Καλά νέα μετά από πολύ καιρό έχουμε στο έργο του Αυτοκινητόδρομου της Αμβρακίας Οδού (Άκτιο-Αμβρακία). Σε έγγραφο του Υπουργείου Υποδομών σε ερωτήσεις βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας και της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, σημειώνεται πως το Υπουργείο προτίθεται να ολοκληρώσει ένα μεγάλο μέρος του οδικού άξονα που περιλαμβάνει και την περίφημη παράκαμψη Αμφιλοχίας (της Αμβρακίας) μέχρι τα μέσα του 2018, στη λεγόμενη ολοκλήρωση της Α` φάσης του έργου.
Αναλυτικά, και σύμφωνα με τον πρόσφατο προγραμματισμό του Υπουργείου Υποδομών, ΕΥΔΕ/ΚΣΣΥ, η ολοκλήρωση του Αυτοκινητόδρομου της Αμβρακίας Οδού, θα γίνει σε δύο διακριτές φάσεις. Η πρώτη φάση θα περιλαμβάνει παράταση όλων των εργολαβιών κατά περίπου 14 μήνες που θα μας οδηγήσει περίπου στις αρχές του 2018.
Για την ολοκλήρωση της Α`φάσης θα απαιτηθούν επιπλέον 4 μήνες (συνολικά 18 μήνες) που θα μας οδηγήσουν στα μέσα του 2018 ώστε να δοθούν αυτοτελή λειτουργικά τμήματα τα οποία σας παρουσιάζει σήμερα το ypodomes.com:
-Κατασκευάζεται δίδεται στην κυκλοφορία το λειτουργικό τμήμα από την Χ.Θ. 1,3-15,020 (κόμβος για Πάλαιρο) που αποτελούν την παράκαμψης Βόνιτσας και φτάνουν σχεδόν μέχρι το Άκτιο καθώς και τα αναγκαία έργα ασφαλείας μέχρι την Χ.Θ. 17,6.
-Κατασκευάζεται και δίδεται στην κυκλοφορία το λειτουργικό τμήμα από Χ.Θ.24,5-Χ.Θ.26,9 (πεδικό τμήματα)
-Κατασκευάζεται και δίδεται στην κυκλοφορία το τμήμα Δρυμός-Λουτράκι (Χ.Θ.26,9-Χ.Θ.35)
-Κατασκευάζεται και δίδεται στην κυκλοφορία το τμήμα της Παράκαμψης Αμφιλοχίας (Χ.Θ.35-Χ.Θ.48,5).
Ουσιαστικά για τα μέσα στου 2018 προγραμματίζεται να δοθούν στην κυκλοφορία συνολικά 40χλμ.
Για τη Β` φάση κατασκευής του έργου εκτιμάται ότι θα απαιτηθούν περίπου 24 μήνες μετά την οριστικοποίηση του τεχνικού και οικονομικού αντικειμένου της Α`φάση και του χρόνου που απαιτείται για τις διαδικασίες δημοπράτησης των υπολειπόμενων έργασιών. Εδώ λοιπόν θα χρειαστούν επιπλέον παρατάσεις και με τη νέα δημοπράτηση θα ολοκληρωθούν τα εναπομείναντα 8,5χλμ τα οποία με πρόχειρες εκτιμήσεις δεν θα ολοκληρωθούν νωρίτερα από το 2020.
Για τη Β΄φάση μένουν τα τμήματα
-Από Χ.Θ 0-Χ.Θ.1,3 (Άκτιο)
-Από την Χ.Θ.17,6-ΧΘ.22,5
-Από την Χ.Θ.22,5-Χ.Θ.24,5 (εξαιτίας των κατολισθήσεων και συμβατικών προβλημάτων στην κατασκευή της κοιλαδογέφυρας Τ19 ανοίγματος περίπου 200 μέτρων.
Να σημειώσουμε ότι το έργο του αυτοκινητόδρομου της Αμβρακίας Οδού είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ 2014-2020 ως έργο phasing στο Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ κα έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.
Σχετικά με τις Συμπληρωματικές Συμβάσεις για την 1η εργολαβία είναι 4.973.630,93€, για την 3η εργολαβία είναι 3.631.774,47 ευρώ και την 4η εργολαβία 4.346.666,97 ευρώ (όλα τα ποσά χωρίς ΦΠΑ).
Η έγκριση των Σ.Σ. είναι στον έλεγχο της Διαχειριστικής Αρχής και εφόσον όλα πάνε καλά, θα έχουμε την έγκριση των νέων παρατάσεων. Σε κάθε περίπτωση είναι η πρώτη φορά που φαίνεται στον ορίζοντα ένα πιο καθαρό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου που ταλαιπωρείται εδώ και χρόνια από τα προβλήματα και οι πιθανότητες να δούμε το 2018, τα περισσότερα τμήματα του δρόμου στην κυκλοφορία αυξάνονται.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com