Κυριακή 21 Απριλίου 2019

Ο Γεώργιος Κατσαμπίρης Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος στο Δήμο Ακτίου - Βόνιτσας στον Συνδυασμό "Δύναμη Πολιτών" και το Γιώργο Αποστολάκη

Αναγνωρίζοντας την προσπάθεια και το έργο του δημάρχου κ.Γ. Αποστολάκη και όλης της δημοτικής ομάδας την περασμένη πενταετία, δεν μπορώ να μην αποδεχτώ την πρόσκληση και πρόκληση να θέσω εκ νέου υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με τον συνδυασμό "Δύναμη Πολιτών". 
Ταυτόχρονα, όμως αντιλαμβάνομαι ότι ενώ το 2014 έπρεπε να ξεπεράσουμε την προηγούμενη δημοτική ομάδα για να δικαιολογήσουμε την εμπιστοσύνη των πολιτών, τώρα ο πήχης βρίσκεται πιο ψηλά και θα πρέπει, να ξεπεράσουμε τον ίδιο μας τον εαυτό για να δικαιολογήσουμε την εκ νέου εμπιστοσύνη. 

Εκτιμώ ότι ο προηγούμενη εμπειρία αλλά και η αγάπη μας για τις ομορφιές του δήμου μας και τους γνήσιους ανθρώπους του, θα μας δώσουν τη δύναμη και τη σοφία να ξεπεράσουμε κάθε εμπόδιο και να πετύχουμε τους στόχους μας. 
Στην προσπάθεια αυτή θέλουμε τους πολίτες που πραγματικά ενδιαφέρονται για το καλό του τόπου και όχι μόνο για το προσωπικό τους συμφέρον, δίπλα μας με ουσιαστικές παρεμβάσεις και στοιχειοθετημένες προτάσεις για διάλογο πρόσωπο με πρόσωπο και όχι κρυμμένους πίσω από ανώνυμα διαδικτυακά μέσα. 
Στα πλαίσια αυτά και έχοντας κατά νου τις εξελίξεις εποχής, την αναγκαιότητα για ανάπτυξη και εξέλιξη και κυρίως για έργα υποδομής, θέτω στην διάθεση των πολιτών την υποψηφιότητά μου και ζητώ να μου δώσουν την δύναμη για να μπορέσω να πω και μετά τις εκλογές του Μαΐου, «συνεχίζουμε».
Με σοβαρότητα και υπευθυνότητα.

Σύντομη αναφορά παρουσιάζονται από τον δημοτικό σύμβουλο και ηλεκτρολόγο μηχανικό Γεώργιο Κατσαμπίρη.

Πάλαιρος 2014 – 2019 
Σύντομη αναφορά έργων που υλοποιήθηκαν ή δρομολογήθηκαν και θα εκτελεστούν  άμεσα, από την δημοτική αρχή του δήμου Ακτίου Βόνιτσας και τον συνδυασμό «Δύναμη πολιτών» επί δημαρχίας κ. Γεώργιου Αποστολάκη. 
Παρουσιάζονται από τον δημοτικό σύμβουλο και ηλεκτρολόγο μηχανικό Γεώργιο Κατσαμπίρη. 
1. ΑΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΠΑΡΑΛΙΑΣ ΠΑΛΑΙΡΟΥ 
Η αστική ανάπλαση της παραλίας Παλαίρου (696.000€,) σε γενικές γραμμές περιλαμβάνει αντικατάσταση οδοστρώματος με κυβόλιθο σε δρόμους που αποτυπώνονται στην παραπάνω εικόνα. Επίσης, περιλαμβάνει τοποθέτηση αστικού εξοπλισμού όπως παγκάκια, κάδους απορριμμάτων και πληροφοριακές πινακίδες για την ενημέρωση των επισκεπτών και των τουριστών, σε διάφορα σημεία των δρόμων. Τέλος, προβλέπει την αντικατάσταση των υπαρχόντων στύλων και των φωτιστικών με νέας προηγμένης τεχνολογίας φωτιστικά (LED), για αισθητικούς λόγους, αλλά κυρίως για εξοικονόμηση ενέργειας. Διατηρούνται τα πλάτη και τα υψομετρικά των δρόμων, ώστε να μην αλλοιωθούν οι υπάρχουσες κλίσεις και να υπάρχει ομαλή απορροή των όμβριων υδάτων στους αποδέκτες οι οποίοι υπήρχαν μέχρι και σήμερα. Ταυτόχρονα με τις εργασίες εγκατάστασης κυβόλιθου γίνεται συντήρηση και καθαρισμός των δικτύων όμβριων υδάτων. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι κυβόλιθοι είναι ένα υλικό συμπαγές και σταθερό, εύκολο στην τοποθέτηση αλλά συνάμα ανθεκτικό σε βαριά φορτία και με εξαιρετικό αισθητικό αποτέλεσμα. 
Έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής, χωρίς επιπλέον συντήρηση, ενώ σαν κατασκευή προσφέρονται για εύκολη επισκευή αν και εφόσον χρειαστεί. Η αντιολισθηρότητα, η μεγάλη αντοχή τους στις αλλαγές θερμοκρασίας καθώς και η εύκολη τοποθέτησή τους, τους καθιστούν ως το καταλληλότερο υλικό για την περίπτωση της παραλίας. 
Η νέα αρχιτεκτονική πινελιά θα ανανεώσει σε μεγάλο βαθμό την εικόνα της παραλίας, που αποτελεί την καρδιά της Παλαίρου, και θα αυξήσει την γραφικότητα και την επισκεψιμότητά της. Ταυτόχρονα με την δημιουργία ενός νέου ευχάριστου πεζόδρομου που θα δημιουργηθεί, το αποτέλεσμα θα φέρει ένα νέο πιο φιλικό ύφος αρχιτεκτονικής αλλά και ηπιότερη κίνηση οχημάτων. 
Το συγκεκριμένο έργο είναι ήδη υπό κατασκευή και αναμένεται να παραδοθεί πλήρως λίγο μετά το καλοκαίρι του 2019. 

