Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η θεατρική παράσταση Ηλέκτρα του Σοφοκλή από τη Θεατρική Ομάδα του Παπαστρατείου Γυμνασίου Αγρινίου στα πλαίσια του 8ου Μαθητικού Φεστιβάλ στην κατάμεστη αίθουσα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Αγρινίου.
Το έργο «ανέβηκε» σε μετάφραση του Ιωάννη Γρυπάρη. Τα σκηνικά ήταν του Ναπολέοντα Γουρνάρη, όπως και η διδασκαλία των ηθοποιών. Ο Ναπολέων Γουρνάρης καθηγητής γερμανικής φιλολογίας διδάσκει με επιτυχία θέατρο στο Παπαστράτειο Γυμνάσιο Αγρινίου επί δέκα συνεχόμενα έτη.
H υπεύθυνη της μουσικής επιμέλειας συνόλου και της υπόκρουσης Παναγιωτακοπούλου Κασσάνδρα για μια ακόμη φορά ενσωματώθηκε και έγινε ένα με το έργο αφού κάθε συλλαβή του έργου απέκτησε ιδιαίτερο νόημα. Εμπνέεται από την συναισθηματική αξία του έργου καθώς και τον απόλυτο σεβασμό προς τον συγγραφέα του.
Έπαιξαν η Λιάγκα Θεοδώρα (νταούλι), η Συσοβίτη Ελευθερία (φλάουτο), η Παρασκευοπούλου Δήμητρα (λαούτο)και η Παππά Παναγιώτα (σαξόφωνο).
Την απόλυτη στήριξη είχαν οι συντελεστές του έργου από τον Διευθυντή του Γυμνασίου κ. Ιωάννη Καβαλλάρη τόσο από αυτόν όσο και από το σύλλογο των καθηγητών.
Την ευθύνη του φωτισμού είχε ο Δημήτρης Παπαδάκης.
Η κατασκευή της υδρίας έγινε από την Φωτεινή Παππά και την Σπυριδούλα Τρομπούκη.
Η διανομή των ρόλων
ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ: Καρκαμπούνας Ιωάννης
ΟΡΕΣΤΗΣ: Αναγνωστός Νικόλαος
ΠΥΛΑΔΗΣ: Χαντζής Κων/νος
ΗΛΕΚΤΡΑ: Σπανού Αφροδίτη
ΧΡΥΣΟΘΕΜΗ: Γκόγκου Χριστίνα
ΚΛΥΤΑΙΜΝΗΣΤΡΑ: Τσούνη Πηνελόπη
ΔΟΥΛΑ: Γκόγκου Χριστίνα
ΑΙΓΙΣΤΟΣ: Φεγγούλης Κων/νος
Ο χορός
Αλεξάκη Ελένη
Καντάνη Βασιλεία
Καρρά Ναταλία
Κολοκυθά Μαλένα
Κουτρουμάνου Κων/να
Λιακοπούλου Σοφία
Πάνου Μαριάννα
Παπαδήμα Κων/να
Σαραντοπούλου Χαρά
Τρομπούκη Σπυριδούλα
Τσαμπάζη Ουρανία
Τσέλιου Μαρία
Την ευθύνη για την κινησιολογία του χορού είχε η Ελένη Πετράκου.
Επίσης οι μαθήτριες του τμήματος κομμωτικής του ΙΕΚ-ΟΑΕΔ Αγρινίου είχαν την επιμέλεια της κόμμωσης της θεατρικής ομάδας,
Λίγα λόγια για το έργο
Ο Σοφοκλής (496 π.χ.- 406 π.χ.), κορυφαίος τραγικός ποιητής γεννήθηκε στον Κολωνό και έζησε όλα του τα χρόνια στην Αθήνα. Έγραψε γύρω στα 120 έργα από τα οποία σώζονται ακέραιες 7 τραγωδίες και αποσπασματικά ένα σατυρικό δράμα. Εκτιμάται ότι παρουσίασε σε διαγωνισμούς περί τις 30 τετραλογίες, σε 20 περίπου από αυτές απέσπασε την πρώτη θέση και σύμφωνα με μαρτυρίες δεν πήρε ποτέ την τρίτη σε δραματικό αγώνα.
Η «Ηλέκτρα» είναι ένα έργο διαχρονικό, κάθε φορά διαφορετικά επίκαιρο. Από την αρχαία ως τη σημερινή Ελλάδα, ο μύθος της Ηλέκτρας φέρνει στο φως τα ίδια προβλήματα: την εξουσία, το φόνο, την εξορία. Είναι ένα έργο πολιτικό. Η Ηλέκτρα του Σοφοκλή πρέπει να γράφτηκε λίγο μετά τα συγκλονιστικά γεγονότα του 411 στην Αθήνα, με το ολιγαρχικό πραξικόπημα και τη φριχτή βία που το συνόδευε. Τα γεγονότα αυτά επηρεάζουν σαφώς το πνεύμα της. Αλλά είναι και ένα έργο πολυσήμαντο και αλληγορικό. Η Ηλέκτρα είναι η πατρίδα η ίδια, είναι μια γυναίκα που περιμένει την επιστροφή του εκδικητή, την αποκατάσταση της νομιμότητας. Ο Σοφοκλής στο έργο αυτό θέτει το πρόβλημα της εκδίκησης, της θείας και της ανθρώπινης δικαιοσύνης και του τρόπου με τον οποίο αυτή περιπλέκεται από τα πάθη των ανθρώπων.
Οι μαθητές
Η ερμηνεία και η απόδοση των μαθητών «επί σκηνής» άγγιζε την τελειότητα. Οι μαθητές μας εξέπληξαν ευχάριστα αποδίδοντας με ένα ξεχωριστό τρόπο τους ρόλους της παράστασης και αναδεικνύοντας παράλληλα το σπάνιο σε μαθητές Γυμνασίων ταλέντο τους. Χαρισματικοί, αβίαστοι ανταποκρίθηκαν σε ένα πολύ δύσκολο έργο που απαιτεί ιδιαίτερες και πολλαπλές ικανότητες από τους ηθοποιούς όπως χορό, μουσική, ερμηνεία, συγκέντρωση. Δίκαια απέσπασαν το θερμό χειροκρότημα ενός ενθουσιώδους κοινού, που έμεινε έκθαμβο και καθηλώθηκε κυριολεκτικά σε όλα τα σημεία της παράστασης.
Είναι εξαιρετικά παρήγορο στην Ελλάδα της κρίσης όπου σε όλα τα καθημερινά δρώμενα και τις εκφάνσεις της κοινωνίας μας, κυριαρχεί η απαξίωση και η φθορά, μία ομάδα μαθητών με τους καθηγητές τους να τολμούν να ξεφύγουν από την αδράνεια και να καταφέρνουν να ανεβάζουν αξιόλογες θεατρικές παραστάσεις δείχνοντάς μας μ’ ένα ξεχωριστό τρόπο την αγάπη και τη δίψα τους για τη ζωή αλλά την ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο.
Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές και στους καθηγητές τους.
Βασίλης Ι. Κόκκοτος