Ακόμα εκκρεμούν απαλλοτριώσεις στην περιοχή που πρόκειται να κατασκευαστεί η βόρεια κατάληξη της Ιόνιας Οδού στον ανισόπεδο κόμβο σύνδεσης με την Εγνατία Οδό, λίγο πριν την είσοδο στην πόλη των Ιωαννίνων, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com...
To βόρειο τμήμα που είναι και το λιγότερο ώριμο, προκαλεί πονοκέφαλο στους παραχωρησιούχους αλλά και το Υπουργείο καθώς το πολύ στενό χρονικό πλαίσιο απαιτεί γρήγορες κινήσεις απεμπλοκής αλλά οι απαλλοτριώσεις παραμένουν στο προσκήνιο.
Σύμφωνα με όλες μέχρι τώρα εξελίξεις τον επόμενο Μάρτιο (του 2017) θα γίνει προσπάθεια για λειτουργία όλου του άξονα εκτός από το εργοτάξιο της Σήραγγας Κλόκοβας που αναμένεται να παραδοθεί μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2017.
Σήμερα, η διάνοιξη της σήραγγας Κλόκοβας με συνολικό μήκος 2.854 μέτρα, πραγματοποιείται ταυτόχρονα και από τα δύο μέτωπα. Στο τέλος Ιανουαρίου η εκσκαφή στο μέτωπο εισόδου προσέγγιζε τα 650 μέτρα, ενώ αντίστοιχα αυτή του μετώπου εξόδου ξεπερνούσε τα 990 μέτρα, δηλαδή συνολικά 1.640 μέτρα. Υπολογίζεται ότι αν δεν υπάρξουν απρόβλεπτα η πλήρης διάνοιξη των υπόλοιπων 1.214 μέτρων της δίδυμης σήραγγας θα ολοκληρωθεί προς το τέλος του 2016.
Όπως αποκάλυψε καλά πληροφορημένη πηγή στο ypodomes.com το ευτύχημα στην περίπτωση της Κλόκοβας είναι το βραχώδες υπέδαφος που μέχρι σήμερα δεν έχει προκαλέσει προβλήματα και επιτρέπει την ταχεία διάνοιξη της. Θα πρέπει να σημειωθεί πως τα 1.640 μέτρα έχουν διανοιχθεί σε διάστημα 9 μηνών, δηλαδή περίπου 180 μέτρα το μήνα.
Το συνολικό μήκος του άξονα της Ιόνιας Οδού είναι περίπου 196 χιλιόμετρα, ενώ περιλαμβάνει και τις παρακάμψεις Αγρινίου και Άρτας. Πέραν των 196 χλμ. νέου αυτοκινητοδρόμου, θα κατασκευαστούν ανάμεσα σε άλλα: 24 γέφυρες, 4 σήραγγες, 74 κάτω διαβάσεις και 36 άνω διαβάσεις.
Από τις 4 συνολικά σήραγγες, η διάνοιξη των 3 έχει ήδη ολοκληρωθεί (Μακύνειας, Καλυδώνας, Αμπελιάς), ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η εκσκαφή της μεγαλύτερης σήραγγας (Κλόκοβας) με συνολικό μήκος 2.854 μέτρα, η διάνοιξη της οποίας πραγματοποιείται ταυτόχρονα και από τα δύο μέτωπα. Στο τέλος Ιανουαρίου η εκσκαφή στο μέτωπο εισόδου προσέγγιζε τα 650 μέτρα, ενώ αντίστοιχα αυτή του μετώπου εξόδου ξεπερνούσε τα 990 μέτρα.
Στο τέλος Ιανουαρίου του 2016, η συνολική πρόοδος των κατασκευαστικών εργασιών στην Ιόνια Οδό άγγιζε το 68,62%, ενώ τα εργοτάξια σε λειτουργία είναι ανά τμήμα τα εξής:
-0 χλμ.- 76,7 χλμ.: Εργοτάξιο Εύηνου
-76,6 χλμ. - 145,7 χλμ.: Εργοτάξιο Ανισοπέδου Κόμβου Αμβρακίας και εργοτάξια στην περιοχή Γέφυρας Μενιδίου και στην περιοχή της Συκούλας. Τέλος στο 96χλμ, περιοχή Τούμπανο, βρίσκεται και λατομείο- συγκρότημα παραγωγής ασφαλτικών και σκυροδέματος.
-145,7 χλμ.– 170 χλμ: Εργοτάξιο Φιλιππιάδας
-170 χλμ.- 190 χλμ. : Εργοτάξιο Επισκοπικού
Στα προαναφερθέντα εργοτάξια, στο τέλος Ιανουαρίου απασχολούνταν περισσότερα από 1.900 άτομα, ενώ ο συνολικός αριθμός των μηχανημάτων και των φορτηγών που χρησιμοποιούνταν (ιδιόκτητα, κατασκευαστικής κοινοπραξίας αλλά και μισθωμένα από την τοπική αγορά) ανερχόταν σε 1.478.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com