Παρασκευή 25 Απριλίου 2014

Η Δυτική Ελλάδα χρειάζεται τώρα υποδομές και ισόρροπη ανάπτυξη και όχι υποσχέσεις για το 2050

Νίκη Φούντα
Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας ΔΗΜ.ΑΡ.
24.4.2014
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η Δυτική Ελλάδα χρειάζεται τώρα υποδομές και ισόρροπη ανάπτυξη και όχι υποσχέσεις για το 2050
Η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου, σε συνάρτηση με την αναγκαιότητα συνδυασμένων μεταφορών  -μέσω μάλιστα και της διασύνδεσης των λιμένων της χώρας- έχει καθυστερήσει αδικαιολόγητα. Ειδικά δε για τον Δυτικό Σιδηροδρομικό Άξονα, έργο που προωθήθηκε ως άρρηκτο μέρος της Σιδηροδρομικής Εγνατίας και που επρόκειτο να συνδέει τα λιμάνια Αντιρρίου και Ηγουμενίτσας, οι απαντήσεις που δίνουν μέχρι σήμερα τα αρμόδια Υπουργεία είναι απογοητευτικές, αφού πρόδηλα πλέον μεταθέτουν την υλοποίηση του έργου μετά από 40 χρόνια. 
Στις επανειλημμένες παρεμβάσεις της Βουλευτού Αιτωλ/νίας της Δημοκρατικής Αριστεράς Νίκης Φούντα, τα αρμόδια Υπουργεία Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων και Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, επιχειρούν να υποβαθμίσουν το ζήτημα, εμφανιζόμενα μάλιστα «ενοχλημένα» που μία Βουλευτής επιμένει να ζητά απαντήσεις για ένα τόσο καίριο ζήτημα, όπως η αναβάθμιση των υποδομών στην πολύπαθη Δυτική Ελλάδα! 
Για το λόγο αυτό, η κ. Φούντα απηύθυνε διακομματικό κάλεσμα σε όλους τους Βουλευτές των νομών Αιτωλ/νίας, Ιωαννίνων, Άρτας, Θεσπρωτίας, Πρέβεζας και Αχαΐας, ώστε να λάβει επιτέλους η πολιτική ηγεσία των αρμόδιων Υπουργείων το μήνυμα, ότι η ενίσχυση των υποδομών και η ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας δεν μπορούν να περιμένουν. Όχι μέχρι το 2050, που είναι ο ορίζοντας υλοποίησης του έργου για τον Δυτικό Σιδηροδρομικό Άξονα, αλλά ούτε μία μέρα! Την νέα κοινοβουλευτική παρέμβαση συνυπογράφουν οι Βουλευτές Αχαΐας της Δημοκρατικής Αριστεράς Νίκος Τσούκαλης, Πρεβέζης της Νέας Δημοκρατίας Δημήτριος Τσουμάνης και Ιωαννίνων του ΠΑΣΟΚ Μιχάλης Κασσής.
Το εν λόγω έργο έχει ήδη χαρακτηριστεί ως προτεραιότητα από την ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, που μπορεί να λάβει χρηματοδότηση μέσω του μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility). Ο ίδιος μάλιστα ο Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, υπερτονίζει σε όλες τις διακρατικές συναντήσεις του, την σημασία της σιδηροδρομικής πολιτικής. Πρόσφατα μάλιστα, εν μέσω Ελληνικής Προεδρίας, ψηφίστηκε από το Ευρωκοινοβούλιο το τέταρτο σιδηροδρομικό πακέτο για την πολιτική σιδηροδρόμων στην Ευρώπη και το πρόγραμμα SHIFT2RAIL το οποίο ανέρχεται σε ένα δις ευρώ.
Η πανευρωπαϊκή αυτή τάση προς τον σιδηρόδρομο, δεν βρίσκει εφαρμογή στη χώρα μας. Οι «διακηρύξεις» στο εξωτερικό, δεν μετουσιώνονται σε πράξεις και πολιτικές. 
