Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου 2013

Αεροδρόμιο Ακτίου: Προχώρα η διαδικασία παραχώρησης


Με επτά επενδυτικά σχήματα θα συνεχιστεί η β’ φάση του διαγωνισμού για τα περιφερειακά αεροδρόμια, με αυτό του Ακτίου να έχει συμπεριληφθεί, μάλιστα, στην πρώτη ομάδα, μαζί με τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου και Καβάλας.  Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου. 
Ο χρόνος εκχώρησης των αεροδρομίων υπολογίζεται πως μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 50 έτη. Το υπουργείο μιλά για κατ’ ελάχιστον παραχώρηση 30-35 ετών, διευκρινίζοντας ταυτόχρονα ότι δεν πρόκειται για πώληση, αλλά για παραχώρηση του δικαιώματος (και υποχρεώσεων) αναβάθμισης,  λειτουργίας, συντήρησης και αξιοποίησης των αερολιμένων.
Σε εκκρεμότητα παραμένει, όμως, η σύσταση της Ανεξάρτητης Αρχής Αεροδρομίων. Θα πρέπει επίσης να προχωρήσει ο μετασχηματισμός της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, ο ρόλος της οποίας θα επικεντρωθεί στην παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας, απέχοντας πλήρως από το ζήτημα της διαχείρισης, την οποία θα αναλάβουν εξ ολοκλήρου οι επενδυτές που θα επιλεγούν.
Το υπουργείο προσδοκά σε:


✔Πραγματοποίηση άμεσων ξένων επενδύσεων

✔Δημιουργία νέων θέσεων εργασίας

✔Συμβολή στην ανάπτυξη σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο

✔Βελτίωση υποδομών με χρήση ξένων κεφαλαίων

✔Βελτίωση παρεχόμενων υπηρεσιών, της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού προϊόντος και αύξηση της επιβατικής κίνησης

✔Διασφάλιση βιωσιμότητας αεροδρομίων, με τη μικρότερη συνδρομή του Ε.Δ. / επιβάρυνση των χρηστών (και όχι του φορολογούμενου) για το κόστος των υποδομών

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ, «μέσα από τη διαδικασία αξιοποίησης, αναμένεται να υλοποιηθούν επενδύσεις που θα συμβάλουν στην αύξηση της δυναμικότητας των περιφερειακών αεροδρομίων, τη βελτίωση του επιπέδου υπηρεσιών προς τους χρήστες των αεροδρομίων και τη συνεπακόλουθη ενίσχυση της τουριστικής δραστηριότητας και της οικονομικής ανάπτυξης της ελληνικής περιφέρειας».

Βασικός στόχος είναι η διατήρηση της ανταγωνιστικότητας των περιφερικών αεροδρομίων και του σχετικά χαμηλού κόστους για τον εγχώριο επιβάτη και η δημιουργία των συνθηκών που θα καταστήσουν τα αεροδρόμια ελκυστικά στον ιδιωτικό τομέα, αλλά και θα παρέχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιηθούν οι απαιτούμενες επενδύσεις αναβάθμισης και επέκτασης.

Στη Β’ φάση που τώρα ξεκινά θα γίνει η πρόσκληση υποβολής προσφορών. Θα γίνει, φυσικά, ενδελεχής έλεγχος στοιχείων και υποδομών μέσω data room και επισκέψεων των επενδυτών στα αεροδρόμια. Στο τέλος θα γίνει η επιλογή Αναδόχου βάσει αντικειμενικών κριτηρίων επί ενιαίων συμβατικών κειμένων. η διαδικασία θα ολοκληρωθεί στην γ’ φάση με την υπογραφή των συμβάσεων.
agrinioreport
Φωτης Μπερίκος