.505,26 ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο με το ποσό των 235.808,00 ευρώ, ενώ το υπόλοιπο μέρος από ίδιους πόρους του Δήμου. Αφορά στην ανάπλαση κοινόχρηστων χώρων στο κέντρο της Πλαγιάς με νέες επιστρώσεις , κατασκευές πεζοδρομίων και διαμορφώσεις χώρου πρασίνου.
    C:\Users\User1\Downloads\IMG_20190906_094729.jpg

    2. Τη χρηματοδότηση Πανελληνίου Αρχιτεκτονικού διαγωνισμού προσχεδίων με θέμα «Ανάπλαση Παραλιακού Μετώπου Βόνιτσας». Η πράξη χρηματοδοτείται με το ποσό των 16.733,00 ευρώ και αφορά στην διεξαγωγή πανελληνίου διαγωνισμού για την σύνταξη προσχεδίων για την ανάπλαση τμήματος από ΑΝΑΙΣ έως και Οικία Προδρομίτη. Τα προσχέδια που θα προκριθούν θα αποτελέσουν τη βάση για τη σύνταξη της οριστικής μελέτης ανάπλασης του παραλιακού μετώπου Βόνιτσας.

    C:\Users\User1\Downloads\car.jpg

    3. Τη σύνταξη μελέτης με τίτλο «Σχέδια φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο)». Η πράξη έχει προϋπολογισμό 39.680,00 ευρώ και αφορά στην σύνταξη μελετών για την κατασκευή Σ.Φ.Η.Ο σε επιλεγμένα σημεία του Δήμου μας.

                                                                                                                 


ΕΚ ΤΟΥ 
ΔΗΜΟΥ

Λευκάδα, πρωτοχρονιά στο υπέροχο νησί

Εξερευνούμε την πολύ ενδιαφέρουσα πρωτεύουσα της Λευκάδας.
 Η βόλτα στα στενά δρομάκια με τα όμορφα παραδοσιακά σπίτια με τις χαρακτηριστικές "λαμαρίνες" για το φόβο των σεισμών και τους θαυμάσιους στολισμούς είναι πολύ ωραία εμπειρία. 
Οι παλιές εκκλησίες της πόλης είναι χτισμένες κατά την διάρκεια του 17ου αιώνα και είναι τεχνοτροπίας Μπαρόκ. Καταλήγουμε στη λιμνοθάλάσσα με το χαρακτηριστικό ξύλινο γεφυράκι και μια απίστευτη θέα στο ηλιοβασίλεμα. 
Στο τέλος του βίντεο υποδεχόμαστε το 2020 με ελπίδα για το καλύτερο, έστω και αν τώρα ξέρουμε ότι δυστυχώς μας απαγοήτευσε. 
Ελπίζουμε όλοι το 2021 να έρθει τελικά η λύτρωση για όλο τον κόσμο, Καλή χρονιά σε όλους με υγεία.
Δείτε το βίντεο:

Greek Orthodox Vlogger
Αναστασίου Στέλιος

Κορωνοϊός: Στα 1.047 τα κρούσματα, 458 διασωληνωμένοι και 58 νεκροί

 


Στα 327 τα κρούσματα στην Αττική εκ των οποίων τα 98 στο κέντρο της Αθήνας - 197 τα κρούσματα στη Θεσσαλονίκη - Αναλυτικά η γεωγραφική κατανομή - «Έχουμε πάνω από 8.500 ενεργά κρούσματα στην επικράτεια» ανακοίνωσε η Βάνα Παευαγγέλου - Στο 91% η πληρότητα των ΜΕΘ στη Θεσσαλονίκη 

Ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε σήμερα 1.047 νέα κρούσματα του κορωνοϊού στη χώρα, εκ των οποίων 16 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων είναι 136976, εκ των οποίων το 52.3% άνδρες.
5380 (3.9%) θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 40566 (29.6%) είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.
458 συμπολίτες μας νοσηλεύονται διασωληνωμένοι. Η διάμεση ηλικία τους είναι 67 ετών. 140 (30.6%) είναι γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. To 80.1%, των διασωληνωμένων, έχει υποκείμενο νόσημα ή είναι ηλικιωμένοι 70 ετών και άνω. 877 ασθενείς έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ.

Τέλος, έχουμε 58 ακόμα καταγεγραμμένους θανάτους και 4.730 θανάτους συνολικά στη χώρα. 1923 (40.7%) γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. Η διάμεση ηλικία των θανόντων συμπολιτών μας ήταν τα 79 έτη και το 95.5% είχε κάποιο υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.
Αναλυτικά η κατανομή των 1.047 νέων κρουσμάτων κορωνοϊού στη χώρα διαμορφώνεται ως εξής:

Aττική 327:
ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ 98
ΒΟΡΕΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ 30
ΔΥΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ 47
ΝΟΤΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ 28
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ 23
ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ 53
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 197
ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ 9

Πέθανε ο Μητροπολίτης Καστοριάς, Σεραφείμ 61 ετών. Νοσηλευόταν με κορονοϊό σε ΜΕΘ από τις αρχές Δεκεμβρίου...


