Ετικέτες

Σάββατο, 28 Νοεμβρίου 2015

Μάχη με το χρόνο στα έργα των Αυτοκινητόδρομων

Χωρίς …ανάσα, προχωρούν τα μεγάλα έργα στους υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομους της χώρας. Με κορυφή τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου και τα έργα στα Τέμπη, τα έργα στην Ολυμπία Οδό, και την προώθηση της κατασκευής της Ιόνιας Οδού και Ε65 υπάρχει μία κινητοποίηση μεγάλου μέρους του κατασκευαστικού δυναμικού της χώρας...
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ
Τα μεγάλα έργα στα Τέμπη (στο τμήμα Ευαγγελισμός-Σκοτίνα) προχωρούν με μεγάλη ταχύτητα, το πρόβλημα με την εμπλοκή του ΟΣΕ σε δύο σημεία επίσης έχει διευθετηθεί και πλέον όλα οδεύουν προς την μεγάλη ολοκλήρωση των έργων περιλαμβάνουν τις 3 μεγάλες σήραγγες σε Τέμπη και Πλαταμώνα με μήκος 2,6 και 3 χιλιομέτρων.
Η δεύτερη σήραγγα με μήκος 6χλμ θα είναι η μεγαλύτερη όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στα Βαλκάνια. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες από την κοινοπραξία κατασκευής γίνεται προσπάθεια για να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα για ολοκλήρωση μέχρι το τέλος του 2016 και συνολική ολοκλήρωση μέχρι τον Μάρτιο του 2017.
ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ
Τα έργα προχωρούν με σημαντικά αυξημένους ρυθμούς τους τελευταίους μήνες και ο στόχος είναι να αρχίσουν να δίδονται λειτουργικά τμήματα από το 2016 με πρώτο το Κόρινθος-Κιάτο. Σε όλα αυτά θα πρέπει να προσθέσουμε το πρόβλημα με τις σιδηροδρομικές εμπλοκές που καθυστερούν. Συνολικά το έργο θα παραδοθεί την Άνοιξη του 2017 με εξαίρεση 2-3 μικρά τμήματα που οδεύουν για λίγο αργότερα. Να θυμίσουμε πως η κοινοπραξία έχει αναλάβει έναντι 9εκ.ευρώ την διευθέτηση κάποιων σιδηροδρομικών εμπλοκών.
ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ
Σε δύο διακριτά τμήματα τα έργα από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα χωρίζονται σε νότια και βόρεια. Το νότιο τμήμα από το Αντίρριο μέχρι την Αμφιλοχία προχωρά με σαφώς μεγαλύτερη πρόοδο αλλά και πιο εύκολο έργο, καθώς δεν υπάρχουν μεγάλα τεχνικά έργα (εκτός από 2-3 σημεία). Στο βόρειο τμήμα υπάρχει πρόοδος αλλά τα μεγάλα τεχνικά έργα στο τμήμα Άρτα-Ιωάννινα έχουν και την μικρότερη πρόοδο σε όλο το έργο. Η συνολική ολοκλήρωση του έργου σύμφωνα με το αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα (με τη συμφωνία του Αυγούστου) είναι για τον Μάιο του 2017.

Εκτίμηση είναι πως μέσα στο 2016 θα αρχίσουν να δίδονται τμήματα στην κυκλοφορία με πιο ώριμο το Μεσολόγγιο-Αμφιλοχία-Μενίδι. Αναφορικά με τη σήραγγα Κλόκοβας το χρονοδιάγραμμα για τον Αύγουστο του 2017 θεωρείται ως ένας ρεαλιστικός στόχος, όμως μέχρι την πλήρη διάνοιξη της σήραγγας των 2,9χλμ όλοι παραμένουν επιφυλακτικοί.
Ε65
Ένα έργο που σε σχέση με τα υπόλοιπα έχει τα λιγότερο απαιτητικά έργα και προχωρά καλά σε ποσοστό άνω του 60% στο τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα. Προς το παρόν δεν έχουν αναφερθεί μεγάλα προβλήματα. Η ολοκλήρωση του έργου μετά τη συμφωνία του Αυγούστου έχει τεθεί για το καλοκαίρι του 2017. Εδώ πιθανότερο σενάριο είναι η εξ` ολοκλήρου παράδοση και όχι η τμηματική. Αγκάθι παραμένει η μη προώθηση του νότιου τμήματος από τη Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα αλλά και του βόρειου τμήματος Τρίκαλα-Εγνατία.
ΜΟΡΕΑΣ
Παραμένει παγωμένο το έργο αναμένοντας την υπογραφή της νέας σύμβασης με το Ελληνικό Δημόσιο, που σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες θα γίνει μέχρι το τέλος του έτους και η ολοκλήρωση του κλάδου Λεύκτρο-Σπάρτη τοποθετείται μέχρι το καλοκαίρι του 2016. Λίγο αργότερα θα ολοκληρωθεί και ο Περιφερειακός Καλαμάτας. Η πρόοδος του έργου φτάνει στο 95%.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com