Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2020

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΚΕ ΓΙΑ ΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΟΝΙΤΣΑΣ


Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: Στελέχωση του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Βόνιτσας με μόνιμο εκπαιδευτικό και ειδικό προσωπικό 
Στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Βόνιτσας υπάρχει έλλειψη μόνιμου εκπαιδευτικού και ειδικού προσωπικού με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις ειδικές μορφωτικές και εκπαιδευτικές ανάγκες αυτών των παιδιών.
Αρχές Οκτωβρίου έκλεισε καθώς βρίσκονταν σε αναρρωτική άδεια η μοναδική εκπαιδευτικός και η υπάλληλος βοηθητικού προσωπικού και δεν υπάρχει ούτε το ελάχιστο προσωπικό για να λειτουργήσει το ειδικό σχολείο. 
Στη λογική του μπαλώματος το Νοέμβριο μεταφέρθηκε στο σχολείο μια εκπαιδευτικός από το τμήμα ένταξης του Δημοτικού σχολείου Κανδήλας, κλείνοντας την εν λόγω δομή και αφήνοντας μετέωρα τα παιδιά που έχρηζαν ειδικής εκπαιδευτικής στήριξης με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη μαθησιακή τους εξέλιξη. Τοποθετήθηκε δε, εν μέσω σχολικής χρονιάς, σε άλλη ειδική σχολική δομή με σύνθετες παιδαγωγικές απαιτήσεις. Όλο αυτό το διάστημα μέχρι σήμερα και παρά τις διαδοχικές προσλήψεις αναπληρωτών δεν έγινε καμία τοποθέτηση δασκάλου Ειδικής αγωγής ώστε να πληρωθούν τα κενά σε όλες τις ειδικές δομές της περιοχής. Επιπλέον το προηγούμενο διάστημα χρειάστηκε και η εν λόγω εκπαιδευτικός να λάβει αναρρωτική άδεια με αποτέλεσμα να υπάρχουν και πάλι κενά και το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Βόνιτσας να παραμείνει κλειστό για δύο εβδομάδες.
Η εικόνα συμβαδίζει με την συνολική της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης όλης της χώρας, δηλαδή περισσότεροι του 80% των εργαζομένων είναι αναπληρωτές, με ό,τι αυτό σημαίνει για τα παιδιά και τους εργαζόμενους. Το αποτέλεσμα είναι κάθε χρόνο τα σχολεία να στελεχώνονται από το μηδέν, να υπάρχει ασυνέχεια στην επιστημονική και παιδαγωγική παρέμβαση, τα παιδιά να παλινδρομούν, αφού, με δεδομένες τις ανάγκες τους που απαιτούν σταθερότητα με τα πρόσωπα που είναι γύρω τους, η κατάσταση να τα αποδιοργανώνει, να τα "πισωγυρίζει", με σοβαρές συνέπειες στην παιδαγωγική εξέλιξή τους. 

Η χρόνια υποστελέχωση οδήγησε στο κλείσιμο του ειδικού σχολείου, καθώς παρά την φιλότιμη προσπάθεια όλου του προσωπικού, που με αυταπάρνηση προσπαθεί να ανταπεξέλθει στις αυξημένες ανάγκες, δεν είναι αρκετό να λειτουργήσει όταν σε αυτό υπάρχουν τεράστια κενά σε Εκπαιδευτικούς, ειδικό επιστημονικό προσωπικό, Λογοθεραπευτές, Εργοθεραπευτές, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς, Μουσικούς, Εικαστικούς και Θεατρικής αγωγής και ειδικό βοηθητικό προσωπικό, όπως προβλέπεται για την πλήρη στελέχωσή του.

Αποδεικνύεται οδυνηρά για τις λαϊκές οικογένειες, ότι υπηρετείται με συνέπεια, διαχρονικά απ’ όλες τις κυβερνήσεις, η "κανονικότητα" που θέλει αυτά τα παιδιά να λαμβάνουν την όποια εκπαιδευτική στήριξη με καθυστέρηση, ελλιπώς και πολλές φορές να ολοκληρώνουν το σχολικό έτος χωρίς να τους έχει παρασχεθεί η παραμικρή επιστημονική και παιδαγωγική βοήθεια.




Ερωτάται η κ. Υπουργός, τι μέτρα προτίθεται να πάρει:

- Για την άμεση επαναλειτουργία του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Βόνιτσας, με πρόσληψη όλου του αναγκαίου μόνιμου ειδικού παιδαγωγικού και βοηθητικού προσωπικού προσωπικού.

- Πλήρη στελέχωση όλων των ειδικών δομών (Τμήματα Ένταξης) στα σχολεία της περιοχής από μόνιμο ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό.





Ο Βουλευτής
Παπαναστάσης Νίκος