Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2014

Στο Βόλο το πρώτο αποτεφρωτήριο νεκρών - Γιατί κανένας Δήμος, μέχρι τώρα, δεν ήθελε την κατασκευή εντός των ορίων του

Στο Βόλο αναμένεται να γίνει το πρώτο αποτεφρωτήριο νεκρών, με βάση όσα είπε σήμερα στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικων, Λεωνίδας Γρηγοράκος.
Απαντώντας στην ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Βούτση ο κ.Γρηγοράκος είπε: «Υπάρχει μια θετική άποψη από το Δήμο Βόλου. Σχεδιάζεται να λειτουργήσει το αποτεφρωτήριο. Προχωράμε σε όλες τις διαδικασίες, και στην έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος για την εγκατάσταση και λειτουργία ενός κλιβάνου αποτέφρωσης νεκρών στο Δήμο Βόλου. Ελπίζουμε, λοιπόν, ότι αυτό θα υλοποιηθεί πολύ γρήγορα».
Ομως για την καθυστέρηση, που εχει παρατηρηθεί στη δημιουργία αποτεφρωτηρίων, ο κ. Γρηγοράκος άφησε αιχμές για τους δήμους που λαμβάνουν αποφάσεις και κατόπιν πιέσεων τις ανακαλούν.
«Φαίνεται ότι κάποιοι δήμοι, ενώ έχουν όλη τη διάθεση να προχωρήσουν στη δημιουργία όλων αυτών των απαραίτητων προϋποθέσεων για την αποτέφρωση των νεκρών, μετά από τις αποφάσεις που λαμβάνονται στα δημοτικά συμβούλια, μετά από ένα ορισμένο χρονικό διάστημα, υπάρχει ανάκληση αυτών των αποφάσεων.
Υπάρχουν πάρα πολλοί δήμοι και δήμαρχοι της χώρας, οι οποίοι έχουν αποδεχθεί αυτή τη διαδικασία και θέλουν την εφαρμογή του νόμου, αλλά μετά από ένα ορισμένο χρονικό διάστημα με διάφορους τρόπους επανέρχονται στο Δημοτικό Συμβούλιο και παίρνουν πίσω αυτές τις αποφάσεις».
Μάλιστα ο αναπληρωτής υπουργός ανάφερε παραδείγματα συγκεκριμένων δήμων: «Θέλω, να σας πω για μερικούς δήμους της χώρας. Παραδείγματος χάρη ο Δήμαρχος Σχιστού επικαλείται το γεγονός ότι ο Δήμος Δραπετσώνας-Κερατσινίου είναι πολύ υποβαθμισμένη περιοχή. Ενώ στην αρχή ήθελε να κάνει αποτεφρωτήριο, μετά από λίγο καιρό πήρε πίσω την απόφασή του. Έτσι, λοιπόν, περιβαλλοντικά θεωρεί ότι είναι ανεπιθύμητη η διαδικασία λόγω του ότι η περιοχή αυτή είναι πολύ υποβαθμισμένη.
Υπήρχε και μια άλλη απόφαση από το Μαρκόπουλο Μεσογαίας για να γίνει και εκεί ένας αποτεφρωτήρας το 2011, δίπλα στο κοιμητήριο του Δήμου.
Και ο Δήμος Θεσσαλονίκης είχε πάρει μια μεγάλη απόφαση και μάλιστα είχε ξοδέψει και αρκετά χρήματα. Είχε προκηρύξει το έργο γύρω στα επτά εκατομμύρια ευρώ για να γίνουν όλα αυτά. Και ο Δήμος Ζωγράφου το είχε κάνει αυτό».

 iefimerida 
google page rank