Από το 2019 έως το 2021 θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece Αλεξάντερ Ζίνελ σε συνάντηση ενημέρωσης με τους δημοσιογράφους, όπου και παρουσίασε το χρονοδιάγραμμα αναμόρφωσης των 14 αεροδρομίων.
Οι εργασίες, σύμφωνα με τον ίδιο, θα γίνονται με όλα τα αεροδρόμια σε λειτουργία, χωρίς να παρακωλύεται η λειτουργία τους, με κύριο γνώμονα την ασφάλεια των επιβατών.
Επίσης, αναφέρθηκε και στην επιβατική κίνηση, η οποία, όπως είπε, παρουσίασε αύξηση 11,1% το πρώτο πεντάμηνο του έτους, με τις διεθνείς πτήσεις να σημειώνουν αύξηση της τάξης του 19,8%, έναντι των πτήσεων εσωτερικού που παρουσίασαν μείωση 1,09%.
Όσον αφορά τη διαδικασία της διαιτησίας που βρίσκεται σε εξέλιξη με το ελληνικό Δημόσιο, σχετικά με την απόφαση της Επιτροπής Επίλυσης Τεχνικών Διαφορών για αποζημίωση της Fraport Greece με 27,5 εκατ. ευρώ, αντί των 60 εκατ. που ζητούσε, εκτίμησε ότι ως το τέλος τού έτους η διαδικασία θα ολοκληρωθεί.
H αποζημίωση αφορούσε φθορές στις υποδομές των 14 αερολιμένων, συγκριτικά με την κατάσταση που είχε καταγραφεί το 2014 και βάσει της οποίας κατατέθηκε η προσφορά της κοινοπραξίας Fraport – Ομίλου Κοπελούζου. Η απόφαση της Επιτροπής προέβλεπε την κατάθεση των τιμολογίων για τις σχετικές επισκευές εντός εξήντα ημερών, προκειμένου να προχωρήσει το Δημόσιο στην αποζημίωση.
Στο αεροδρόμιο Μακεδονία, όπως ενημέρωσε ο κ. Ζίνελ, πραγματοποιείται μία πολύ μεγάλη επέκταση στο Terminal, της τάξης των 30.000 τ.μ., επεκτείνοντάς το προς τα βορειοδυτικά. Όπως ανέφερε, το αεροδρόμιο θα αποκτήσει μία εντελώς καινούρια όψη, με μία μοντέρνα κατασκευή. Επιπλέον, γίνονται ανακατασκευές στο φυλάκιο, στο σύστημα αποχέτευσης, ανακαινίσεις, επεκτάσεις, ενώ διαμορφώνεται καινούριος χώρος διακίνησης αποσκευών, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 87 εκατ. ευρώ.
Κέρκυρα: Τα κύρια έργα αφορούν στην επέκταση του terminal κατά 10.000 τ.μ. Όπως εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport, προσθέτουμε 7.500 τ.μ. στο πεδίο ελιγμών των αεροσκαφών, ανακαινίζουμε τον υφιστάμενο τερματικό σταθμό, ενώ πραγματοποιούνται αναδιαρρυθμίσεις και ανακαινίσεις, εκτεταμένες επιδιορθώσεις, πλήρης καθαρισμός, αναβαφή και νέα σήμανση, συνολικού προϋπολογισμού κοντά στα 36 εκατ. ευρώ.
Χανιά: Ανακαίνιση τμημάτων στο πεδίο ελιγμών και στάθμευσης των αεροσκαφών, καθώς επίσης και σε περιοχές ελέγχου ασφαλείας, σε χώρους VIP και αναβάθμιση σε χώρους αποθήκευσης, συνολικού προϋπολογισμού 4,9 εκατ. ευρώ.
Ζάκυνθος: Κατασκευάζεται νέο φυλάκιο, νέος υποσταθμός και ένα κτίριο με μηχανοηλεκτρικό υλικό, ενώ πραγματοποιούνται βελτιώσεις στον αεροδιάδρομο, τον τροχόδρομο και στο πεδίο ελιγμών των αεροσκαφών, συνολικού προϋπολογισμού 13,7 εκατ. ευρώ.
Κεφαλονιά: Κατεδαφίζεται πλήρως το παλιό Terminal, και στη θέση του κατασκευάζεται νέο έκτασης 11.000 τ.μ., ενώ οι λειτουργίες ανάλογα με την πρόοδο των εργασιών μεταφέρονται από το παλιό στο καινούριο.
Επίσης, κατασκευάζονται νέα φυλάκια, υποσταθμός και πραγματοποιούνται επιδιορθώσεις στους χώρους των αεροσκαφών, στον διάδρομο προσγείωσης και στον τροχόδρομο.