2. ΟΧΘΙΑ – ΜΙΚΡΟ ΕΡΓΟ 
Εικόνα 2 : Εγκατάσταση εργολάβου 
Το συγκεκριμένο έργο αφορά (Α) την αποκατάσταση μέρους των πρανών στην θέση «Όχθια» Παλαίρου καθώς και (Β) την βελτίωση οδοποιίας διάφορων δρόμων της Τ.Κ. Παλαίρου. Οι δρόμοι που βελτιώνονται βρίσκονται εντός οικισμού Παλαίρου, ενώ περιλαμβάνεται και ο δρόμος που διέρχεται πλησίον του γηπέδου Παλαίρου, ο οποίος βρίσκεται εκτός σχεδίου και θα αποτελέσει παράδρομο και εναλλακτική οδική σύνδεση με την Πογωνιά. 
Α.) Ειδικότερα, στην θέση «Όχθια» η παραλιακή οδός προς Πογωνιά διέρχεται κατά μήκος του πόδα πρανούς το οποίο παρουσιάζει πολύ μεγάλες μορφολογικές κλίσεις. Το πρανές αυτό ήταν εκτεθειμένο εδώ και δεκαετίες σε έντονα φαινόμενα διάβρωσης και αποσάθρωσης από τη θάλασσα, τις βροχοπτώσεις και τα όμβρια αποστραγγισμένα ύδατα και τους ανέμους, με αποτέλεσμα την εκδήλωση επαναλαμβανόμενων κατολισθητικών φαινομένων κατά μήκος του. 
Στο παρόν έργο προβλέπεται η αποκατάσταση των πρανών κατάντη της θέσης όπου βρίσκεται η οικία του κ.Κίκερη (μήκους περίπου 200m) και συγκεκριμένα: 
· Η αφαίρεση των χαλαρωμένων εδαφών με απάλυνσή τους υπό κλίση 2:1 
· Κατασκευή αποστραγγιστικής τάφρου, από οπλισμένο σκυρόδεμα, για την υποδοχή των όμβριων υδάτων στο φρύδι του πρανούς. 
· Ειδικά μέτρα αντιστήριξης του πρανούς του ανωτέρου τμήματος με την κατασκευή κάναβου ηλώσεων και εκτοξευμένο σκυρόδεμα. 
· Κατασκευή πασάλων κατάλληλων διαστάσεων από το μέσο του πρανούς και κάτω. 
· Κατασκευή κεφαλόδεσμου στην στέψη των πασάλων για το δέσιμο τους και εν συνεχεία κατασκευή συστήματος αντιστήριξης επί των πασάλων. 
Με τις παραπάνω εργασίες θα λυθεί άμεσα και οριστικά το πρόβλημα της αποσάθρωσης των πρανών στο συγκεκριμένο σημείο, θα εξασφαλιστεί η ομαλή και ασφαλής κυκλοφορία των αυτοκινήτων, ενώ δεν θα υπάρχει πλέον κίνδυνος καθίζησης για τις παρακείμενες ιδιοκτησίες. 
Β.) Σχετικά με την βελτίωση των δημοτικών οδών οι οποίες περιλαμβάνονται στο ίδιο έργο, οι εργασίες προβλέπεται να καλύψουν τα παρακάτω σημεία: 
1. Στον ήδη ασφαλτοστρωμένο κεντρικό δρόμο από Βόνιτσα προς Μύτικα, όπου διασχίζει την πόλη της Παλαίρου, θα γίνει απόξεση ασφαλτικού σκυροδέματος και ανακατασκευή του τελικού οδοστρώματος με νέα ασφαλτική στρώση κυκλοφορίας (τμήμα από super market Σκλαβενίτης μέχρι φαρμακείο Α.Ράπτη). 
2. Επίσης, χωματόδρομοι εντός οικισμού Παλαίρου, θα επιστρωθούν με κατάλληλο υλικό για την κατασκευή βάσης, η οποία θα συμπυκνωθεί στον απαιτούμενο βαθμό συμπύκνωσης, θα γίνει προεπάλειψη με ασφαλτικό διάλυμα και τελικώς θα γίνει κατασκευή ασφαλτικής στρώσης κυκλοφορίας (παραλία θέση «Ρεμπελέικα»). Εναλλακτικά για την θέση αυτή, προβλέπεται εγκατάσταση κυβόλιθου. 
3. Τέλος, στον δρόμο πλησίον του γηπέδου Παλαίρου θα γίνουν εξομαλύνσεις του υπάρχοντος χωμάτινου οδοστρώματος με κατάλληλο υλικό βάσης και αφότου συμπυκνωθεί στον απαιτούμενο βαθμό συμπύκνωσης, θα γίνει προεπάλειψη με ασφαλτικό διάλυμα και τελικώς θα γίνει κατασκευή ασφαλτικής στρώσης κυκλοφορίας (θέση «συνεργείο Μπίζος» – πίσω δρόμος γηπέδου). Ο δρόμος αυτός αποτελεί μια νέα εναλλακτική είσοδο για τις παραλίες στη θέση ποταμάκι & για το χωρίο Πογωνιά. 
Το έργο έχει προϋπολογισμό που ανέρχεται στο ποσό των 700.000,00 € μαζί με τον Φ.Π.Α. και στην παρούσα χρονική περίοδο έχει γίνει εγκατάσταση του εργολάβου με σκοπό την εκκίνηση των εργασιών σε διάστημα μερικών ημερών. 
3. ΟΧΘΙΑ – ΜΕΓΑΛΟ ΕΡΓΟ 
Εικόνα 3 : Θέση Όχθια Παλαίρου 
Το έργο καλύπτει όλο το πρανές που είναι παράλληλο με τον παραλιακό δρόμο, από την θέση «καρνάγιο» μέχρι το τέλος του δρόμου (θέση «VITAL»), εκτός από την θέση κατάντη της οικίας Κίκερη, η οποία καλύπτεται από το προηγούμενο έργο (Όχθια μικρό έργο). Σε γενικές γραμμές το έργο περιλαμβάνει τα παρακάτω: 
Γενική αντιστήριξη που θα γίνει με κατάλληλα τοιχία διαφόρων διαστάσεων και κλίσεων τα οποία θα κατασκευαστούν από γεωκυψέλες. Οι γεωκυψέλες είναι ένα υλικό το οποίο είναι εξαιρετικά ανθεκτικό και σταθερό, διότι κατασκευάζονται από πολυαιθυλένιο υψηλής πυκνότητας (HDPE) και είναι ιδανικές για έλεγχο διάβρωσης, συγκράτηση πρανών και σταθεροποίηση εδάφους με αυξημένες απαιτήσεις. Ενδείκνυνται για πρανή με μεγάλη κλίση, χωματερές, τεχνητά κανάλια αλλά και για κατασκευές με σκυρόδεμα το οποίο θα δέχεται μεγάλα φορτία. Η κάθε σειρά γεωκυψελών καλύπτεται με επίλεκτα υλικά μέγιστου κόκκου 80mm τα οποία συμπυκνώνονται ελαφρά, ώστε να είναι δυνατή η κατείσδυση υδάτων. Εξαιρούνται οι εξωτερικές κυψέλες κάθε σειράς, οι οποίες θα πληρώνονται με φυτικές γαίες. 
