Τις επόμενες μέρες βγαίνει η δημοπράτηση για την εργολαβία σκούπα που θα ολοκληρώσει τα έργα του Αυτοκινητόδρομου της Αμβρακίας Οδού.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com η εργολαβία ύψους περίπου 150εκατ.ευρώ θα έχει διάρκεια περίπου 3 χρόνια και θα δοθεί μία προτεραιότητα στη λεγόμενη 4η εργολαβία (η νότιο-δυτική παράκαμψη Αμφιλοχίας) που είναι και το πιο προχωρημένο τμήμα του άξονα.
Με την ενεργοποίηση της εργολαβίας-σκούπας, η παράδοση του αυτοκινητόδρομου μοιράζεται πλέον σε δύο διακριτές εργολαβίες. Αυτή του πρώτου τμήματος που είναι η μόνη ενεργή και θα δaώσει τελικά στην κυκλοφορία περίπου 15χλμ (κάτι σαν παράκαμψη της πόλης της Βόνιτσας). Αυτό θα γίνει μέχρι το 2019. Τα έργα εκτελεί η ΑΚΤΩΡ η οποία υποκατέστησε τον προηγούμενο εργολάβο.
Η εργολαβία σκούπα θα περιλαμβάνει ότι υπόλοιπο αφήσει η 1η εργολαβία (τα πρώτα 1,5-2χλμ προς Άκτιο και ανατολικά μέχρι το 22χλμ) και μετά όλο το υπόλοιπο τμήμα μέχρι το 48,5χλμ που ο αυτοκινητόδρομος συναντά στο νότιο τμήμα της λίμνης Αμβρακίας, την Ιόνια Οδό.
Η πλήρης λειτουργία του άξονα εφόσον τα έργα ξεκινήσουν φέτος εκτιμάται για το τέλος του 2021. Ο δρόμος έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου με 2 λωρίδες+ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας και θα αντικαταστήσει αλλά και συρρικνώσει κατά τουλάχιστον 40 λεπτά την φονική σήμερα διαδρομή από την Αμφιλοχία μέχρι το Άκτιο, δρόμο στον οποίο ο φόρος αίματος είναι ιδιαίτερα υψηλός.
Ο νέος δρόμος θα μειώσει και χιλιομετρικά την σύνδεση του Ακτίου και όλης της Δυτικής Ακτής της Αιτωλοακαρνανίας και Ηπείρου μιας και ξεκινά περίπου 25χλμ νοτιότερα από το σημείο που σήμερα κάποιος στρίβει από την Ιόνια Οδό (στο ύψος δηλαδή της Αμφιλοχίας).
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com