Από το Γραφείο Τύπου της Νομαρχιακής, εκδόθηκε η ακόλουθη
ανακοίνωση:
Στον παρακάτω πίνακα περιγράφεται συνοπτικά το κόστος
διέλευσης της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, όπως αυτό ισχύει σήμερα:
1 Μοτοσικλέτες
(οχήματα με κινητήρα με λιγότερους από 4 τροχούς) € 1,90
2 Επιβατικά
Ι.Χ. (είναι όλα τα οχήματα με 4 τροχούς και ύψος κάτω των 2 μέτρων) που μπορεί
να έχουν ρυμουλκούμενο ή τροχόσπιτο ύψους κάτω των 2 μέτρων € 13,30
2 Αυτοκινούμενα
τροχόσπιτα € 13,30
3 Επιβατικά
Ι.Χ. με ρυμουλκούμενο ή τροχόσπιτο ύψους άνω των 2 μέτρων € 20,00
3 Φορτηγά
ύψους άνω των 2 μέτρων 2 άξονες € 20,00
4 Φορτηγά 3 άξονες € 32,50
5 Φορτηγά 4 άξονες € 41,50
6 Φορτηγά 5 άξονες και άνω € 41,50
7 Λεωφορεία
ή πούλμαν Έως και 20 θέσεις € 30,00
8 Λεωφορεία
ή πούλμαν Άνω των 20 έωςκαι 40 θέσεις € 42,00
9 Λεωφορεία
ή πούλμαν Άνω των 40 θέσεων € 65,00
Είναι φανερό, ότι το κόστος διέλευσης δεν εξυπηρετεί την
καθημερινότητα των μονίμων κατοίκων των γειτονικών περιοχών, ενώ ταυτόχρονα
συμβάλλει αρνητικά στην ανάπτυξη και την ενίσχυση του τουρισμού των 19 Δήμων
των νομών Αιτωλοακαρνανίας, Αχαΐας και Ηλείας, της Περιφέρειας Ηπείρου,
ολόκληρης της Δυτικής Ελλάδας.
Η τιμολογιακή πολιτική της Γέφυρας, έχει ως αποτέλεσμα να
απαξιώνεται ένα από τα σημαντικότερα έργα υποδομής στη χώρα, καθώς αντί αυτό να
αποτελεί γεφύρωμα για τις τοπικές κοινωνίες, έχει μετατραπεί σε φράγμα.
Σύμφωνα με όσα προβλέπονται στη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ
του Ελληνικού Δημοσίου και της εταιρείας ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε., μετά το πέρας 10ετής
λειτουργίας, είναι δυνατή η επαναδιαπραγμάτευση των όρων της σύμβασης
παραχώρησης.
Συνεπώς η Κυβέρνηση έχει την υποχρέωση να διεκδικήσει μείωση
στο κόστος διέλευσης, σε ποσοστό τουλάχιστον αντίστοιχο της μέσης μείωσης του
οικογενειακού εισοδήματος στα χρόνια της κρίσης.
Η μείωση αυτή, δεν σημαίνει απαραίτητα και μείωση των εσόδων
για τη ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε., δεδομένου ότι θα συμβάλλει σημαντικά στην αύξηση των
μετακινήσεων.
Υπενθυμίζουμε ότι η μείωση του κόστους διέλευσης αποτελεί
πάγιο αίτημα του συνόλου των πολιτών της Δυτικής Ελλάδας, της Τοπικής
Αυτοδιοίκησης, του ΤΕΕ, των Ομοσπονδιών, των Εργατικών Κέντρων και των Ενώσεων
Επαγγελματοβιοτεχνών της Δυτικής Ελλάδας.
Δύο φορές στο παρελθόν, ο Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας του
ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ, κ. Δημήτρης Κωνσταντόπουλος, με επίκαιρες
ερωτήσεις του προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζη, έθεσε έγκαιρα
το ζήτημα της μείωσης του κόστους διέλευσης από τη Γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης».
Καλούμε τους τοπικούς φορείς, Δημοτική Αρχή και Περιφέρεια,
καθώς και τον Βουλευτή Λευκάδας, να πιέσουν στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους
προς αυτή την κατεύθυνση, στηρίζοντας τη πρωτοβουλία της Δημοκρατικής
Συμπαράταξης, ώστε εν’ τέλει, η
επαναδιαπραγμάτευση των όρων της σύμβασης παραχώρησης, να έχει επιτυχή
κατάληξη.
Φίλιππος Βουκελάτος, αν. Γραμματέας Ν.Ε. ΠΑΣΟΚ Λευκάδας