Παρασκευή 4 Σεπτεμβρίου 2015

ΜΑΓΕΥΤΙΚΗ ΒΡΑΔΙΑ ΣΤΟ ΝΗΣΑΚΙ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ ΤΗΝ ΚΟΥΚΟΥΜΙΤΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΔΑΠ ΒΟΝΙΤΣΑΣ (ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΜΑΣ)

Ο "ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ 1ου και 2ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΒΟΝΙΤΣΑΣ" σε συνεργασία με το "ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΗΜΟΥ ΑΚΤΙΟΥ-ΒΟΝΙΤΣΑΣ"  παρουσίασαν την Τετάρτη 29 Ιουλίου, το ΒΑΣΙΛΗ ΛΕΚΚΑ και το ΓΕΡΑΣΙΜΟ ΑΝΔΡΕΑΤΟ. Μαζί με τα παιδιά του ΚΔΑΠ ΒΟΝΙΤΣΑΣ.
Σε ένα επίγειο παράδεισο, στο νησάκι ΚΟΥΚΟΥΜΙΤΣΑ, μέσα στο πράσινο και με θέα την πανέμορφη Βόνιτσα και το κάστρο της, κάτω από το φως του φεγγαριού -μιαν ανάσα πριν την πανσέληνο- οι δυο σπουδαίοι ερμηνευτές και τα παιδιά του ΚΔΑΠ μας ταξίδεψαν με τις υπέροχες φωνές τους σε μουσικούς δρόμους που χάραξαν σπουδαίοι συνθέτες όπως οι Μάνος Χατζιδάκις, Μίκης Θεοδωράκης, Γιάννης Μαρκόπουλος, Σταύρος Ξαρχάκος, Βαγγέλης Κορακάκης αλλά και οι νεότεροι Γιάννης Σπάθας, Γιώργος Τρανταλίδης, Δημήτρη Παπαδόπουλος και  μας χάρισαν μια βραδιά μαγευτική!!!
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ Α ΜΕΡΟΣ ΜΕ ΤΟ ΚΔΑΠ

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΔΑΠ 
Το Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (Κ.Δ.Α.Π.) ξεκίνησε στη Βόνιτσα το Μάιο του 2006 ως συγχρηματοδοτούμενο έργο και υλοποιείται από τη Δημοτική Κοινωφελή Επιχείρηση του Δήμου Ακτίου Βόνιτσας.
Τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών είναι ένας θεσμός κοινωνικής πρόνοιας. Το 1994 κάνουν την εμφάνισή τους τα πέντε πρώτα ΚΔΑΠ. Σήμερα λειτουργούν πάνω από 350 ΚΔΑΠ σε όλη την Ελλάδα, εξυπηρετώντας πάνω από 11.000 οικογένειες. Στα ΚΔΑΠ εργάζονται 1400 επιστήμονες εκπαιδευτικοί και βοηθητικό προσωπικό: Δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, γυμναστές, θεατρολόγοι, μουσικοί, εικαστικοί κλπ.
Τα ΚΔΑΠ είναι ένας θεσμός με διπλό στόχο. Αφενός μεν να βοηθήσουν την εργαζόμενη μητέρα και κατ’ επέκταση την οικογένεια και αφετέρου να καλύψουν δημιουργικά την εξωσχολική απασχόληση χιλιάδων παιδιών.
Στα ΚΔΑΠ απασχολούνται παιδιά από την ηλικία των πέντε χρόνων (υποχρεωτική εκπαίδευση) έως την ηλικία των δώδεκα ετών, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση για τους γονείς. Τα παιδιά μέσω πολλών διαφορετικών δραστηριοτήτων ανακαλύπτουν και έρχονται σε καθημερινή επαφή με τον κόσμο της μουσικής, του θεάτρου, της ζωγραφικής, των αθλημάτων, του χορού, του περιβάλλοντος κ.α.
Ως παιδαγωγικές αρχές και στόχοι του ΚΔΑΠ θεωρούνται η διασφάλιση του σεβασμού της ατομικότητας του κάθε παιδιού, η ενεργοποίηση της δημιουργικότητας, η ανάπτυξη της κοινωνικότητας και η καλλιέργεια της αισθητικής του. Γενικότερα στοχεύουν στην αποφυγή της περιθωριοποίησης όσων παιδιών κινδυνεύουν με κοινωνικό αποκλεισμό, μέσα από ευέλικτα παιδαγωγικά προγράμματα που περιλαμβάνουν ατομικές και ομαδικές δραστηριότητες, πολιτιστικές εκδηλώσεις, κοινές δραστηριότητες για γονείς και παιδιά, προγράμματα συνεργασίας με άλλους φορείς, σωματεία κ.α.
Η αναγκαιότητα ύπαρξης των ΚΔΑΠ βεβαιώνεται από τις κατά καιρούς απόψεις των παιδιών, όσο και των γονιών τους. Επιπλέον η αναγκαιότητά τους έχει τονιστεί πολλές φορές και από τη συντριπτική πλειοψηφία των συλλογικών οργάνων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Η διαρκώς αυξανόμενη παρουσία των ΚΔΑΠ στην Ελληνική επικράτεια φαίνεται και από τα στατιστικά στοιχεία. Μέσα σε τέσσερα μόλις χρόνια ο αριθμός των παιδιών διπλασιάστηκε, ενώ το ενδιαφέρον γονιών και παιδιών είναι συνεχές. Αυξανόμενο μάλιστα με πολλαπλασιαστικούς ρυθμούς.
Τα ΚΔΑΠ αποτελούν πηγή ζωής για την τοπική κοινωνία, το σύγχρονο κοινωνικό χώρο της γειτονιάς όπου δημιουργούνται ομάδες και φιλίες.
Αποτελούν λοιπόν και πρέπει να αποτελούν Μόνιμες Κοινωνικές Δομές των τόπων μας, κι όχι απλά ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα με ημερομηνία λήξης, στελεχωμένα με μόνιμο προσωπικό. 

















ΒΑΓΓΕΛΗΣ Δ.ΚΟΥΤΙΒΗΣ