Κυριακή 26 Φεβρουαρίου 2017

Κλιμάκιο του Δήμου Λευκάδας με τους επικεφαλής των παρατάξεων επισκέφτηκαν την Λαγκάδα

Κλιμάκιο του Δήμου Λευκάδας αποτελούμενο από τον Δήμαρχο κ. Κ. Δρακονταειδή και τους Αντιδημάρχους κ.κ. Γ. Φίλιππα και Κ. Σέρβο, συνοδευόμενο από τους υπηρεσιακούς παράγοντες κ. Σ. Αρέθα, Διευθυντή των Τεχνικών Υπηρεσιών και κ. Θωμά Γεωργάκη, από το Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Έργων και Συγκοινωνιών, επισκέφτηκε το πρωί της Τετάρτης 22 Φλεβάρη 2017, παρουσία των επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων κ.κ. Μαριάννας Καρφάκη, Ευτύχιου Ζουριδάκη (εκπροσώπησε τον επικεφαλής της παράταξής του κ. Β. Αραβανή), Θωμά Καββαδά και Κώστα Γληγόρη, τον δρόμο της Λαγκάδας.
Ο δρόμος της Λαγκάδας λίγες ώρες μετά το σεισμό της 17ης Νοέμβρη 2015

Ένα δρόμο που συνδέει την ορεινή κεντρική Λευκάδα με τον δυτικό οδικό άξονα, προσφέροντας πρόσβαση στις παραλίες της δυτικής ακτογραμμής του νησιού της Λευκάδας, ο οποίος είχε υποστεί σημαντικές ζημιές από τον καταστροφικό σεισμό της 17ης Νοέμβρη 2015. Στην αυτοψία συμμετείχαν ακόμη ο εντεταλμένος σύμβουλος για την Δημοτική Ενότητα Σφακιωτών κ. Ανδρέας Παπαδόπουλος και ο πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Λαζαράτων κ. Αποστόλης Λάζαρης.
Ο δρόμος της Λαγκάδας την Τετάρτη 22 Φλεβάρη 2017 (και μετά τον καθαρισμό του από τις καταπτώσεις)

Η επιτόπια αυτοψία στον εν λόγω δρόμο, που συνεχίζει να είναι υποδομικά μετά τον σεισμό, πέρα από κάποιες μικροπαρεμβάσεις που είχαν γίνει στο παρελθόν και είχαν να κάνουν κυρίως με την απομάκρυνση των καταπτώσεων από το οδόστρωμα, αν όχι στην ίδια σε χειρότερη ακόμη κατάσταση, με εμφανείς σε πολλά σημεία του τις νέες καταπτώσεις βράχων και την επιπλέον επιβάρυνσή του από τις έντονες βροχοπτώσεις του χειμώνα, έγινε με πρωτοβουλία της δημοτικής Αρχής προκειμένου να σχηματίσουν οι συμμετέχοντες ιδία αντίληψη για την κατάσταση του δρόμου, στο πλαίσιο μιας δημόσιας συζήτησης που βρίσκεται σε εξέλιξη και αφορά στο εάν και κατά πόσο θα πρέπει να ανοίξει ενόψει της νέας τουριστικής σεζόν ο δρόμος.

