Μια από τις σημαντικότερες στιγμές του Αγώνα, αναβιώνει για δεύτερη φορά, χάρη στην πρωτοβουλία του Ομίλου Λαϊκής Φορεσιάς και Οπλισμού "Λιάρος".
Την Κυριακή 27 Μαρτίου θα πραγματοποιηθεί η αναπαράσταση της Μάχης της Κλείσοβας, η οποία αναβίωσε, με ιδιαίτερη επιτυχία, για πρώτη φορά πέρσι από τον Όμιλο Ιστορικής Φορεσιάς και Οπλισμού «Λιάρος».
Όπως λένε τα μέλη του Ομίλου, στο onairnews.gr, το πλήθος του κόσμου που παρακολούθησε την πρώτη εκδήλωση και η ενθουσιώδης ανταπόκριση του, έδωσαν στον Όμιλο την ώθηση για να ετοιμάσει για δεύτερη φορά την αναπαράσταση της Μάχης, εκδήλωση που απετέλεσε όραμα των κατοίκων και φορέων της περιοχής για πολλά χρόνια, καθώς ήταν ένα «κομμάτι του παζλ που έλειπε» από τις ιστορικές εκδηλώσεις της πόλης του Μεσολογγίου.
Η Μάχη της Κλείσοβας, που είναι μία από τις σημαντικότερες του Αγώνα για Απελευθέρωση. Στις 27 Μαρτίου, στην ιστορική νησίδα θα ακουστούν και πάλι οι ομοβροντίες των υπερασπιστών της κόντρα στα εχθρικά στρατεύματα
Την 25η Μαρτίου 1826, λίγες ημέρες πριν την μεγαλειώδη Έξοδο της Φρουράς του Μεσολογγίου, δόθηκε μια απ’ τις συγκλονιστικότερες και φονικότερες μάχες του Αγώνα της Ανεξαρτησίας. Η μάχη της Κλείσοβας.
Οι ενωμένες τουρκικές και αιγυπτιακές δυνάμεις έθεσαν υπό αμφισβήτηση την ελληνική κυριαρχία της λιμνοθάλασσας της Κλείσοβας και της ομώνυμης νησίδας της, με απώτερο σκοπό τον ολοκληρωτικό θαλάσσιο αποκλεισμό της πόλης.
Με το πρώτο φως της ημέρας οι εχθρικές δυνάμεις έβαλαν κατά της οχυρωμένης νησίδας, την οποία υπεράσπιζαν ολιγάριθμοι Έλληνες μαχητές. Η φρουρά των περίπου 100 Ελλήνων θα έπρεπε να ακυρώσει κάθε επιθετική ενέργεια 6.000 Τούρκων και Αιγυπτίων.
Με έξι διαδοχικές επιθέσεις, ο εχθρός επιχείρησε απόβαση στην νησίδας, σε μία μάχη που διήρκεσε όλη την ημέρα. Όμως, κάθε εχθρική ενέργεια «απαντήθηκε» και τελικώς «ακυρώθηκε», με τον εχθρό να μετρά απώλειες 3.500 ανδρών.
Το βράδυ βρήκε τους Έλληνες μαχητές κυρίαρχους στο πεδίο της μάχης. Η θαλάσσια εκείνη περιοχή, πλήρης πτωμάτων και τραυματιών που βογκούσαν καθ’ όλη της διάρκεια της νύχτας, «στοίχειωσε» - σύμφωνα με τις λαϊκές αφηγήσεις - και ονομάζεται ακόμη και σήμερα «Νεκρή».