Το επόμενο διάστημα θα ληφθούν οι οριστικές αποφάσεις για την τύχη του μεγαλύτερου δημόσιου οδικού έργου της χώρας που αφορά την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Άκτιο-Αμβρακία.
Σύμφωνα με πηγές που είναι κοντά στο θέμα μέσα στο Νοέμβριο θα έχει ξεκαθαριστεί αν θα έχουμε υποκατάσταση στην 4η εργολαβία (την λεγόμενη και ως δυτική παράκαμψη Αμφιλοχίας) προκειμένου να συνεχιστούν τα έργα και να παραδοθεί στην κυκλοφορία σε εύλογο χρόνο.
Αυτή είναι και η απαίτηση των φορέων της περιοχής που πιστεύουν ότι έτσι το έργο θα ολοκληρωθεί πιο γρήγορα και θα σταματήσει ο σχεδόν καθημερινός φόρος αίματος στο σημερινό άξονα.
Η δεύτερη περίπτωση είναι να μην έχουμε ευτυχές τέλος και να οδηγηθούμε στη λεγόμενη «μεγάλη σκούπα» που θα μαζέψει όποιες εργασίες δεν έχουν ολοκληρωθεί μέσα σε μια δημοπρασία που θα πρέπει να εκτελεστεί και να παραδώσει τον αυτοκινητόδρομο πλήρες.
Πάντως σχετικά πρόσφατα, σε επίσκεψη του Γενικού Γραμματέα Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη στο κτίριο της Περιφερειακής Ενότητας Αιτωλοακαρνανίας στο Μεσολόγγι, ανακοίνωσε πως τελικά το Υπουργείο Υποδομών αποφάσισε μέσα στις επόμενες ημέρες να προχωρήσουν συμπληρωματικές συμβάσεις προκειμένου να αποπερατωθεί η 4η εργολαβία και να προχωρήσει και η 3η εργολαβία (όχι όμως και να ολοκληρωθεί).
Όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενο ρεπορτάζ εφόσον επιτευχθεί η υποκατάσταση του αναδόχου στην 4η εργολαβία και με τα έργα στην 1η (Άκτιο-Βόνιτσα), σταδιακά από τα τέλη του 2018 μέχρι τα τέλη του 2019 θα δοθουν στην κυκλοφορία τα πρώτα 15χλμ από το Άκτιο μέχρι τη Βόνιτσα καθώς και η Παράκαμψη Αμφιλοχίας, δηλαδή τα 15 τελευταία χιλιόμετρα που συνδέουν την Αμβρακία Οδό με την Ιόνια Οδό.
Συνολικά πάντως η πρόοδος του έργου είναι ιδιαίτερα χαμηλή αν σκεφτούμε ότι οι εργολαβίες υπεγράφησαν το 2010.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com