Επίσης το έργο εκτός από την σταθεροποίηση των πρανών περιλαμβάνει, κατασκευή ρείθρων, τυποποιημένα φρεάτια αποστράγγισης και αποχέτευσης ομβρίων, φρεάτια υδροσυλλογής μεταξύ πρανών, σύνδεση αγωγού εξόδου φρεατίου υδροσυλλογής με το δίκτυο ομβρίων, τσιμεντοσωλήνες αποχέτευσης, και τσιμεντοσωλήνες διάτρητοι στραγγιστηρίων, μεταλλικές εσχάρες υδροσυλλογής κτλ 
Κάθε ένα από τα επιμέρους πρανή καλύπτονται με φυτικό γεώπλεγμα και φυτεύονται με υδροσπορά για προστασία έναντι διαβρώσεως. Παράλληλα, αποκαθιστά τις ιδιοκτησίες στην περιοχή της υφιστάμενης στέψης, οι οποίες είναι δυνατόν να επανακτήσουν τον αρχικό τους χαρακτήρα. Η προκρινόμενη λύση, εξυγιάνει την επιφάνεια του πρανούς, την διαμορφώνει σε ήπιες κλίσεις, ανάλογα με τα χαρακτηριστικά που συναντούνται στην τομή του και προστατεύει το πρανές από τα ανάντη προερχόμενα όμβρια ύδατα τα οποία οδηγούνται στα υφιστάμενα δίκτυα ομβρίων και καταλήγουν στην ακτή με αγωγούς κάτω από την παραλιακή οδό. Τέλος, προσφέρει προστασία έναντι της αιολικής διάβρωσης και της διαβρωτικής δράσης των βροχοπτώσεων καθ’ όλο το έτος. 
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στο ποσό των 2.944.000,00 € μαζί με το Φ.Π.Α.. και έχει τίτλο: «ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΡΑΝΩΝ ΣΤΑ ΟΧΘΙΑ ΠΑΛΑΙΡΟΥ». Σήμερα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία του διαγωνισμού και αναμένεται υπογραφή της σύμβασης και εγκατάσταση του εργολάβου σε διάστημα περίπου 2-6 μηνών. Σκοπός είναι το κύριο τμήμα του έργου να ολοκληρωθεί εντός του 2019 και πριν την χειμερινή περίοδο. 
Το έργο αυτό δίκαια θεωρείται από πολλούς μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της τρέχουσας δημοτικής αρχής, διότι αποτελούσε για περισσότερα από 20 χρόνια μια μεγάλη πληγή για την Πάλαιρο. Με την ολοκλήρωση του θα διασφαλιστεί η ομαλή κυκλοφορία στο παραλιακό δρόμο αλλά κυρίως δεν θα κινδυνεύουν πλέον από καθίζηση κατοικίες και οικόπεδα που γειτνιάζουν με τον υφιστάμενο παραλιακό δρόμο. 
4. ΔΡΟΜΟΣ ΠΟΓΩΝΙΑ – ΠΛΑΓΙΑ 
Εικόνα 4 : Ενδεικτική θέση δρόμου Πογωνιά – Πλαγιά 
Συνοπτικά οι εργασίες που θα εκτελεστούν για το έργο «ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΟΔΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΠΟΓΩΝΙΑΣ – ΠΛΑΓΙΑΣ» προϋπολογισμού 6.320.000,00€ είναι: 
§ Χωματουργικές εργασίες διάνοιξης σε σημεία που δεν έχουν κατασκευαστεί σύμφωνα με την μελέτη. 
§ Κατασκευή τεχνικών απορροής όμβριων υδάτων σε σημεία που δεν έχουν κατασκευαστεί. 
§ Κατασκευή επιχωμάτων και οπλισμένου επιχώματος ή συμπλήρωση υπαρχόντων. 
§ Κατασκευή επενδεδυμένης τάφρου με σκυρόδεμα. 
§ Κατασκευή Τοίχων αντιστήριξης σαρζανέτ. 
§ Οδοστρωσία με την κατασκευή υπόβασης μεταβλητού πάχους και δύο στρώσεων βάσεως πλάτους 8,50 μέτρων. 
§ Ασφαλτόστρωση όλου του δρόμου πλάτους 7,50 μέτρων, σε δύο στρώσεις των 5 εκ. 
§ Σήμανση (τοποθέτηση πινακίδων και πλαστικών οριοδεικτών) καθώς και διαγράμμιση του οδοστρώματος στις θέσεις που θα ορίσει η επιβλέπουσα υπηρεσία. 
§ Τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας στις θέσεις που θα ορίσει η επιβλέπουσα υπηρεσία 
Η κατασκευή του νέου δρόμου, αποτελεί επίσης ένα από τα σημαντικότερα έργα που διεκδίκησε και πήρε η σημερινή δημοτική αρχή. Είναι ένα τεράστιο έργο υποδομής που θα συμβάλει στην τουριστική ανάπτυξη και την εκτόξευση των επενδύσεων στην περιοχή. Η ώθηση που θα δώσει ο άξονας Πογωνιά-Βαρκό-Πλαγιά στον τομέα κατασκευών, της διαχείρισης καταλυμάτων, του εμπορίου & της παροχής υπηρεσιών εν γένει είναι εξαιρετικά σημαντική. Ενώ ταυτόχρονα η δρομολογούμενη ανάπτυξη αποτελεί για όλη την περιοχή μια μεγάλη δεξαμενή θέσεων εργασίας αλλά και μια τεράστια και συνεχή διαφήμιση για τον τόπο μας. Ως εκ τούτου, οι κάτοικοι και κυρίως οι νέοι της περιοχής θα είναι σε θέση να βρουν πιο εύκολα απασχόλησης και δεν θα αναγκάζονται να μετακινούνται σε άλλες πόλεις προς αναζήτηση εργασίας. 
