Ένα έργο που είχε βαλτώσει για πολλά χρόνια, βαίνει προς ολοκλήρωση.
Από τον Δημήτρη Μπαλή
NPLION VIA GETTY IMAGES
Η μετακίνηση προς την Πρέβεζα και τη Λευκάδα, γίνεται ήδη πιο εύκολα, με περισσότερη ασφάλεια και σε μειωμένο χρονικό διάστημα. Η Αμβρακία Οδός, μήκους 48,5 χλμ., που πέρασε από πολλές εξαγγελίες, είχε ξεκινήσει να κατασκευάζεται, όμως η πτώχευση της εταιρείας κατασκευής έφερε τέλμα στις εργασίες και πέρασαν χρόνια ώστε η κοινοπραξία Κ/Ξ ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ να αναλάβει το έργο με μια απόφαση που χαρακτηρίστηκε «σκούπα», με τα πρώτα αποτελέσματα να έχουν σημειωθεί ήδη από την Μεγάλη Εβδομάδα, με την παράδοση στην κυκλοφορία των 15 χλμ.
Το τμήμα του αυτοκινητοδρόμου, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, τρείς κοιλαδογέφυρες και έξι κόμβους, ουσιαστικά ξεκινά μετά την Υποθαλάσσια ζεύξη Άκτιου – Πρέβεζας (περίπου 1,5 χλμ.) και φθάνει στη Βόνιτσα, στον κόμβο με την Πάλαιρο. Πέραν της ασφάλειας στις μετακινήσεις, μειώθηκε και η χρονική απόσταση κατά περίπου 10 λεπτά, για όσους θέλουν να μετακινηθούν σε Άκτιο, Πρέβεζα και Λευκάδα.
Τώρα, απομένουν ακόμη 33, 5 χλμ. Δρόμου, και θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι τις 4 Ιουνίου, καθώς θα εκδικαστεί η προσφυγή της ιταλικής GD Infrastrutture στο ΣτΕ, κατά της κοινοπραξίας Κ/Ξ ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ, ώστε να μάθουμε ποια εταιρεία θα αναλάβει την ολοκλήρωση του έργου. Πάντως, αν ξεκινήσουν άμεσα τα έργα, ίσως μέχρι το τέλος της χρονιάς να έχουμε ακόμα 14 χλμ., παρακάμπτοντας δυτικά την Αμφιλοχία και αποσυμφορίζοντας την κυκλοφορία. Τα υπόλοιπα χιλιόμετρα, ενδέχεται να είναι έτοιμα έως το 2021.
Υπολογίζεται ότι η διαδρομή Αθήνα – Λευκάδα, θα μειωθεί στις 3 ώρες και 15 λεπτά, από 4 ώρες που είναι τώρα.
Ο αυτοκινητόδρομους της Αμβρακίας Οδού, αποτελεί κάθετο άξονα στην Ιόνια Οδό και θα αναβαθμίσει το οδικό δίκτυο. Περνά από τουριστικές και παραγωγικές περιοχές και θα προσδώσει μεγαλύτερη αξία. Πλέον, αναμένονται και άλλοι κάθε άξονες να προχωρήσουν σε κατασκευή, καθώς μελέτες υπάρχουν.
www.huffingtonpost.gr