Έχασε τη μάχη με τον κορωνοϊό ο Μητροπολίτης Καστορίας Σεραφείμ, ο οποίος είχε διαγνωστεί θετικός στον ιό στις αρχές Δεκεμβρίου. 
Ο μακαριστός μητροπολίτης αρχικά εισήχθη στο νοσοκομείο στις 8 Δεκεμβρίου, για προληπτικούς λόγους, καθώς η κατάστασή του δεν ενέπνεε ανησυχία, ωστόσο στις 20 του μήνα παρουσίασε επιδείνωση και κρίθηκε αναγκαία η εισαγωγή του σε ΜΕΘ. 
Ποιος ήταν ο Μητροπολίτης Καστορίας Σεραφείμ Γεννήθηκε το 1959 στο Αγναντερό Καρδίτσας και φοίτησε στη Ριζάρειο Εκκλησιαστική Σχολή Αθηνών, απ’ όπου αποφοίτησε το 1983. Φοίτησε επίσης στη Θεολογική Σχολή Αθήνας, απ΄όπου έλαβε το πτυχίο του το 1987. Χειροτονήθηκε διάκονος το 1983 και πρεσβύτερος το 1987. Υπηρέτησε ως διάκονος, εφημέριος- ιεροκήρυκας και ιερατικός προϊστάμενος στον Ι. Ναό Αγίου Νικολάου Κάτω Πατησίων και ως διευθυντής Νεότητος της Αρχιεπισκοπής Αθηνών καθώς και υπεύθυνος Πρωτοκόλλου στην Ιερά Σύνοδο και το 1990 ως Γραμματέας στην Ιερά Σύνοδο της Ιεράς Μητροπόλεως Καστοριάς. Χειροτονήθηκε, δε, επίσκοπος, στις 5 Οκτωβρίου 1996. 
Επί αρχιερατείας του, μεταξύ άλλων, η Μητρόπολη Καστοριάς ανέπτυξε φιλανθρωπική και πνευματική δράση με πολλές πτυχές.
www.mixanitouxronou.gr

ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ Παραδοσιακά γλυκά: Οι Ριμένοι της Παλαιομάνινας διέσωσαν τον ... ομηρικό “πλακούντα”, που τώρα τον λένε ... μπακλαβά!!!

Εκπληκτικοί είναι και οι συμβολισμοί του “ταραπάσιου”, του “χαλαβέου”, του “τίγκενι” (τηγανίτες) που παραπέμπτουν στην “ψυχόπιτα” από την οποία προέρχονται τα “μελομακάρωνα” (δεν παράγεται από τα ...μακαρόνια, αλλά από την αρχαία ελληνική λέξη ... “μακαρωνία!)
Η παρασκευή γλυκών στην Παλαιομάνινα ήταν πολύ περιορισμένη και προοριζόταν όχι για συμπληρωματικό φαγητό (επιδόρπιο) μετά από κάθε γεύμα ή δείπνο (αυτό δεν γινόταν ποτέ!), αλλά για προσφορά (κέρασμα) στους επισκέπτες. Μάλιστα, σε μερικές περιπτώσεις, οι επισκέπτες αισθάνονταν πολύ άσχημα καθώς, ενώ, δεν είχαν προλάβει να καθήσουν στην καρέκλα, η νοικοκυρά έσπευδε στην πρόχειρη ντουλάπα και έφερνε σε ένα υποτυπώδη δίσκο γλυκό κουταλιού, χωρίς καν να ρωτήσει αν το επιθυμούσαν! Όμως, πέρα από την προσφορά των γλυκών αυτών κατά τις επισκέψεις, τα γλυκά τα παρασκεύαζαν οι Ριμένες της Παλαιομάνινας και στο πλαίσιο εθίμων, όπως της γέννησης, του θανάτου, του αρραβώνα, του γάμου, με εκπληκτικούς συμβολισμούς, και στις ονομαστικές εορτές και, φυσικά, στα κάλαντα για τα παιδιά!
Αλλά, η μεγαλύτερη προσφορά των γλυκών της Παλαιομάνινας και του λεγόμενου ... μπακλαβά εντοπίζεται στη λαογραφική έρευνα, από την οποία προκύπτουν εντυπωσιακές διαπιστώσεις και ίσως άγνωστες έως τώρα λεπτομέρειες γύρω κυρίως από τις πανάρχαιες ρίζες του και την ονομασία του. Από την έρευνα αυτή προκύπτει, λοιπόν, ότι το γλυκό αυτό είναι αρχαιοελληνικό με την ονομασία “πλακούς” και όχι τούρκικο με την κρατούσα ονομασία “μπακλαβάς”. Έτσι, θεματοφύλακας και του γλυκού αυτού καταδεικνύεται ότι είναι οι Ριμένοι της Ακαρνανίας, οι οποίοι το διέσωσαν με την αρχαία πάλι λέξη “κόθουρο”που έχει ακριβώς τη μορφή του “πλακούντος” του εμβρύου!
Καθώς συνεχίζονται οι γιορτές, παραθέτω στη συνέχεια τα γλυκά που παρασκεύαζαν οι Ριμένες της Παλαιομάνινας, χωρίς προφανώς να γνωρίζουν ότι εκτελούσαν συνταγές της εποχής του Ομήρου, της κλασικής Ελλάδος και του Βυζαντίου:
1. Κόθουρο ή “πίτε ντι νιέρι” ή “ριβανίε”: 
Είναι ο ριμένικος στριφτός μπακλαβάς της Παλαιομάνινας με ρίζες στο ομηρικό γλυκό “πλακούς”!