Στην παρούσα χρονική περίοδο έχει γίνει διαγωνισμός και έχει οριστεί προσωρινός ανάδοχος, ο οποίος αναμένεται να εγκριθεί από τα αρμόδια τμήματα με σκοπό να γίνει εγκατάσταση του στο έργο σε διάστημα 3-4 μηνών, εάν δεν υπάρξουν ενστάσεις ή άλλα αντίστοιχα προβλήματα. 
5. ΛΙΜΑΝΙ – ΝΕΑ ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ & ΕΞΕΛΙΞΗ 
Όπως όλα τα λιμενικά έργα έτσι και η κατασκευή της μαρίνας Παλαίρου απαιτεί πλήθος διαδικασιών και αδειοδοτήσεων για να ολοκληρωθεί. Το μεγαλύτερο εμπόδιο για την εξέλιξη της αδειοδότησης αποτέλεσε η νομιμοποίηση όλου του παραλιακού μετώπου περιμετρικά του υφιστάμενου λιμανιού. Η νομιμοποίηση χρειάστηκε περισσότερο από 3 χρόνια για να ολοκληρωθεί και τελικά εγκρίθηκε τον Σεπτέμβριο 2018 (ΑΔΑ: 6ΦΕΓΗ-71Ρ). Ειδικότερα με την διαδικασία αυτή έχουν καταστεί νόμιμα τμήματα όλα τα υφιστάμενα έργα που έχουν εκτελεστεί χωρίς άδεια στη ζώνη αιγιαλού και στο θαλάσσιο χώρο για κατασκευή λιμενοβραχίονα, επιχωμάτωση λιμανιού, κατασκευή προβλήτας και παραλιακού δρόμου. Η έλλειψη νομιμοποίησης αποτελούσε μια σημαντική τροχοπέδη για την εξέλιξη της αδειοδότησης της μαρίνας Παλαίρου, αλλά πλέον αποτελεί παρελθόν. 
Ταυτόχρονα, έγινε πρόταση για νέα χωροθέτηση η οποία είναι πιο φιλική στο γραφικό περιβάλλον της παραλιακής ζώνης και διαχωρίζει τη μαρίνα από το αλιευτικό καταφύγιο. Με τον τρόπο αυτό το αλιευτικό καταφύγιο παραμένει στην θέση του σημερινού λιμανιού, ενώ η κατασκευή του καθίσταται ανεξάρτητη από την κατασκευή της μαρίνας και σαφώς πιο εύκολη. Αντιθέτως η νέα μαρίνα καλύπτει όλη την περιοχή από το σημερινό καρνάγιο, μέχρι το δρόμο που οδηγεί στο ξενοδοχείο «Φιλοξένεια». 
Σήμερα έχουμε ήδη καταθέσει στα αρμόδια υπουργεία προς έγκριση την νέα χωροθέτηση και αναμένουμε την τελική αδειοδότησή της. 
Εικόνα 5. Νέα χωροθέτηση 
Εικόνα 6. Χερσαία ζώνη 
6. ΝΕΟ ΔΙΚΤΥΟ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΜΕ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΔΥΟ (2) ΝΕΕΣ ΓΕΩΤΡΗΣΕΙΣ ΣΕ ΡΟΥΝΕΣ ΚΑΙ ΣΚΛΑΒΑΙΝΑ 
Έγινε μελέτη, εγκρίθηκε και ολοκληρώθηκε το έργο υδροδότησης της Παλαίρου, της Πογωνιάς και του Στενού (1.400.000€) από το ΕΣΠΑ Π.Δ.Ε. Το έργο περιλαμβάνει νέα γεώτρηση στην θέση Ρούνες και νέο δίκτυο ύδρευσης από νέας τεχνολογία πολυαιθυλένιο, μέχρι τις κεντρικές δεξαμενές των οικισμών. Την ίδια στιγμή κατασκευάζεται μια επιπλέον γεώτρηση στην θέση Σκλάβαινα, για μεγαλύτερη επάρκεια & αυτονομία του δικτύου. Ταυτόχρονα, τέθηκαν εκτός λειτουργίας ακατάλληλα τμήματα του πεπαλαιωμένου δικτύου καθώς και γεωτρήσεις με όχι άριστη ποιότητα νερού, οι οποίες λειτουργούσαν στο παρελθόν. Κατά συνέπεια μιλάμε για ένα έργο με διπλό όφελος, αφενός επάρκεια νερού και αφετέρου καλύτερη ποιότητα νερού, μέσα από το νέο δίκτυο και τις νέες γεωτρήσεις. 
Το έργο αυτό αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα έργα υποδομής, καθώς η επάρκεια του νερού είναι εξασφαλισμένη για αρκετά χρόνια καλύπτοντας τις ανάγκες τόσο των μόνιμων κατοίκων όσο και των ξενοδοχειακών καταλυμάτων τα οποία τη θερινή περίοδο διπλασιάζουν τις καταναλώσεις της Παλαίρου. Δεν είναι άλλωστε μακριά τα προηγούμενα χρόνια κατά τα οποία κάθε Ιούλιο και Αύγουστο είχαμε συχνές διακοπές νερού, δημιουργώντας αναστάτωση και δυσαρέσκεια στους κατοίκους. Με το εν λόγω έργο λοιπόν τέτοιες εικόνες αποτελούν παρελθόν. 
7. ΧΥΤΑ 
7.Α) Αρχικά θα κάνουμε μια σύντομη επιγραμματική αντιπαραβολή με την κατάσταση που επικρατούσε στο Χώρο Υγειονομικής Ταφής κατά την χρονική στιγμή της παραλαβής από την προηγούμενη δημοτική αρχή (ΔΕΚ 2014) με την κατάσταση που επικρατεί σήμερα. 
Α1: Διάστημα 2012-2014 
Α.2: Διάστημα 2015-2019 
Τρόπος λειτουργίας 
Διάφορες πρόχειρες απευθείας αναθέσεις σε μικρο-εργολάβους της περιοχής, χωρίς καμία αρμοδιότητα, εμπειρία, σωστή λειτουργία, σχετικά πτυχία. Ενδεικτικό είναι ότι η μόνη σύμβαση που προωθήθηκε για έλεγχο στο αρμόδιο τμήμα του ελεγκτικού συνεδρίου, θεωρήθηκε παράνομη και για τον λόγο αυτό ο εργολάβος εγκατέλειψε το έργο και αποχώρησε άτακτα. 
