Δευτέρα 4 Απριλίου 2016

Τα μεγάλα έργα που θα λειτουργήσουν από φέτος και μέχρι το 2020

Για έργα διαβάζουμε, εργασίες ακούμε, επισκέψεις Υπουργών στα εργοτάξια, ερωτήσεις Βουλευτών για την πρόοδο τους, προβλήματα και ευχάριστα νέα. Το πεδίο των έργων τα έχει όλα. Όμως πότε θα τα δούμε να μπαίνουν στην ζωή και την καθημερινότητα μας;...Πότε θα ταξιδέψουμε με ηλεκτρικό σύγχρονο τρένο από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη; Πόσο θα μεγαλώσει ο Προβλήτας ΙΙΙ στο Λιμάνι του Πειραιά και πότε θα δούμε να λειτουργεί επιτέλους ο αναβαθμισμένος διάδρομος 10-28 του Αεροδρομίου Μακεδονία για να μπορούν να προσγειώνονται και υπερατλαντικές πτήσεις;



Σήμερα στο ypodomes μαζέψαμε όλα τα διαθέσιμα στοιχεία και θα σας παρουσιάσουμε ανά χρονιά τι προβλέπεται με τα σημερινά δεδομένα να λειτουργήσει από φέτος μέχρι και το 2020 στα μεγάλα έργα της χώρας.

2016 Η ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΜΟΝΗΣ, ΜΕ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΓΕΥΣΗ
Φέτος, έχοντας διανύσει ήδη το ¼ της χρονιάς βλέπουμε κάποια από τα μεγάλα έργα να ωριμάζουν και το Πάσχα με την Ανάσταση θα έρθει και η Ανάσταση στους Αυτοκινητόδρομους μιας και θα λειτουργήσει το Λεύκτρο-Σπάρτη, κομμάτι του Αυτοκινητόδρομου Μορέα. Το τελευταίο τμήμα αυτού του έργου, η Περιμετρική Καλαμάτας, θα λειτουργήσει τον Σεπτέμβριο. Από άλλα μεγάλα έργα, κρατήστε την όρεξη σας για …του χρόνου.

2017 Η ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΩΝ
Αν και διατηρούμε κάποια επιφύλαξη, το Υπουργείο εμφανίζεται βέβαιο πως το 2017 θα λειτουργήσουν πλήρως τα αιώνια έργα των αυτοκινητόδρομων. Πρώτο σε σπουδαιότητα, θα λειτουργήσει το τμήμα της Παράκαμψης Τεμπών και Πλαταμώνα και μετά το Κόρινθος-Πάτρα. Σε λειτουργία και το Αντίρριο-Ιωάννινα αλλά και το Ξυνιάδα-Τρίκαλα. Μαζί και όλοι οι κάθετοι της Εγνατίας πλην του Κοζάνη-Νίκη.

Για το κοινό θα ανοίξει το περίφημο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος στο Φάληρο όπως και η επέκταση του Τραμ στον Πειραιά. Το μεγάλο νέο στη Θεσσαλονίκη όμως θα είναι η λειτουργία του διαδρόμου προσαπογειώσεων 10-28 του Αεροδρομίου Μακεδονία που θα δώσει τη δυνατότητα να το προσεγγίζουν υπερατλαντικά δρομολόγια. Ακόμα, ένα καλό νέο είναι η ολοκλήρωση μετά από 15 χρόνια (θα μπορούσε να είναι άραγε χειρότερα;) το έργο των γραμμών του Προαστιακού από τον Πειραιά μέχρι τις 3 Γέφυρες και ναι, με ηλεκτροκίνηση. Η πρωτεύουσα της Ελλάδας θα υποδεχθεί το ηλεκτρικό τρένο με καθυστέρηση 60 ετών από άλλες πρωτεύουσες της Ευρώπης (όχι δεν θα μπορούσε να είναι χειρότερα).