Μάλιστα, γίνεται ριζική ανακατασκευή του διαδρόμου προσγείωσης, με μεγάλη επιτυχία, σε όλο του το μήκος, συνολικού προϋπολογισμού πολύ κοντά στα 24 εκατ. ευρώ.
Άκτιο: Πρόκειται για ένα από τα μικρότερα αεροδρόμια της χώρας. Στα 7.000 τ.μ. προστίθενται άλλα 2.500 τ.μ. στο Terminal. Επίσης, κατασκευάζεται νέο φυλάκιο, αναβάθμιση του βιολογικού καθαρισμού, ριζική επανασήμανση και μαρκάρισμα του διαδρόμου προσγείωσης και στάθμευσης των αεροσκαφών, συνολικού προϋπολογισμού 9 εκατ. ευρώ.
Καβάλα: Το Terminal επεκτείνεται κατά 2.000 τ.μ., δημιουργείται νέος πυροσβεστικός σταθμός, νέο φυλάκιο, ενώ γίνονται διορθώσεις στο διάδρομο προσγείωσης, στον τροχόδρομο και στα πεδία ελιγμών των αεροσκαφών, συνολικού προϋπολογισμού 10,7 εκατ. ευρώ.
Ρόδος: Σύμφωνα με τη Fraport γίνεται μία πολύ μεγάλη ανακαίνιση, με αναβάθμιση όλων των τμημάτων του αεροδρομίου, των εμπορικών χώρων με νέο Duty Free, με νέα συστήματα διακίνησης αποσκευών και νέο φυλάκιο. Στον εξωτερικό χώρο πραγματοποιείται αναβάθμιση στο διάδρομο προσγείωσης, στον τροχόδρομο και στα πεδία ελιγμών και στάθμευσης των αεροσκαφών, καθώς επίσης και ριζική ανακαίνιση του συστήματος ψύξης και κλιματισμού, συνολικού προϋπολογισμού 35,5 εκατ. ευρώ.
Κως: Δημιουργείται Terminal το οποίο θα φθάσει στα 25.000 τ.μ., 4.500 τ.μ. προστίθενται στο πεδίο ελιγμών, αναβάθμιση στον διάδρομο προσγείωσης, στον τροχόδρομο, συνολικού προϋπολογισμού 44 εκατ. ευρώ.
Σαντορίνη: Προσθέτονται 11.000 τ.μ. στο Terminal, το οποίο θα ξεπεράσει πλέον τα 15.000 τ.μ. Αναβαθμίζονται και ανακαινίζονται οι χώροι των αεροσκαφών, ενώ δημιουργείται νέο φυλάκιο. Επιπλέον, πραγματοποιείται αφαίρεση αμιάντου από όλους τους χώρους του αεροδρομίου, συνολικού προϋπολογισμού 26,6 εκατ. ευρώ
Μύκονος: Επέκταση στο Terminal στο οποίο προστέθηκαν 4.500 τ.μ. Χτίζεται νέος πυροσβεστικός σταθμός, φυλάκιο και γίνονται αναβαθμίσεις στον διάδρομο προσγείωσης – απογείωσης, ο οποίος ανακαινίστηκε πλήρως σε όλο του το μήκος, καθώς επίσης και στον τροχόδρομο και στο πεδίο ελιγμών, συνολικού προϋπολογισμού 24,6 εκατ ευρώ.
Μυτιλήνη: Προστίθενται 5.000 τ.μ. στο υφιστάμενο Terminal, επεκτείνεται ο τροχόδρομος κατά 5.000 τ.μ. Γίνονται, επίσης, επιδιορθώσεις και ανακαινίσεις στον τροχόδρομο και στον διάδρομο προσγείωσης απογείωσης, ενώ δημιουργούνται πυροσβεστικός σταθμός και φυλάκια, συνολικού προϋπολογισμού 20 εκατ. ευρώ.
Σάμος: Προστίθενται 1.400 τ.μ. στο Terminal, ενώ παράλληλα πραγματοποιούνται αναβαθμίσεις των αεροδιαδρόμων, τροχοδρόμων και πιστών συνολικού προϋπολογισμού 13,5 εκατ. ευρώ.
Σκιάθος: Προστίθενται 2.500 τ.μ. στο Terminal, γίνεται επανασήμανση του διαδρόμου απογείωσης – προσγείωσης, και δημιουργούνται νέος πυροσβεστικός σταθμό και φυλάκιο συνολικού προϋπολογισμού 15,7 εκατ. ευρώ.
Σε όλα τα αεροδρόμια, εκτός από αυτό στα Χανιά, για το οποίο δεν υφίσταται ανάγκη, εγκαθίστανται νέα συστήματα διακίνησης αποσκευών.
ΑΠΕ-ΜΠΕ – lifo.gr