Διεθνής διαγωνισμός ο οποίος ελέγχθηκε σε όλα τα στάδια από το ελεγκτικό συνέδριο, συμμετείχαν 4 εταιρείες οι οποίες διέθεταν εμπειρία σε αντίστοιχα έργα λειτουργίας ΧΥΤΑ 
Κόστος λειτουργίας 
30€/τόνος + ΦΠΑ, με 4 άτομα προσωπικό, χωρίς αρμόδιο μηχανικό, χωρίς ορισμένες υποχρεώσεις ως προς την διαχείριση των απορριμμάτων. 
24,5€/τόνος + ΦΠΑ, με 6 άτομα προσωπικό (εκ των οποίων 2 μηχανικοί). 
Κατάσταση ΧΥΤΑ 
Πλημμελής και σχεδόν αδυναμία λειτουργίας βιολογικού καθαρισμού, ακατάστατη επιχωμάτωση απορριμμάτων, λειτουργία χωρίς επιβλέποντα μηχανικό από ανάδοχο ή από τον δήμο. 
· Πλήρης αποκατάσταση προβλημάτων βιολογικού καθαρισμού. Σήμερα ο βιολογικός ανταποκρίνεται πλήρως στο φορτίο που δέχεται καλύπτοντας όλες τις προδιαγραφές και αδειοδοτήσεις που διαθέτει. 
· Σύννομη εναπόθεση και επικάλυψη απορριμμάτων. 
· Κατασκευή δικτύου βιοαερίου και αποκατάσταση πρανών, καλύπτοντας προχειρότητες προηγούμενων ετών. 
Επιπλέον, στα πλαίσια της οριστικής παραλαβής του έργου από τον ανάδοχο κατασκευής, έγινε εγκατάσταση 2 κατάντη γεωτρήσεων (60m & 120m) ελέγχου υπογείων υδάτων. Η κατασκευή τους έχει σκοπό τον πλήρη έλεγχο των υδάτων κάτω από την λεκάνη του κυττάρου. Με τον τρόπο αυτό λαμβάνοντας περιοδικά δείγματα, εξασφαλίζεται η στεγανότητα του κυττάρου και εξαλείφεται η πιθανότητα διαρροής ή επιμόλυνσης των υπογείων υδάτων. 
Ταυτόχρονα με την αποστολή από τον ΦΟΔΣΑ πλήθος έγγραφων οχλήσεων προς τον ανάδοχο και την επιβλέπουσα αρχή, έγινε επισκευή σε αντλίες, φυσητήρες, σύστημα ελέγχου SCADA, δίκτυο στραγγιδίων και άλλες Η/Μ εγκαταστάσεις οι οποίες υπολειτουργούσαν κατά την ημέρα παραλαβής τους από την προηγούμενη δημοτική αρχή (ΔΕΚ 2014). Ενδεικτικό είναι ότι ως πρόεδρος του ΦΟΔΣΑ, υποβάλλοντας ενστάσεις στο από 24/01/2017 πρωτόκολλο της ΔΝΣΗΣ Τεχνικών υπηρεσιών ΠΕ Αιτ/νιας, ακυρώθηκε η για τότε οριζόμενη προσωρινή παραλαβή του έργου, η οποία εν τέλει εγκρίθηκε περίπου ένα έτος μετά και μόνο μετά την τελική αποκατάσταση όλων των τεχνικών προβλημάτων, με την 61714/1077/05-03-2018 απόφαση έγκρισης του πρωτοκόλλου προσωρινής και οριστικής παραλαβής. Δηλαδή ένα τόσο σημαντικό έργο, το οποίο έλαβε βεβαίωση περαίωσης στις 28-05-2013 (χωρίς σχόλια/παρατηρήσεις από την προηγούμενη δημοτική αρχή) και έγινε διοικητική παραλαβή προς χρήση στις 28-03-2014 (χωρίς σχόλια/παρατηρήσεις από την προηγούμενη δημοτική αρχή), μετά από τις αλλεπάλληλες οχλήσεις για πλημμελή κατασκευή και πλήθος ελλείψεων από την πλευρά της σημερινής δημοτικής αρχής, παρελήφθη οριστικώς στις 26/02/2018. 
Την ίδια περίοδο με την τακτοποίηση και αποκατάσταση των τεχνικών προβλημάτων εντός του ΧΥΤΑ, υλοποιήθηκε μια πλήρης οικονομική και διοικητική εξυγίανση. 
· Έγινε αποδέσμευση των τραπεζικών λογαριασμών του ΦΟΔΣΑ, οι οποίοι είχαν δεσμευτεί από τρίτους λόγω χρεών την περίοδο 2012-2014. 
· Έγινε αποπληρωμή παλαιών οφειλών σε εργολάβους, ΔΕΗ, δικηγόρους κτλ για την περίοδο 2012-2014. 
· Έγινε τακτοποίηση οφειλών από τους δήμους που εξυπηρετεί. Ενδεικτικό είναι ότι ο δήμος Ξηρομέρου για το διάστημα 2012-2015, είχε τακτοποιήσει ένα πολύ μικρό μέρος των οφειλών του. Σήμερα δεν υπάρχουν οφειλές προς τον ΦΟΔΣΑ ούτε από τον δήμο Ξηρομέρου ούτε από τον δήμο Ακτίου Βόνιτσας, με εξαίρεση τους τελευταίους 5-6 μήνες, οι οποίοι εξοφλούνται ακλουθώντας τις προβλεπόμενες διαδικασίες. 
7.Β) ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ – ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ Β ΦΑΣΗΣ ΧΥΤΑ 
Έχει γίνει υποβολή πρότασης και αναμένεται να εγκριθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα μελέτη & χρηματοδότηση που περιλαμβάνει ολοκλήρωση της Β φάσης του έργου (η Ά φάση κατασκευάστηκε το 2012) καθώς και έργα για αναβάθμιση – εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων Η/Μ συστημάτων. Εσκεμμένα γίνεται χρήση της περιγραφής «Αναβάθμιση και ολοκλήρωση κατασκευής ΧΥΤΑ», αντί του εσφαλμένου και εκ παραδρομής χρησιμοποιούμενου όρου στα τεύχη της μελέτης «Επέκταση ΧΥΤΑ». Ουσιαστικά το εν λόγω έργο υλοποιεί την Β φάσης κατασκευή, όπως έχει προβλεφθεί από την αρχική του αδειοδότηση (2011), και επιπλέον προχωρά σε αναβάθμιση του βιολογικού καθαρισμού και των Η/Μ συστημάτων του, μετά από δική μας πρόταση, για λόγους εκσυγχρονισμού και βελτίωσης απόδοσης. 
