Δευτέρα 21 Νοεμβρίου 2016

Ιστορικές μάρκες ελληνικών επιχειρήσεων ξαναπαίρνουν ζωή

Η μεγαλύτερη οικονομική κρίση που βιώνει η Ελλάδα στη νεότερη ιστορία της μπορεί να ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για τα εκατοντάδες «λουκέτα» μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων, στάθηκε όμως και αφορμή για να ξαναγεννηθούν από τις στάχτες τους μερικές από τις πιο ιστορικές μάρκες ελληνικών επιχειρήσεων που επαναλανσάρονται από νέους ιδιοκτήτες.
Πρόκειται για τα σήματα «Κατσέλης», «Softex», «ΙΖΟΛΑ», ενώ είχε προηγηθεί το 2010 το επιτυχημένο επαναλανσάρισμα της μπίρας «ΦΙΞ»
«Καραμολέγκος». Τον φετινό Σεπτέμβριο η αρτοβιομηχανία «Καραμολέγκος» επαναλάνσαρε στην αγορά το σήμα «Κατσέλης», το οποίο είχε αποσυρθεί από την αγορά το 2013 λόγω της πτώχευσης της Nutriart. 
Η απόφαση έχει τη σημασία της, αν αναλογιστεί κανείς ότι τα προϊόντα Καραμολέγκος έχουν ήδη κατακτήσει ηγετικά μερίδια στην αγορά συσκευασμένου ψωμιού.
Η αρτοβιομηχανία πριν λάβει την απόφαση αυτή είχε πραγματοποιήσει έρευνες αγοράς, όπου διαπίστωσε την υψηλή δημοφιλία του σήματος Κατσέλης, παρά το γεγονός, μάλιστα, ότι αυτό απουσίαζε από τα ράφια των καταστημάτων. Η εταιρεία μάλιστα υλοποίησε επενδύσεις 10 εκατ. ευρώ τη διετία 2015-2016 για την εγκατάσταση νέας γραμμής παραγωγής, ώστε να αυξηθεί η παραγωγική ικανότητα του εργοστασίου της. Μέσα από την επανατοποθέτηση στην αγορά των προϊόντων Κατσέλης, η αρτοβιομηχανία Καραμολέγκος έχει θέσει ως στόχο αυτά να αποσπάσουν μερίδιο 8,7% το 2017 και 15% το 2018.
Softex. Μετά την απόφαση της Αθηναϊκής Χαρτοποιίας (θυγατρική της ιταλικής Bolton Group) να αποσυρθεί από την ελληνική αγορά –έπειτα από 80 χρόνια λειτουργίας– η πιο γνωστή μάρκα της εταιρείας Softex επέστρεψε σε ελληνικά χέρια και πρόκειται να επανέλθει στις αρχές του 2017 στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Νέος ιδιοκτήτης του γνωστού brand είναι η εταιρεία IntNtertrade Hellas. H εταιρεία που πέρυσι εμφάνισε πωλήσεις 55 εκατ. ευρώ και εφέτος εκτιμάται ότι αυτές θα ξεπεράσουν τα 62 εκατ. ευρώ, είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες επεξεργασίας χάρτου στην Ελλάδα, παράγοντας χαρτί υγείας, χαρτοπετσέτα και κουζινόχαρτο για οικιακή και επαγγελματική χρήση. Επενδύοντας τα τελευταία χρόνια περισσότερα από 30 εκατ. ευρώ, η εταιρεία διαθέτει εργοστάσιο στις Αχαρνές, παράγει 50.000 τόνους χαρτί και απασχολεί περισσότερους από 110 εργαζομένους.
ΙΖΟΛΑ. Αν και πολλοί εκτιμούσαν ότι η αναβίωση του ιστορικού brand ηλεκτρικών συσκευών ΙΖΟΛΑ αποτελούσε υψηλού ρίσκου επιχειρηματικό βήμα, εντούτοις για τον εμπνευστή της Γιώργο Δημητρίου, της ομώνυμης εισηγμένης εταιρείας, το εγχείρημα φαίνεται να έχει στεφθεί με επιτυχία.
Και αυτό γιατί, όπως υποστηρίζουν, οι συσκευές ΙΖΟΛΑ διατηρούν την ποιότητα που τις είχε κάνει να ξεχωρίζουν στο παρελθόν, ενώ η τιμή τους είναι αρκετά προσιτή. Ωστόσο μελανό σημείο της επένδυσης είναι ότι η παραγωγή πραγματοποιείται στην Πολωνία. Η ΙΖΟΛΑ αποτέλεσε τη μεγαλύτερη ελληνική βιομηχανία οικιακών συσκευών, με περισσότερους από 2.500 εργαζομένους και παραγωγή 800.000 συσκευών ετησίως. Την περίοδο 1950-1970 έφτασε στο σημείο να εξάγει το 1/3 της συνολικής παραγωγής της. Εως τις αρχές της δεκαετίας του 1990 η μάρκα καταλάμβανε την πρώτη θέση στις πωλήσεις ηλεκτρικών συσκευών, ξεπερνώντας σε μερίδια αγοράς το 48%.
FIX. Το επαναλανσάρισμα της μπίρας FIX έγινε από τον επιχειρηματία Γιάννη Χήτο πριν από την κορύφωση της ύφεσης το 2010 και αποτελεί μία από τις πιο επιτυχημένες κινήσεις του είδους.
Πηγή: Η Καθημερινή
http://www.epiruspost.gr/