Τετάρτη 25 Αυγούστου 2021

Άκτιο – Αμβρακία: Προέχει η ολοκλήρωση του έργου, μετά ο ημικόμβος


Τι απαντά το Υπ. Υποδομών στο αίτημα του Δήμου Ακτίου – Βόνιτσας για δημιουργία ημικόμβου στη θέση «Ζευγάρι»
Αίτημα προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την τροποποίηση της μελέτης του έργου Άκτιο – Αμβρακία, με σκοπό τη δημιουργία ημικόμβου στη θέση «Ζευγάρι» έχει καταθέσει ο δήμος Ακτίου- Βόνιτσας.
Σκοπός, η τροποποίηση της μελέτης του έργου, ώστε ο ημι-κόμβος (προς Άκτιο από το δρόμο Κατούνας – Λουτρακίου, έξοδος από το άλλο ρεύμα προς Αμβρακία στο δρόμο αντίστροφα Λουτρακίου – Κατούνας) να εξυπηρετεί τους κατοίκους της Δ.Ε. Μεδεώνος, για την ασφάλεια των χρηστών του δρόμου, αλλά και την καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτησή τους προς την έδρα του Δήμου.
Η απάντηση όμως του Υπουργείου Υποδομών δεν είναι επί του παρόντος θετική. Το θέμα θα επανεξεταστεί μετά την ολοκλήρωση του έργου και αυτό γιατί σύμφωνα με το Υπουργείο Υποδομών «οποιαδήποτε καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του έργου εντός του εγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος μπορεί να επισύρει την επιστροφή πόρων προς την Ευρωπαϊκή Ένωση».

Σύμφωνα με έγγραφο του Υπουργείου Υποδομών που περιήλθε σε γνώση της «Σ» στην εγκεκριμένη μελέτη του έργου έχει ληφθεί υπόψη η σύνδεση των οικισμών στον αυτοκινητόδρομο με την κατασκευή παραπλεύρων οδών σε όλο σχεδόν το μήκος του έργου και την κατασκευή κόμβων και ημικόμβων σε θέσεις και αποστάσεις που να εξυπηρετούν μεσοσταθμικά το σύνολο των κατοίκων.

Συγκεκριμένα στην εν λόγω περιοχή κατασκευάζεται ο ανισόπεδος κόμβος Λουτρακίου, ο οποίος βρίσκεται σε απόσταση περίπου 2,5 χλμ από την ζητούμενη θέση και ως εκ τούτου η εν λόγω απαίτηση δεν τεκμηριώνεται ως αναγκαία για να τροποποιηθεί η μελέτη στην συγκεκριμένη θέση.

Επίσης στο υπόψη τμήμα όπου ζητείται η κατασκευή του ημικόμβου έχει ήδη κατασκευαστεί το σύνολο σχεδόν της αρτηρίας (υπολείπεται μέρος της οδοστρωσίας και ασφαλτικά) και τα τεχνικά έργα που προβλέπονταν και συνεπώς η όποια τροποποίηση θα προκαλούσε ανακατασκευές για τουλάχιστον 500μ αυτοκινητόδρομου οι δαπάνες των οποίων δεν χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή ‘Ένωση.

Επιπλέον θα απαιτηθούν περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις και πρόσθετες απαλλοτριώσεις που θα επιφέρουν καθυστερήσεις τόσο στο σύνολο του έργου, όσο και στο τμήμα της παράκαμψης Αμφιλοχίας για το οποίο σύμφωνα με την 8η αποκλειστική τμηματική προθεσμία θα πρέπει να παραδοθεί στην κυκλοφορία μέχρι την 23-02-2022.

Τούτων δοθέντων το συμπέρασμα του Υπουργείου Υποδομών που καταγράφεται σε έγγραφό του στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου και το οποίο περιήλθε σε γνώση της «Σ», στην παρούσα φάση κατασκευής του έργου η αιτούμενη τροποποίηση θα επιφέρει δυσανάλογες δαπάνες στο έργο που δεν αιτιολογούνται και θα μετακυλήσει την εκτέλεση μεγάλου μέρος των εργασιών μετά την 31-12-2023 δηλαδή εκτός της περιόδου επιλεξιμότητας των δαπανών τους από την Ευρωπαϊκή Ένωση, θέτοντας σε κίνδυνο την χρηματοδότηση του συνολικού έργου.

Δημήτρης Παπαδάκης Εφημερίδα “Συνείδηση”