Η διασύνδεση των λιμένων της χώρας και η επέκταση του σιδηροδρομικού μας δικτύου δεν είναι προτεραιότητα και της Ελληνικής Κυβέρνησης;
Η προώθηση της σιδηροδρομικής πολιτικής θα «προσπεράσει» τη χώρα μας; 
Η ανάγκη να αποκτήσουμε ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο είναι επιτακτική, ιδιαίτερα σήμερα που πρέπει να μπουν τα θεμέλια για μακροπρόθεσμη ανάπτυξη της χώρας. Θεμέλια που πρέπει επιτέλους να εντάσσονται σε ένα μακροπρόθεσμο στρατηγικό σχεδιασμό ανάπτυξης και ώθησης. Ειδικά δε για τη διασύνδεση των λιμένων, είναι προφανής η χρηστικότητα του εγχειρήματος, αφού σε διεθνές επίπεδο παρατηρείται στροφή προς τον σιδηρόδρομο για την μεταφορά εμπορευμάτων.
Επίσημα, όλοι παραδέχονται, ότι ο Δυτικός Σιδηροδρομικός Άξονας, είναι ένα έργο οικονομικά βιώσιμο, με ταυτόχρονα πολλαπλά οφέλη, όπως τη σημαντική μείωση του χρόνου σιδηροδρομικής σύνδεσης των Ιωαννίνων με τα αστικά κέντρα της Δυτικής Ελλάδας, την τουριστική και παραγωγική ανάπτυξη, κ.α.
Η υλοποίησή του οφείλει να είναι εθνικός στόχος και ως εκ τούτου η επανεξέταση της προοπτικής ένταξής του στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο 2014-2020 είναι επιβεβλημένη. Ειδικά για τις περιοχές από τις οποίες θα διέλθει το δίκτυο, οι οποίες πάσχουν διαχρονικά σε επίπεδο υποδομών, ειδικά σε συνδυασμό με τους νέους οδικούς άξονες διεθνικής εμβέλειας, το έργο αναμένεται να συμβάλει στην ανάπτυξή τους, ενώ ολόκληρη η περιοχή θα μετατραπεί σε επιβατικό και εμπορευματικό κόμβο, δημιουργώντας νέους όρους σε επίπεδο ανταγωνιστικότητας και άρα οικονομίας, αλλά και ποιότητας ζωής κατοίκων και επισκεπτών.
Το τρένο, παρότι είναι το πλέον δημοκρατικό και οικονομικό μέσο μεταφοράς, στην χώρα μας είναι πλήρως απαξιωμένο ως υποδομή. Στην στροφή που οφείλουμε να κάνουμε στην ευρωπαϊκή προοπτική της χώρας, οφείλουμε να βάλουμε τις κατάλληλες προτεραιότητες. Οφείλουμε να επενδύσουμε σε τέτοιου είδους υποδομές που αποτελούν αναγκαιότητα και αυτονόητη πραγματικότητα για όλο τον υπόλοιπο προηγμένο δυτικό κόσμο.
Τέλος, ζητάμε επιτέλους να μάθουμε τις παραμέτρους του στρατηγικού σχεδιασμού για την ενίσχυση του σιδηροδρομικού δικτύου, αν φυσικά αυτός υπάρχει… Με ποιον τρόπο -αφού επίσημες μελέτες δεν υπάρχουν- επιλέγονται προς χρηματοδότηση συγκεκριμένα έργα; Γιατί προκρίνονται άλλες περιοχές της χώρας και όχι αυτές που πάσχουν σε επίπεδο υποδομών; Γιατί δεν θεωρείται άμεση προτεραιότητα η διασύνδεση των λιμένων;
Θα επιμείνουμε μέχρι τέλους στα καίρια αυτά ερωτήματα. Θα επιμείνουμε μέχρι τέλους, ώστε να μπει σε τροχιά ανάπτυξης η Δυτική Ελλάδα.
Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη την Ερώτηση που κατέθεσαν οι Βουλευτές στον ακόλουθο σύνδεσμο: 
http://www.nikifounta.gr/cms/uploaded_files/741.pdf