Ειδικότερα η πρόταση αναβάθμισης περιλαμβάνει (α) την κατασκευή 3 νέων κυττάρων συνολικής έκτασης 25 στρ. με έργα διπλής στεγάνωσης πυθμένα και πρανών, διπλό σύστημα συλλογής στραγγισμάτων και δίκτυο διαχείρισης βιοαερίου, (β) την ολοκλήρωση της εσωτερικής περιμετρικής οδού του ΧΥΤΑ, (γ) την ολοκλήρωση του δικτύου διευθέτησης ομβρίων, (δ) έργα αναβάθμισης του συστήματος συλλογής και επεξεργασίας των στραγγισμάτων (αναβάθμιση βιολογικού σε τριτοβάθμια επεξεργασία) και (ε) κατασκευή νέας λιμνοδεξαμενής που προσφέρει επιπλέον αποθηκευτικό όγκο στραγγισμάτων 2.500 m3 (με την κατασκευή της νέας δεξαμενής στραγγισμάτων δίνεται η δυνατότητα σταδιακής επεξεργασίας των συσσωρευμένων στραγγισμάτων, αποτρέποντας την ανακυκλοφορία τους στο σώμα του ΧΥΤΑ.). Τα έργα αναβάθμισης της εκροής της Εγκατάστασης Επεξεργασίας Στραγγισμάτων περιλαμβάνουν χαλικοδιυλιστήριο, Μονάδα Υπερδιήθησης και Μονάδα Αντίστροφης Όσμωσης. Με το προτεινόμενο σύστημα αποθήκευσης και αναβάθμισης, ο ΧΥΤ θα αποτελεί έργο υψηλής περιβαλλοντικής διαχείρισης που επιτυγχάνει τα ακόλουθα: 
* Αποτροπή διάθεσης των επεξεργασμένων στραγγισμάτων εντός του σώματος του ΧΥΤ και αύξηση της υδραυλικής στάθμης υπεράνω της στεγάνωσης. 
* Εξασφάλιση επάρκειας αποθήκευσης σε περιπτώσεις υψηλών βροχοπτώσεων και ακραίων πλημμυρικών φαινόμενων. 
* Μηδενισμό του κινδύνου διαφυγής ανεπεξέργαστων στραγγισμάτων σε επιφανειακούς αποδέκτες, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια πλημμυρικών φαινομένων. 
* Δυνατότητα επαναχρησιμοποίησης των επεξεργασμένων υγρών αποβλήτων σύμφωνα με τις αρχές της κυκλικής οικονομίας και διαχείρισης πόρων. 
* Δυνατότητα άρδευσης πρασίνου εντός του ΧΥΤΑ (σήμερα δεν προβλέπεται). 
Ο συνολικός προϋπολογισμός των έργων αναβάθμισης (κύτταρα Β1, Β2, Β3, λιμνοδεξαμενή με καταθλιπτικούς αγωγούς μεταφοράς των στραγγισμάτων, χαλικοδιυλιστήριο, Μονάδα Υπερδιήθησης και Μονάδα Αντίστροφης Όσμωσης), μη συμπεριλαμβανομένης της τελικής επικάλυψης, ανέρχεται σε 5.376.474,97 ευρώ με ΦΠΑ. 
Σήμερα ο φάκελος είναι υπό έγκριση στο αρμόδιο τμήμα της περιφέρειας και αναμένεται να ενταχθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2019. 
7.Γ) ΤΟΠΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΕΡΕΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ 
Για την υλοποίηση του τοπικού σχεδίου διαχείρισης των αστικών στερεών αποβλήτων έχει δρομολογηθεί και βρίσκεται σε στάδιο υλοποίησης, σχέδιο συνεργασίας με τον γειτονικό δήμο Λευκάδας. 
Ο δήμος Ακτίου Βόνιτσας θα μεταφέρει τα σύμμεικτα (ακατέργαστα) απορρίμματα, στην Λευκάδα, όπου θα κατασκευαστεί το εργοστάσιο ανακύκλωσης ή όπως είναι γνωστό η μονάδα προεπεξεργασίας απορριμμάτων & κομποστοποίησης (ΜΟΠΑΚ). Η ΜΟΠΑΚ περιλαμβάνει την προεπεξεργασία με μηχανικό διαχωρισμό των συμμείκτων αστικών αποβλήτων και ανακυκλώσιμων υλικών και κομποστοποίηση του διαχωρισμένου από τα σύμμεικτα οργανικού κλάσματος και προδιαλεγμένων στην πηγή βιοαποβλήτων, σε ξεχωριστές γραμμές. Στο τμήμα κομποστοποίησης θα παράγεται: (a) compost τύπου Α από το διαχωρισμένο οργανικό των υπολειμματικών συμμείκτων αστικών αποβλήτων, το οποίο θα χρησιμοποιείται για
εργασίες επίχωσης ΧΥΤΑ και αποκατάστασης ανενεργών λατομείων και (b) compost από προδιαλεγμένα στην πηγή βιοαπόβλητα, το οποίο θα χρησιμοποιείται για εργασίες αναδάσωσης. Τα ανακτημένα ανακυκλώσιμα θα οδηγούνται στα Κέντρα Διαλογής και Ανακύκλωσης Υλικών (ΚΔΑΥ), ενώ το ανενεργό και χωρίς επιμολύνσεις υπόλειμμα της επεξεργασίας θα οδηγείται στον ΧΥΤΥ της 3ης ΔΕ Ν. Αιτ/νίας. Κατά συνέπεια θα έχουμε σε βάθος τριετίας ένα σύστημα ολοκληρωμένης διαχείρισης απορριμμάτων αλλά και την ουσιαστική μετατροπή του ΧΥΤΑ σε ΧΥΤΥ. 
7.Δ) ΔΡΟΜΟΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ 
Η κατασκευή του δρόμου πρόσβασης στο ΧΥΤ, είναι ένα έργο που χάθηκε λόγω αδράνειας της προηγούμενης δημοτικής αρχής. Στα πλαίσια αυτά και παρά τις δυσκολίες που υπήρχαν για ένταξη παρόμοιων έργων, έχουμε ολοκληρώσει την μελέτη και όλες τις αδειοδοτήσεις που απαιτούνται για την απρόσκοπτη υλοποίησή του. Σήμερα έχουμε καταθέσει τον φάκελο και αναμένουμε τους επόμενους μήνες τη χρηματοδότηση για την ασφαλτόστρωση του δρόμου πρόσβασης. Με το έργο αυτό σύντομα θα γίνει πιο εύκολη, ασφαλής & οικονομική η καθημερινή χρήση του δρόμου για τα αυτοκίνητα του δήμου, αλλά για τους επαγγελματίες της περιοχής. 
Το αντικείμενο του έργου είναι η βελτίωση του αγροτικού δρόμου που συνδέει την Επαρχιακή οδό Βόνιτσα – Μύτικα με το χώρο του ΧΥΤΑ της 3ης ΔΕΝ Αιτωλοακαρνανίας. Η εξεταζόμενη οδός πρόσβασης έχει μήκος 3,42 χλμ. και σε όλο το μήκος της ακολουθεί την πορεία υφιστάμενης αγροτικής οδού. Η βελτίωση συνίσταται σε αποξηλώσεις περιφράξεων και κατασκευή εκ νέου περίφραξης με προτεινόμενο πλάτος 5,00 μέτρα, κατασκευή υπόβασης και βάσης και τέλος ασφαλτόστρωση καθ’ όλο το μήκος και το πλάτος του με ασφαλτοτάπητα κυκλοφορίας. Παράλληλα προβλέπεται η κατασκευή μικρών τεχνικών έργων για την απορροή των ομβρίων υδάτων και η κατασκευή τοίχων αντιστήριξης σε διάφορα σημεία του δρόμου. 
Στα επιχώματα του δρόμου θα κατασκευαστεί (διαμορφωθεί) χωμάτινο έρεισμα από διαβαθμισμένα προϊόντα εκσκαφής ενώ στα ορύγματα αυτού θα κατασκευαστεί ρείθρο απορροής ομβρίων υδάτων από ελαφρώς οπλισμένο σκυρόδεμα. Το ρείθρο απορροής και το έρεισμα θα κατασκευαστούν σε σημεία που απαιτείται, λόγω έντονων κλίσεων και θα εναλλάσσονται ανάλογα με το αν υπάρχει επίχωμα ή όρυγμα. 
8. ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΓΩΓΟΥ & ΠΑΡΑΛΑΒΗ ΒΙΟ.ΚΑ 
Α. Καταθληπτικός αγωγός 2013 - L=1,5km Β.Καταθλιπτικός αγωγός 2016 – L=3,06km 
Υπό κανονικές συνθήκες το έργο αυτό δεν θα ήταν άξιο σχολιασμού & αναφοράς, αλλά το παραθέτουμε για να δείξουμε την προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζονταν κάποια θέματα στο παρελθόν από προηγούμενες δημοτικές αρχές. Αν και η μελέτη κατασκευής του βιολογικού Παλαίρου προέβλεπε ότι το μήκος του καταθλιπτικού αγωγού στην έξοδό του δεν θα ήταν λιγότερο από 3km, εν τούτοις χωρίς καμία όχληση ή παρατήρηση ο ανάδοχος παρέδωσε το έργο με μήκος αγωγού περίπου 1,650km & βάθος 25m (ύψος περίπου στο λιμάνι της παραλίας το 2013). Μετά την παρέμβαση της σημερινής δημοτικής αρχής σε ανάδοχο και επιβλέπουσα αρχή, έγινε τροποποίηση & επέκταση του αγωγού εξόδου στο σημείο που έπρεπε αρχικά να είναι, δηλαδή >3km & βάθος 50m (ύψος μετά την μαρίνα Βουνάκι Α.Ε. σήμερα). Στην τελική θέση όπου βρίσκεται σήμερα ο αγωγός δεν προκαλεί καμία περιβαλλοντική όχληση ενώ ταυτόχρονα τηρούνται όλες οι απαιτήσεις της μελέτης του έργου αλλά και της σχετικής νομοθεσίας. 
Την ίδια στιγμή έγινε διοικητική παραλαβή του έργο Βιολογικός καθαρισμός Παλαίρου, μετά την αποκατάσταση επιμέρους προβλημάτων σε φρεάτια, δρόμους, Η/Μ εξοπλισμό κτλ 
9. ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΒΙΟΚΑ ΠΑΛΑΙΡΟΥ 
Αναγνωρίζοντας την ταχεία ανάπτυξη της περιοχής, έχουμε προωθήσει σε μεγάλο βαθμό τη μελέτη σχετικά με την επέκταση του βιολογικού καθαρισμού εντός οικισμού Παλαίρου. Ο φάκελος έχει υποβληθεί στα αρμόδια τμήματα του υπουργείου και αναμένουμε την έγκριση και την χρηματοδότησή του τους επόμενους μήνες. 
Το έργο έχει προϋπολογισμό 890.000€ και κατασκευάζεται προκειμένου να αποχετευτούν οι εκτάσεις οι οποίες δεν είχαν προβλεφθεί στο αρχικό έργο αποχέτευσης ακαθάρτων του οικισμού της Παλαίρου. Το συμπληρωματικό δίκτυο, συνολικού μήκους 3.075,00 m διέρχεται μέσα από υφιστάμενους δρόμους και αποτελείται από σωλήνες HDPE, δεύτερης γενιάς, διαμέτρου DN 200 mm / ονομ. πίεσης ΡΝ 10 atm. Η εκλογή των προτεινόμενων προς χρήση σωλήνων αποχέτευσης έγινε με βάση τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους και πιο συγκεκριμένα οι σωλήνες από HDPE έχουν λεία εσωτερικά τοιχώματα και κατ’ επέκταση μικρό συντελεστή τραχύτητας με αποτέλεσμα η διατομή των σωλήνων να παραμένει σταθερή λόγω ελαχιστοποίησης αποθέσεων αλάτων. Οι αγωγοί από HDPE έχουν εξαιρετική αντοχή στη γήρανση και τη διάβρωση, λόγω έλλειψης ηλεκτρολυτικών επιδράσεων, καλή αντοχή στα εξωτερικά φορτία και εξαιρετική αντοχή σε όξινο και αλκαλικό περιβάλλον. Η σύνδεση των σωλήνων θα γίνει με τις μεθόδους της αυτογενούς μετωπικής θερμοσυγκόλλησης δηλαδή ευθυγράμμιση των σωλήνων, κάθετη κοπή, πλάνισμα, καθαρισμός, θέρμανση των προς σύνδεση άκρων υπό πίεση με ειδική θερμαινόμενη πλάκα και μετωπική εφαρμογή και εξάσκηση πίεσης με ειδικό υδραυλικό πιεστήριο μέχρι να επιτευχθεί πλήρης συγκόλληση των δύο σωλήνων ή με μούφα και ελαστικό δακτύλιο. Τα φρεάτια επίσκεψης τα οποία προϋπολογίζονται σε 110, θα είναι προκατασκευασμένα, συναρμολογούμενα ή ενιαία. 