2018 Η ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ
Η χρονιά που περιμένουν οι φίλοι του Σιδηρόδρομου. Ολοκληρώνεται μετά από 35 και πλέον χρόνια ο σιδηροδρομικός διάδρομος Αθήνα-Θεσσαλονίκη με την απόσταση να μειώνεται σε 3 ώρες και 30 λεπτά. Την ίδια χρονιά (χωρίς ηλεκτροκίνηση) διπλή γραμμή θα λειτουργήσει στο τμήμα Κιάτο-Ψαθόπυργο, μετά από 12 χρόνια απουσίας του τρένου στην περιοχή.

Το μεγάλο νέο έρχεται και στο μεγάλο λιμάνι της χώρας. Ολοκληρώνεται ο Προβλήτας ΙΙΙ στο Ικόνιο και η ικανότητα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων σχεδόν διπλασιάζεται. Σπουδαίο νέο για την επιχειρηματικότητα.

2019 ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΜΕΓΑΛΩΝΕΙ
Με 2 χρόνια καθυστέρηση (και βλέπουμε) ολοκληρώνεται και λειτουργεί η επέκταση της γραμμής 3 του Μετρό προς το λιμάνι και το κέντρο του Πειραιά. Η λειτουργία αυτή αναμένεται να φέρει πλήρη αλλαγή στο τρόπο μετακίνησης των Πειραιωτών και των όμορων Δήμων που εντασσόμενοι στο δίκτυο Μετρό της πόλης θα μπορούν να μετακινούνται γρήγορα, σύγχρονα και με ασφάλεια προς Αθήνα, Πειραιά, λιμάνι, Αεροδρόμιο και αλλού.

2020 Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΑΠΟΚΤΑ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΗΣ ΜΕΤΡΟ ΟΧΙ ΟΜΩΣ Η ΠΑΤΡΑ ΤΡΕΝΟ
Όχι δεν είναι κάποιο άλλο από τα γνωστά ανέκδοτα των Θεσσαλονικέων σχετικά το Μετρό που επιχειρείται να ολοκληρωθεί και δεν ολοκληρώνεται ποτέ. Σύμφωνα με τις γεμάτες σιγουριά δηλώσεις των υπευθύνων, η βασική γραμμή του Μετρό και ο κλάδος της Καλαμαριάς θα τεθούν σε λειτουργία. Αυτό σημαίνει πως η Θεσσαλονίκη θα έχει μία βασική γραμμή 13 σταθμών και ένα ακόμα κλάδο με 5 σταθμούς. Συνολικά θα λειτουργούν 2 γραμμές με 18 σταθμούς.

Την ίδια χρονιά στην Πελοπόννησο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το έργο της εγκατάστασης ηλεκτροκίνησης, τουλάχιστον μέχρι το Ρίο. Οι Πελοποννήσιοι θα δουν για πρώτη φορά το μοντέρνο, ταχύτατο μέσο να φτάνει μέχρι την πόρτα της Πάτρας, άλλα όχι μέχρι την Πάτρα και το λιμάνι της καθώς ακόμα δεν έχει βρεθεί η χρυσή τομή για αυτό (υπάρχει μία εκκρεμότητα από το 2002, αλλά χρόνος υπάρχει…). Αντίθετα ηλεκτροκίνητα τρένα θα δουν οι Λαρισαίοι, οι Βολιώτες, οι Καρδιτσιώτες, οι Τρικαλινοί, ακόμα και μέχρι την Καλαμπάκα καθώς ολοκληρώνονται τότε τα σχετικά έργα.

Στο χώρο της ενέργειας το σπουδαίο νέο είναι η ολοκλήρωση και λειτουργία του Αγωγού TAP που αποτελεί μία από τις χρυσές ελπίδες για τη χώρα στην είσοδο της στο παγκόσμιο κλαμπ των ενεργειακά ενεργών κρατών.

Τώρα φυσικά, όλα τα παραπάνω τα παρουσιάζουμε με κάθε επιφύλαξη μιας και η χώρα μας στο κομμάτι των έργων εδώ και χρόνια έχει χαρακτηριστικά …κινούμενης άμμου και εκεί που περιμένεις ένα έργο να λειτουργήσει, τότε …ξαφνικά ξεπηδά ένα απρόσμενο πρόβλημα.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com