Δευτέρα 21 Ιουνίου 2021

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΒΟΝΙΤΣΑΣ: Οργάνωση πανεκπαιδευτικής κινητοποίησης την Τρίτη 29 Ιουνίου και ώρα 1 μ.μ. στο Υπουργείο Παιδείας

 


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ                                      Βόνιτσα 20/06/2021

ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ                                                  A.Π.37

 ΒΟΝΙΤΣΑΣ

Τηλ.Επικ/νιας:2643061211-6988068439                      

Πληροφορίες: Mυλωνίδης Ευθύμιος                            

Email: syllogosd.nvonitsas@yahoo.gr  






Να πραγματοποιηθούν ΤΩΡΑ οι 10.500 μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών


Οργάνωση πανεκπαιδευτικής κινητοποίησης την Τρίτη 29 Ιουνίου και ώρα 1 μ.μ. στο Υπουργείο Παιδείας


Έχουν περάσει μήνες από την πρώτη στιγμή που δημόσια έβγαινε, η Υπουργός Παιδείας, και εξήγγειλε χιλιάδες μόνιμες  προσλήψεις εκπαιδευτικών σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, και μάλιστα εξανεμίζοντας μια ολόκληρη χρονιά από τον προγραμματισμό που ήδη είχε καθοριστεί από την προηγούμενη Κυβέρνηση για την υλοποίηση των 10.500 διορισμών στη Γενική Αγωγή. Και σαν να μην έφτανε αυτό ήδη βρισκόμαστε σε μια χρονική στιγμή που ενώ τελειώνει το σχολικό έτος και θα έπρεπε να είχαν ξεκινήσει όλες οι διαδικασίες αιτήσεων για διορισμό και μετέπειτα για προσλήψεις αναπληρωτών, η Κυβέρνηση αδυνατεί να διαχειριστεί, για άλλη μια φορά, την πραγματικότητα και να επισπεύσει την έκδοση των οριστικών πινάκων Γενικής Αγωγής που εκκρεμούν εδώ κι έναν ολόκληρο χρόνο. 

Η αναγκαιότητα των προσλήψεων μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού στα Δημόσια Σχολεία της χώρας αποτελεί μια αναμφισβήτητη πραγματικότητα. Οι πληγές που άφησαν τα χρόνια των μνημονίων με την υποχρηματοδότηση της Παιδείας και την πολιτική των μηδενικών διορισμών οδήγησε τα Σχολεία, και των δύο βαθμίδων της Εκπαίδευσης, σε μια παράδοξη «κανονικότητα» με το ξεκίνημα της εκάστοτε σχολικής χρονιάς και με δραματικές ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων. Η τραγική αυτή κατάσταση έχει παγιωθεί μέχρι και σήμερα, καθώς αποδεικνύεται από τον πολυάριθμο όγκο των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που καλούνται, κάθε χρόνο, να καλύψουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι περίπου 50.000 προσλήψεις εκπαιδευτικού, ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού στη Δημόσια Εκπαίδευση, κατά τη φετινή σχολική χρονιά, αποτυπώνουν το μέγεθος του προβλήματος και συνάμα αναδεικνύουν την άμεση ανάγκη μόνιμων διορισμών, όπως ζητά σταθερά εδώ και χρόνια η εκπαιδευτική κοινότητα.

Η απαρχή των μόνιμων προσλήψεων, που ξεκίνησε με την προκήρυξη 3ΕΑ/2019 και τον διορισμό 4.500 εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή, αποτέλεσε το πρώτο σημαντικό βήμα για τη στελέχωση του Δημόσιου Σχολείου με σταθερό εκπαιδευτικό προσωπικό. Η δέσμευση της τωρινής πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας να συνεχίσει το πλάνο των μόνιμων διορισμών, που είχε αποφασίσει η προηγούμενη Κυβέρνηση, στη Γενική Εκπαίδευση, έχοντας ως βάση τις 10.500 προσλήψεις, αποτελεί το ελάχιστο που πρέπει να κάνει με βάση την αδιάψευστη πραγματικότητα των εκπαιδευτικών αναγκών. Είναι, δε, επιτακτική ανάγκη οι προσλήψεις να είναι αυξημένες και περισσότερες των 10.500, καθώς φέτος υπήρξε μεγάλος αριθμός αποχώρησης εκπαιδευτικών λόγω συνταξιοδότησης. Είναι απαραίτητο όλες οι προσλήψεις να υλοποιηθούν άμεσα και σε μία φάση, μέσα στο καλοκαίρι του 2021, και να δρομολογηθούν άμεσα νέες προκηρύξεις για μόνιμες προσλήψεις στην Ειδική και Γενική Εκπαίδευση.

Ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Βόνιτσας επισημαίνει τα παρακάτω:

  • Να οριστικοποιηθούν και να κοινοποιηθούν άμεσα οι οριστικοί πίνακες της 1ΓΕ/2019 και 2ΓE/2019 με ταυτόχρονη πολιτική και θεσμική λύση για τους απορριφθέντες εκπαιδευτικούς από τους πίνακες του ΑΣΕΠ.

  • Οι μόνιμες προσλήψεις, στο σύνολο των αναγκών, να υλοποιηθούν σε μία φάση πριν το ξεκίνημα της επόμενης σχολικής χρονιάς.

  • Η κατανομή του αριθμού των μόνιμων  διορισμών που θα αποφασίσει η Κυβέρνηση, δεν μπορεί να αποτελεί έναν άγονο ανταγωνισμό μεταξύ των δύο βαθμίδων της Εκπαίδευσης, εφόσον υπάρχει σαφές θεσμικό πλαίσιο για τη σύσταση και κάλυψη των οργανικών θέσεων.

  • Η προτεραιότητα και το μεγαλύτερο μέρος της κατανομής του συγκεκριμένου αριθμού προσλήψεων θα πρέπει να δοθεί στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, καθώς τόσο τα οργανικά κενά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (πέρυσι τα οργανικά κενά ήταν πάνω από 7.000 ενώ φέτος έχουν ξεπεράσει τις 9.500 σε σχέση με τα αντίστοιχα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που φτάνουν τα 3.000 με 3.500 οργανικά κενά) όσο και η αποτύπωση των προσλήψεων των αναπληρωτών (μόνο φέτος έγιναν 28.700 προσλήψεις στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ενώ 15.000 στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση), φανερώνουν την αναλογικότητα που πρέπει να εφαρμοστεί στο πλαίσιο του διαμοιρασμού των διορισμών.

  • Την άμεση δημιουργία οργανικών θέσεων για όλες τις υπάρχουσες ειδικότητες εκπαιδευτικών, που δυστυχώς απουσιάζουν αυτή τη στιγμή από την οπτική της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ και δε λαμβάνονται υπόψη στο πλαίσιο της κατανομής των διορισμών.

    Είναι προφανές πως η εκπαίδευση δεν μπορεί να λειτουργεί με συμβασιούχους αναπληρωτές που δεν «αναπληρώνουν» αλλά που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, θέσεις δηλαδή οι οποίες θα πρέπει να καλυφθούν με μόνιμο προσωπικό. Απαιτείται, επομένως, νέος κύκλος προκηρύξεων μόνιμων διορισμών τόσο στη Γενική όσο και στην Ειδική Αγωγή, στην οποία εκκρεμούν νέες ιδρύσεις τμημάτων ένταξης.

    Η Υπουργός Παιδείας να μην υπεκφεύγει τη δημόσια συζήτηση με τις Εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες σχετικά με το χρονοδιάγραμμα και την κατανομή των μόνιμων προσλήψεων. Να υπάρξει άμεσα επίσημη συνάντηση της ΔΟΕ με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ.

Ένα από τα θεμελιώδη και διαχρονικά αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι το μόνιμο, σταθερό εκπαιδευτικό προσωπικό. Αυτό αποτελεί και έναν από τους βασικούς πυλώνες για το Δημόσιο Σχολείο και την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης για τους μαθητές μας. Η διεκδίκησή τους, συνεπώς, για τον Σύλλογό μας αποτελεί θέμα μόνιμου και συνεχούς αγώνα.

Καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ να προχωρήσει, και συνεννόηση με το ΔΣ της ΟΛΜΕ, σε πανεκπαιδευτική κινητοποίηση την Τρίτη 29 Ιουνίου και ώρα 1 μ.μ. στο Υπουργείο Παιδείας, με 3ωρη διευκολυντική στάση εργασίας. Όλες οι δυνάμεις του κλάδου να συστρατευτούν και να απαιτήσουμε από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ μόνιμη και σταθερή εργασία σε όλες τις πραγματικές ανάγκες στη Δημόσια εκπαίδευση.