Μετά το 2015 μετατίθεται η ολοκλήρωση των έργων κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου Αμβρακίας – Ακτίου, όπως προκύπτει από την απάντηση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μ. Χρυσοχοϊδη σε ερώτηση που είχε υποβάλει ο βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Βαρεμένος.
Η νέα αυτή καθυστέρηση δεν οφείλεται αποκλειστικά στα ευρήματα από τον πρωτοχριστιανικό οικισμό που ήρθαν στο φως κατά τη διάνοιξη του αυτοκινητοδρόμου στην περιοχή του Δρυμού, για τα οποία ο υπουργός κάνει γνωστό ότι αποφασίσθηκε η διατήρησή τους, με αποτέλεσμα τον ανασχεδιασμό του έργου στην περιοχή. Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με την αρχική συμβατική υποχρέωση των αναδόχων, ο οδικός άξονας Αμβρακίας – Ακτίου έπρεπε να βρίσκεται ήδη σε λειτουργία από τον Μάρτιο του 2013…
Στην ερώτησή του ο βουλευτής υπενθύμιζε ότι τον Αύγουστο του 2013, και κατόπιν σχετικής επίκαιρης ερώτησής του, ο υπουργός είχε παρουσιάσει δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των 4 τμημάτων στα οποία εκτελείται το έργο «Κατασκευή οδικής σύνδεσης περιοχής Ακτίου με τον Δυτικό Άξονα Βορρά – Νότου», και συγκεκριμένα: Για το τμήμα από Χ.Θ. 0+000 έως Χ.Θ. 22+400, 30.06.2015. Για το τμήμα από 22+400 έως Χ.Θ. 26+900, 16.07.2014. Για το τμήμα από Χ.Θ. 26+900 έως Χ.Θ. 35+000, 08.03.2015. Και για το τμήμα από Χ.Θ. 35+000 έως Χ.Θ. 48+497, 31.12.2014. Ήδη, έχει παρέλθει η ημερομηνία περάτωσης του δεύτερου τμήματος (16.07.2014), ενώ για το τέταρτο τμήμα δόθηκε πρόσφατα από το υπουργείο παράταση ενός ακόμη χρόνου, έως την 31η.12.2015.
Στην απάντησή του, ο υπουργός καταγράφει το χρονικό των καθυστερήσεων στην εκτέλεση του έργου, τις οποίες αποδίδει αποκλειστικά «στην οικονομική κρίση που έπληξε την χώρα την τελευταία τετραετία». Ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος τον Μάιο του 2013, στη συνέχεια επανεκκίνησε τα έργα με αποτέλεσμα να αρθεί η έκπτωσή του τον Αύγουστο του 2013, για να κηρυχθεί και πάλι έκπτωτος τον Μάιο του 2014, οπότε και υπέβαλε αίτημα για τη σύσταση κοινοπραξιών με τη συμμετοχή μεγαλύτερων κατασκευαστικών εταιρειών προκειμένου να συνεχιστούν τα έργα. Σύμφωνα με τον υπουργό, η κυβέρνηση έκανε δεκτό το αίτημα του αναδόχου για λόγους οικονομικούς και ταχύτερης ολοκλήρωσης του έργου.
Με αυτά τα δεδομένα, καταλήγει στην απάντησή του ο κ. Χρυσοχοϊδης, το υπουργείο «έθεσε τις παρακάτω προτεραιότητες:
1. Την ολοκλήρωση του τμήματος από τον Κόμβο Λουτρακίου μέχρι την Λίμνη Αμβρακίας, μήκους 13 χλμ, εντός του 2015 και απόδοση στην κυκλοφορία της παράκαμψης της Αμφιλοχίας.
2. Την ολοκλήρωση του τμήματος από περιοχή Ακτίου μέχρι την Βόνιτσα, μήκους 15 χλμ, εντός του 2015, εξασφαλίζοντας άνετη πρόσβαση στους κατευθυνόμενους από τη Βόρεια Ελλάδα προς τη Λευκάδα.
3. Η απόδοση του εναπομείναντος τμήματος, από τη Βόνιτσα έως το Λουτράκι, θα αναπροσδιοριστεί χρονικά μετά την οριστικοποίηση του ανασχεδιασμού των έργων στην περιοχή του Δρυμού, ύστερα από τις σχετικές αποφάσεις του Υπουργείου Πολιτισμού επί των υποβληθεισών εναλλακτικών προτάσεων».