Παρασκευή 14 Ιουλίου 2017

Άκτιο – Αμβρακία: Από το 2019 η παράκαμψη Βόνιτσας

Σημαντικές εξελίξεις έχουμε στον υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομο της Αμβρακίας Οδού τόσο για την 1η εργολαβία όσο και για την προετοιμασία της εργολαβίας-σκούπας για το υπόλοιπο έργο. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές του ypodomes.com στην πρώτη εργολαβία που περιλαμβάνει τα πρώτα 22,5χλμ (από τα συνολικά 48,5χλμ του έργου) δόθηκε παράταση 2 ετών στα έργα και η νέα ημερομηνία ολοκλήρωσης μεταφέρθηκε στις 23 Δεκεμβρίου 2019.
Αυτό σύμφωνα με τις ίδιες πηγές θα εξυπηρετήσει την σταδιακή ολοκλήρωση του τμήματος από τη Χ.Θ.1,300 μέχρι την Χ.Θ. 15,020. Η απόδοση των τμημάτων θα ξεκινήσει το 2019 και θα ολοκληρωθεί στο τέλος του έτους, καλύπτοντας σχεδόν το ήμισυ του αυτοκινητόδρομου (Πρέβεζα, Αεροδρόμιο Ακτίου, Λευκάδα). Μέχρι σήμερα στο πρώτο τμήμα έχει εκτελεστεί περίπου το 67% των εργασιών (χωματουργικά 93%, τεχνικά έργα 67%, οδοστρωσία 62%, ασφαλτικά 28%, σήμανση-ασφάλεια 10%). Οι λόγοι της παράτασης είναι μία αρχαιολογική ανασκαφή 300 μέτρων (ΧΘ7,300-Χθ7,600), η μετατόπιση υπόγειου δικτύου της ΔΕΔΔΗΕ κ.α.

Να θυμίσουμε ότι έργο έχει εγκεκριμένη ΣΣΕ καθώς συμπεριλαμβάνεται ως πρόσθετο τεχνικό αντικείμενο, η αντιμετώπιση αστοχιών πρανών ορυγμάτων σε επτά θέσεις του έργου. Η ολοκλήρωση αυτών είναι απαραίτητη για την απόδοση σε κυκλοφορία του λειτουργικού τμήματος του έργου από Χ.Θ. 1+300 έως Χ.Θ. 15+020.Για την αντιμετώπιση αυτών η ανάδοχος (ΑΕΓΕΚ) έχει ήδη υποβάλει γεωτεχνική μελέτη σε τρεις θέσεις η οποία έχει εγκριθεί από την Υπηρεσία, ενώ για την αντιμετώπιση των άλλων τεσσάρων απαιτείται αρχικά γεωτεχνική έρευνα, διαδικασία που απαιτεί χρόνο (γεωτρήσεις – εργαστηριακή αξιολόγηση), η υποβολή αυτών εκτιμάται τον Αύγουστο του 2017.

Εκτιμώντας τον απαιτούμενο χρόνο για τις διαδικασίες ελέγχων, η έγκριση αυτού τοποθετείται χρονικά τον Οκτώβριο του 2017. Σε συνέχεια αυτού η ανάδοχος θα υποβάλλει τις γεωτεχνικές μελέτες, σύμφωνα με τις ανάγκες της κατασκευής. Η εκτέλεση των τεσσάρων αστοχιών που είναι το κύριο πρόσθετο αντικείμενο της εν λόγω εργολαβίας αποτελεί και την κρίσιμη διαδρομή του έργου.

Η ΕΡΓΟΛΑΒΙΑ ΣΚΟΥΠΑ
Σε αυτή τη χρονική φάση είναι σε εξέλιξη η διαδικασία έκπτωσης και διάλυσης των εργολαβιών 3 και 4 (Δυτική Παράκαμψη Αμφιλοχίας). Στις 20 του μήνα θα εξεταστεί η ένσταση του σημερινού αναδόχου και αναλόγως θα κριθεί η συνέχεια. Σημειωτέον ότι βασικό αίτημα των φορεών της περιοχής είναι η κατά προτεραιότητα ολοκλήρωση της Δυτικής Παράκαμψης Αμφιλοχίας η οποία κατασκευαστικά είναι πολύ προχωρημένη.

Να θυμίσουμε ότι ταυτόχρονα τρέχει και η εργολαβία 2 η οποία απλά συνεχίζεται μέχρι να εξαντλήσει το οικονομικό αντικείμενο της καθώς όλα τα υπόλοιπα θα ενταχθούν στην περίφημη εργολαβία-σκούπα.Στόχος είναι μέσα στο έτος να έχει προκηρυχθεί η σκούπα η οποία θα μαζεύει όλα τα υπόλοιπα και με ποσό που όπως επανηλλειμένα σας έχει αναφέρει το ypodomes.com θα αγγίζει τα 165εκατ.ευρώ. Η χρηματοδότηση του έργου είναι εξασφαλισμένη ως έργο phasing από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και το Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ.Η διάρκεια των έργων εκτιμάται σε περίπου 3 χρόνια και αν δεν έχουμε μεγάλες καθυστερήσεις η πλήρης λειτουργία του αυτοκινητόδρομου θα γίνει σταδιακά μέχρι το τέλος του 2021.

πηγή : ypodomes.com