10. ΔΙΆΦΟΡΕΣ ΑΛΛΕΣ ΔΡΆΣΕΙΣ & ΜΙΚΡΑ ΕΡΓΑ 
10.1 Έχει κατατεθεί πρόταση και αναμένεται πολύ σύντομα έγκριση για την κατασκευή δύο (2) σύγχρονων παιδικών χαρών στις θέσεις «Άγιος Γεώργιος» και «παλιό Δημοτικό σχολείο». 
Για τον σχεδιασμό εκάστης παιδικής χαράς ελήφθησαν υπόψη η κάτοψη των εν λόγω χώρων και οι προδιαγραφές ΕΛΟΤ ΕΝ 1176 και ΕΛΟΤ ΕΝ 1177, που αφορούν στον ασφαλή σχεδιασμό και κατασκευή Παιδικών Χαρών, καθώς και την υπ’ αριθ. 28492/11-5-2009 Απόφαση του ΥΠ.ΕΣ. και όλες τις τροποποιήσεις αυτής. 
Όλα τα όργανα θα περιλαμβάνουν εμφανείς και αφανείς λειτουργίες (όπως π.χ. αιώρηση, ολίσθηση, ισορροπία, ταλάντωση, κρυφτό, τρέξιμο, παιχνίδι φαντασίας και δημιουργικό παιχνίδι, επικοινωνία και κοινωνικοποίηση, ψυχαγωγία). Τα κριτήρια της επιλογής των οργάνων είναι τα κατωτέρω: 
· Έκαστη παιδική χαρά σχεδιάστηκε αποσκοπώντας στην βέλτιστη σωματική και πνευματική ανάπτυξη και κοινωνικοποίηση των παιδιών. 
· Οι εγκαταστάσεις των παιδικών χαρών σχεδιάστηκαν ώστε να γίνουν χώροι αγαπητοί στα παιδιά, όπου θα αθλούνται, θα ψυχαγωγούνται, θα δραστηριοποιούνται και θα κινητοποιούνται να ασκηθούν στο ύπαιθρο. 
10.2 Έγιναν εργασίες επισκευής και συντήρησης στο υφιστάμενο πλακόστρωτο που βρίσκεται στο λιμάνι. 
10.3 Έγιναν ασφαλτοστρώσεις σε διάφορα τμήματα δημοτικών οδών (6 δρόμοι) καθώς και στον δρόμο Πογωνιά - Βαθυαβάλη. 
10.4 Στον Παιδικό σταθμό έγινε αντικατάσταση ολόκληρης της σκεπής, τοποθετήθηκαν νέα όργανα παιδικής χαράς για τα παιδιά και άλλαξε όλη η εγκατάσταση της κουζίνα. 
10.5 Στο Νηπιαγωγείο έγιναν διάφορες εργασίες στον εσωτερικό χώρο και βάφτηκε το κτήριο. 
10.6 Στο Γυμνάσιο αλλάχτηκε μέρος της σκεπής, βάφτηκε ολοκληρωτικά το σχολείο και τώρα μέσα από το πρόγραμμα ‘’Φιλόδημος ‘’ ο Δήμος εξασφάλισε επιχορήγηση προκειμένου να δημιουργηθούν 1 νέο γήπεδο μπάσκετ και 1 γήπεδο βόλεϊ. Δημιουργήθηκε καινούργια αίθουσα προκειμένου να καλύψει την ανάγκη που υπήρχε για νέα σχολική αίθουσα και τέλος τοποθετήθηκε και ένα κοντέινερ το οποίο θα λειτουργήσει ως βιβλιοθήκη. 
10.7 Στο Δημοτικό σχολείο τοποθετήθηκε ένα κεντρικό σκέπαστρο για προστασία από βροχές, έγινε συντήρηση με βάψιμο του κτιρίου ενώ εγκαταστάθηκε κάγκελο στον δρόμο που καταλήγει στο σχολείο για να μεταβαίνουν τα παιδιά με ασφάλεια. Ταυτόχρονα δημιουργήθηκε ένα καινούργιο γήπεδο μπάσκετ. 
10.8 Στα παλιά Σκλάβαινα δημιουργήθηκε χώρος στάθμευσης για την άνετη πρόσβαση στον Ι.Ν. Αγίου Βλασίου ενώ ταυτόχρονα έγινε διάνοιξη δρόμου για την αποσυμφόρηση των αυτοκινήτων κατά την επίσκεψη στο Ιερό Ναό. 
10.9 Εγκαταστάθηκε νέος κεντρικός αγωγός ύδρευσης προς τη δεξαμενή στα παλιά Σκλάβαινα έτσι ώστε να έχουν επάρκεια νερού οι κτηνοτρόφοι και οι κάτοικοι. 
10.10 Έγινε επέκταση του δικτύου φωτισμού προς ξενοδοχείο ‘’Φιλοξένια’’ και τοποθετήθηκαν νέες κολώνες φωτισμού στο δρόμο προς Μύτικα. 
10.11 Έγινε μελέτη και έχει ληφθεί χρηματοδότηση για έργο που προβλέπει ενίσχυση της προσβασιμότητας και την εξυπηρέτηση των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες (ΑμΕΑ) στην παραλία της Παλαίρου. Ενδεικτικά το έργο περιλαμβάνει διάταξη αυτόνομης πρόσβασης ατόμων με κινητικά προβλήματα στη θάλασσα, αποδυτήρια – ντουζ, W.C για ΑμεΑ, ενημερωτικές πινακίδες – σήμανση κτλ. 
Πάλαιρος 20/04/2019 
Κατσαμπίρης Βησ Γεώργιος 
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός - Μ.Β.Α. Ε.Μ.Π. 
Δημοτικός Σύμβουλος Ακτίου Βόνιτσας & πρόεδρος ΦΟΔΣΑ 2014-2019