Παρασκευή 12 Οκτωβρίου 2012

Θησαυροί του Μουσείου Θυρρείου Ακαρνανίας: Αμφικτιονία Ακαρνάνων



        O Γραμματέας της "Αμφικτιονίας Ακαρνάνων" Στέλιος Ντίνος εκφράζοντας την αντίθεσή του για την απόφαση του Υπουργείου Πολιτισμού να κλείσει το μουσείου Θυρρείου, μας έστειλε ένα κείμενο για να ενημερωθούν όλοι για τον πολιτισμικό πλούτο και τα περίφημα εκθέματα του μουσείου και σημειώνει: «Οι διαμαρτυρίες θα έχουν δύναμη αν όλοι γνωρίζουν τι θησαυρούς είχε (πληροφορήθηκα ότι ένα φορτηγό από την εφορία αρχαιοτήτων άρχισε το φόρτωμα πριν λίγες μέρες) ή ακόμα έχει το μουσείο του Θυρρείου».


 Θησαυροί του Μουσείου Θυρρείου Ακαρνανίας
    Από το σύγγραμμα του Ιωάννη Νεράντζη «Επιγραφές και αρχαιολογικά ευρήματα αρχαίας Ακαρνανίας, στο μουσείο Θυρρείου» παραθέτουμε το περιεχόμενο μιας επιτύμβιας επιγραφής, η οποία σήμερα βρίσκεται στα δεξιάμας, πριν εισέλθουμε στο κτιρίο-Μουσείο. Μια επιγραφή που παρουσιάζει τονλυρισμό και την ευαισθησία του πολιτισμού που αναπτύχθηκε στο αρχαίο Θύρρειο.....

          Παραθέτουμε το περιεχόμενο της  ανωτέρω επιγραφής, σε ελεύθερη μετάφραση που έγινε με την βοήθεια των φιλολόγων Λουκίας Κακούρη καιΔέσποινας Χρήστου:


Πένθη και στεναγμούς αφήνω,
ξένε, στους δύστυχους τον πατέρα μου Φιλίσκο και στη μητέρα μου,
πηγαίνοντας στα παλάτια του Αδη,
επειδή έχασα τη ζωή μου από τη μισητή αρκούδα,
η οποία βίαια αφάνισε το σώμα μου,
αφού πρώτα με άρπαξε με τα σαγόνια της.
Πεθαίνω 27 χρονών,
διότι η Μοίρα έτσι με πήρε τον δύστυχο και με πήγε στον Αδη.
Μένει άδειο το δωμάτιό μου,
εγώ κατοικώ δε στα έγκατα της γης βλέποντας το σκοτεινό τάφο,
όπου ούτε σύζυγος γέρνει δίπλα μου,
ούτε του πατέρα μου και της μητέρας μου η φωνή φτάνει στα αφτιά μου,
αλλά του σκοτεινού Άδη Τιμέλαν νέφος με σκεπάζει.
Κακότυχος ποια μοίρα τη ζωή μου ‘λαχε.

         Ανοίξτε και διαβάστε αυτό το αξιόλογο και μοναδικό (για την εποχή που γράφτηκε), σύγγραμμα του Ιωάννη Νεράντζη
     Δείτε ένα ένα τους θησαυρούς του μουσείου, είτε αυτούς που είναι μέσα στο κτίριο, όσο και αυτούς που βρίσκονται έξω από αυτό. 
     Εμείς θα συνεχίσουμε με άρθρα, να σας παρουσιάζουμε τους θησαυρούς του Θυρρείου, τους θησαυρούς της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

ΑΜΦΙΚΤΙΟΝΙΑ ΑΚΑΡΝΑΝΩΝ
Ο  ΠΡΟΕΔΡΟΣ                     Ο ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΝΤΟΒΑΣ Φίλιππος              ΝΤΙΝΟΣ Στυλιανός

google page rank