Υπενθυμίζουμε ότι ο Δήμος Λευκάδας είχε προχωρήσει πέρυσι, προς τα τέλη Ιουλίου, στο ντε φάκτο κλείσιμο του δρόμου λόγω επικινδυνότητας, με την τοποθέτηση μπαζών στην είσοδό του, μετά την διαπίστωση ότι παρά τα απαγορευτικά σήματα συνέχισε να χρησιμοποιείται ευρέως από ντόπιους και επισκέπτες του τόπου μας  και την συζήτηση που είχε ακολουθήσει στο δημοτικό Συμβούλιο. .
Ως εναλλακτική λύση για την ασφαλή στο μέτρο του δυνατού πρόσβαση στον δυτικό οδικό άξονα προτάθηκε, και λειτούργησε ικανοποιητικά μετά την κατάλληλη σήμανση, ο δρόμος που περνά κάτω από τον οικισμό του Καβάλου και βγάζει στους Τσουκαλάδες, που το αρχικό του μέρος είναι κοινό με τον δρόμο της Λαγκάδας. Η «τεράστια» διαφορά είναι ότι ο εν δυνάμει επισκέπτης του τόπου μας θα αναγκαστεί να κάνει 3-4 χιλιόμετρα παραπάνω για να προσεγγίσει με ασφάλεια τις ελκυστικές παραλίες της δυτικής ακτογραμμής του νησιού μας.
Τώρα, ανεξάρτητα από το γεγονός των υπαρκτών καθυστερήσεων ως προς την ασφαλή αποκατάσταση του δρόμου και τις ευθύνες που θα πρέπει, ίσως, να καταλογιστούν στη δημοτική Αρχή, λαμβανομένου βέβαια υπόψει του γεγονότος ότι η ίδια είχε -πέρα από όλα τα άλλα επακόλουθα του σεισμού- δυο ακόμη μεγάλες ανοικτές πληγές να κλείσει, τους δρόμους δηλαδή που οδηγούν στον Γιαλό και τους Εγκρεμνούς που είχαν επίσης υποστεί σοβαρότατες ζημιές, φαίνεται από τις μέχρι τώρα δημόσιες τοποθετήσεις, αλλά και την συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο της Δευτέρας 20 Φλεβάρη 2017, όπου η επικεφαλής της παράταξης της μείζονος αντιπολίτευσης κ. Μαριάννα Καρφάκη έθεσε υπό μορφής ερώτησης το θέμα, να διαμορφώνονται δύο απόψεις για το ζήτημα αυτό.
Η μια που λέει ότι θα πρέπει ο Δήμος Λευκάδας να προχωρήσει άμεσα σε κάποια έργα και να δοθεί, με όποιο ενδεχόμενο τίμημα, πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου ο δρόμος στην κυκλοφορία και η άλλη που λέει ότι πέρα από την όποια «ανάπτυξη» αυτό που προέχει είναι η μέγιστη δυνατή διασφάλιση ανθρώπινων ζωών και εφόσον ο δρόμος είναι ακόμη επικίνδυνος θα πρέπει να παραμείνει κλειστός και αυτό το καλοκαίρι, γιατί η ζημιά που θα γίνει σε περίπτωση ενός ατυχούς συμβάντος που όλοι απεύχονται, πέρα από το συμβάν αυτό καθαυτό, θα είναι ανεπανόρθωτη για την μελλοντική πορεία του τόπου.
Δεν θα σταθούμε περισσότερο στα όσα ειπώθηκαν κατά την διάρκεια της αυτοψίας, όπου επιθεωρήθηκε πεζή ένα μεγάλο μέρος του δρόμου με τα πιο επικίνδυνα σημεία του, γιατί υποθέτουμε ότι αυτά θα ακουστούν και στην αυριανή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου. Να προσθέσουμε όμως ότι μετά την αυτοψία ακολούθησε σύσκεψη για το θέμα αυτό στο δημαρχιακό μέγαρο. Αλλά όπως είπαμε φαίνεται να υπάρχουν ήδη διαμορφωμένες και αποκλίνουσες απόψεις μεταξύ των δημοτικών παρατάξεων.
Κλείνοντας, καλούμε τους αναγνώστες μας να ρίξουν μια ματιά στο συνοδευτικό οπτικοακουστικό υλικό ώστε να σχηματίσουν ιδία άποψη για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο δρόμος σήμερα και χωρίς καν να έχουν σημειωθεί στο ενδιάμεσο διάστημα σεισμοί και καταποντισμοί. Επαναλαμβάνουμε ότι μετά το σεισμό και την απομάκρυνση των βράχων από το οδόστρωμα -πέρυσι δηλαδή το καλοκαίρι- ο δρόμος ήταν σε πολύ καλύτερη κατάσταση.
Η άποψή μας είναι -την καταθέτουμε για μια ακόμη φορά δημόσια και θαρρετά- ότι ο δρόμος συνεχίζει να είναι στο ζενίθ από άποψη επικινδυνότητας. Αυτή ήταν μέχρι πρότινος τουλάχιστον και η γνώμη των καθ΄ ύλην αρμοδίων, τόσο του ΙΓΜΕ (Ινστιτούτο Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών) όσο και των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου. Βρίσκεται σε ακόμη χειρότερη κατάσταση από αυτή που ήταν λίγες μόνο ώρες μετά τον σεισμό της 17ης Νοεμβρη του 2015 που έτυχε να τον επισκεφτούμε. Αυτό όμως δεν σημαίνει σε καμιά περίπτωση ότι δεν θα πρέπει να γίνουν άμεσα κάποιες παρεμβάσεις, να απομακρυνθούν οι καταπτώσεις από το οδόστρωμα και ότι άλλο χρειαστεί, ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει σε περίπτωση ανάγκης, δασοπροστασίας κλπ.
Παράλληλα θα πρέπει να γίνουν έγκαιρα οι απαραίτητες παρεμβάσεις στον εναλλακτικό δρόμο που περνά κάτω από τον οικισμό του Καβάλου και για τον οποίο έχει γίνει μελέτη και αν δεν σφάλουμε στο ποσό έχουν εγγραφεί ήδη 100 χιλ. ευρώ στον προϋπολογισμό του Δήμου. Κρίνεται τέλος απαραίτητη μια ολοκληρωμένη μελέτη για το δρόμο της Λαγκάδας και η εξεύρεση φυσικά των απαραιτήτων κονδυλίων για την υλοποίησή της, με τον δρόμο να έχει τη σημερινή του χάραξη ή όποια άλλη κριθεί ασφαλέστερη από γεωλογική κυρίως πλευρά, αφού σε αυτά τα εδάφη δεν μπορεί να αποκλείσει κανείς τον κίνδυνο να συμβεί ανά πάσα στιγμή το κακό, εκτός βέβαια και θελήσει να δαπανήσει υπέρογκα ποσά για να το κάνει και με την προϋπόθεση πάντα ότι τα έχει κιόλας.
kolivas