Κυριακή 17 Μαρτίου 2019

Δήλωση του Νώντα Μωραΐτη υποψήφιου δημάρχου Ακτίου - Βόνιτσας με την Λαϊκή Συσπείρωση, για την φιέστα που στήθηκε στη Βόνιτσα σχετικά με την ανάπτυξη και αναβάθμιση του αεροδρομίου Ακτίου

Στη ΦΙΕΣΤΑ που στήθηκε στη Βόνιτσα σχετικά με την ανάπτυξη και αναβάθμιση του αεροδρομίου ΑΚΤΙΟΥ, όπου και συμμετείχαν οι εκπρόσωποι όλων των αστικών κομμάτων των μνημονίων, όπως ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, οι Δήμαρχοι Ακτίου Βόνιτσας και Πρέβεζας, ο αντιδήμαρχος Λευκάδας και υποψήφιοι των συνδυάσμων αυτών των κομμάτων στις περιφερειακές και δημοτικές, είναι σαφές ότι:
Γνωρίζουν όλοι τους, ότι η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων θα αυξήσει ακόμα περισσότερο το κόστος μεταφοράς.
Γνωρίζουν το ξεπούλημα μιας τόσο νευραλγικής και εθνικής σημασίας υποδομής στο γερμανικό δημόσιο.
Γνωρίζουν επίσης ότι ξένα συμφέροντα θα παρέμβουν ουσιαστικά και κυριολεκτικά, στην παραγωγή πολιτικής, σε ένα βασικό προϊόν ανάπτυξης της χώρας, τον τουρισμό μας, κατευθύνοντας μέσω των χειραγωγούμενων μεγαλοεπενδυτών τους ( tours operators) το πολύτιμο τουριστικό προϊόν μας.
Γνωρίζουν, επίσης, ότι θα πληγούν παραπέρα τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων στα αεροδρόμια με συμβάσεις γαλέρας και χωρίς διαθέσιμο οικονομικό αντίκρισμα, από πλευράς των επενδυτών
Γνωρίζουν, τέλος, ότι η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων εγκυμονεί κινδύνους για την ασφάλεια της χώρας, την περίοδο όπου οξύνονται ανταγωνισμοί.
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, συνεχίζοντας το έργο των προηγούμενων κυβερνήσεων ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, ολοκλήρωσε την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη γερμανική εταιρία Fraport, για 40 χρόνια. 
Η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων, των λιμανιών και των άλλων μεταφορικών υποδομών και μέσων, προωθείται στο πλαίσιο της δημιουργίας του «Ενιαίου Ευρωπαϊκού Χώρου Μεταφορών».
Εντάσσεται στη γενικότερη πολιτική της ΕΕ για την απελευθέρωση των μεταφορών και προωθείται είτε με πρόσχημα την εξυπηρέτηση του χρέους είτε την "εξασφάλιση επενδύσεων".
Είναι γεγονός αδιάψευστο ότι η πώληση αεροδρομίων, λιμανιών και σιδηρόδρομων αποτελεί βασική επιδίωξη ντόπιων και ξένων μονοπωλιακών ομίλων που στόχο έχουν τα συσσωρευμένα κεφάλαια τους να επενδυθούν σε νέους πιο αποδοτικούς τομείς με καλύτερους όρους και με μεγαλύτερη κερδοφορία.
Γι' αυτό δεν διστάζουν να παίρνουν με οποιοδήποτε τρόπο την πολιτική που τους εξυπηρετεί αδιαφορώντας για τις τοπικές οικονομίες, για εργασιακές σχέσεις ακόμα και για ζητήματα ασφάλειας αφού η εντατικοποίηση της εργασίας δημιουργεί τέτοια ζητήματα. 
Τα κέρδη των εταιρειών και η εκχώρηση κυριαρχικών δικαιωμάτων δεν μπορούν να συμβαδίζουν με τις σύγχρονες ανάγκες του λαού. Η θέση μας είναι ξεκάθαρη.
Τα αεροδρόμια, οι μεταφορές, η ενέργεια κ.ά. πρέπει να είναι δημόσια - λαϊκή περιουσία. Αρκετά έχει πληρώσει ο λαός. 
Αποδεικνύεται περίτρανα η ανάγκη, οι εργαζόμενοι να βγουν μπροστά, να μην “τσιμπήσουν” στις κάθε λογής αναπτυξιακές υποσχέσεις που ακούν απ’ το κεντρικό και το τοπικό κράτος. Να αντισταθούν στη νέα επιδείνωση της ζωής του, να αντιπαλέψουν την αστική πολιτική σε κάθε επίπεδο. Αποδεικνύεται η ανάγκη αποφασιστικής ενίσχυσης του ΚΚΕ και της Λαϊκής Συσπείρωσης στις επερχόμενες εκλογές, ως προϋπόθεσης ανασύνταξης του κινήματος και οργάνωσης της λαϊκής αντεπίθεσης.
Υποστηρίζουμε ότι ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη των μεταφορών και η χρήση τους πρέπει να ικανοποιούν τις σύγχρονες και διευρυμένες λαϊκές ανάγκες με το χαμηλότερο δυνατό κόστος και όχι το καπιταλιστικό κέρδος. Ειδικότερα, για τις αερομεταφορές, απαιτείται λαϊκός κρατικός καθετοποιημένος εθνικός φορέας στον οποίο θα ανήκει το σύνολο των αερομεταφορικών λειτουργιών, από την επίγεια εξυπηρέτηση, τις υπηρεσίες τροφοδοσίας, την τεχνική βάση και το πτητικό έργο, όπου η αποκλειστικότητα των εσωτερικών γραμμών, τα εγχώρια αεροδρόμια και υποδομές θα αποτελούν λαϊκή περιουσία.