Ο Κωνσταντίνος Γιάνναρης, ένας από τους σπουδαιότερους σκηνοθέτες του σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου, επιστρέφει στο σινεμά με μια ακόμη εκρηκτική ταινία για την Αθήνα του σήμερα. Βραβείο Κοινού στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
Πέντε έφηβοι οδηγούνται στο δωμάτιο
ανάκρισης της Αστυνομίας και αφηγούνται την ίδια ιστορία, το πώς δηλαδή
οδηγήθηκαν στο έγκλημα. Είναι όμως η ίδια ιστορία; Καθώς παρακολουθούμε
τις διαφορετικές (και ενίοτε αντικρουόμενες) εκδοχές των γεγονότων,
βλέπουμε να ξετυλίγεται μπροστά μας ένα, γεμάτο σασπένς, μωσαϊκό
εφηβικού έρωτα, παρόρμησης και δίψας για ελευθερία, που οδήγησε τους
πέντε ήρωες στην δημιουργία μιας συμμορίας.
Με τη συμμορία αυτή, τα παιδιά παίρνουν
μια πρώτη γεύση της ενήλικης ζωής, μεθούν από τα όσα έχει να προσφέρει
χωρίς να υπολογίζουν την καταστροφή που σπέρνουν γύρω τους και τελικά
ξεπερνούν τα όρια, παρασυρμένοι από τη δίνη των εξελίξεων. Όμως, τι έχει
συμβεί στην πραγματικότητα;
Λίγα λόγια για την ταινία. ......
Ο Αλέξανδρος ήταν ο εσωστρεφής μεγάλος
γιος μιας οικογένειας, η οποία έχασε ξαφνικά ένα παιδί και προσπαθεί να
σταθεί στα πόδια της. Τώρα πια είναι ο λιγομίλητος αλλά και χαρισματικός
ηγέτης μιας εφηβικής συμμορίας, που φλερτάρει καθημερινά με τον κίνδυνο
και τον θάνατο.
Η Ιωάννα ήταν άριστη μαθήτρια,
μοναχοκόρη μιας γυναίκας που μοιάζει να μην ξέρει καθόλου την ίδια της
την κόρη. Όταν ερωτευτεί τον Αλέξανδρο, η Ιωάννα αρχίζει το δικό της
ταξίδι προς το σκοτάδι, γοητευμένη από την αδρεναλίνη της παρανομίας και
την έλξη του παράφορου έρωτα.
Ο Χρήστος γραπώνεται από την ιδεολογία
για να ξεφύγει από την διαλυμένη οικογένειά του. Η ιδεολογία θα γίνει
πια πράξεις, όταν ο Αλέξανδρος τον βάλει στη συμμορία, και ο Χρήστος θα
γοητευτεί όχι μόνο από τη δράση αλλά και από τον ίδιο τον αρχηγό.
Όταν δεν εργάζεται στο περίπτερο των
γονιών του, ο Εμίρ πουλάει μικροποσότητες ναρκωτικών και σχεδιάζει
χτυπήματα με τον Αλέξανδρο, παρασέρνοντας και τον μικρότερο αδελφό του,
Άρη, στην δράση της ετερόκλητης συμμορίας, στην οποία ο καθένας
κουβαλάει τα προσωπικά του τραύματα και όνειρα με μόνο στόχο την απόλυτη
ελευθερία, μακριά από νόμους και κανόνες.
Πέντε έφηβοι, πέντε εκπρόσωποι μιας νέας
γενιάς που χαράζει την δική της πορεία, βιώνουν την δική τους, βίαιη
ενηλικίωση και κοιτώντας με θράσος το αύριο, μακριά από την συμβατική
ζωή των γονιών τους που αδυνατούν να τους καταλάβουν. Ενωμένοι σαν
γροθιά όταν φλερτάρουν με τον κίνδυνο, τελικά στρέφονται ο ένας εναντίον
του άλλου όταν έλθει η ώρα να ομολογήσουν το πώς έφτασαν στο σημείο από
το οποίο δεν υπήρχε πια επιστροφή.
Ο Γιάνναρης, που εδώ κλείνει την άτυπη
τριλογία της βίας (μετά το «Από την Άκρη της Πόλης» και τον «Όμηρο»)
παίρνοντας τον τίτλο του ως δάνειο από το ομώνυμο επαναστατικό θεατρικό
έργο του Φρανκ Βέντεκιντ, παρουσιάζει την δική του εικόνα για την
σημερινή νεολαία, μέσα από την ιστορία πέντε χαρακτήρων που παλεύουν να
ορίσουν με τον δικό τους τρόπο την αντισυστημική τους δράση και την
παραβατικότητα, πολύ συχνά φλερτάροντας ασυνείδητα και παρορμητικά με
την βαρβαρότητα και, τελικά, το έγκλημα. Η αφύπνιση της σεξουαλικότητας,
η παντελής έλλειψη επικοινωνίας με τους γονείς και η πρώτη συνάντηση με
την ηδονική δύναμη της βίας και της εξουσίας, με σύμβολο το όπλο που
χειρίζονται με ευλάβεια, ενώνονται εκρηκτικά σε μια προφητική,
μηδενιστική ταινία-δυναμίτη.
Δίπλα του, πέντε νέα ταλέντα του
ελληνικού σινεμά: η Δάφνη Ιωακειμίδου –Πατακιά (που επελέγη για το
φετινό Shooting Stars του Φεστιβάλ Βερολίνου), ο Κώστας Νικούλις (που
γνωρίσαμε στο «Xenia» του Πάνου Χ. Κούτρα), και οι πρωτοεμφανιζόμενοι
Κωνσταντίνος Ελματζίογλου, Άγγελος Τζέγια και Φαμπρίτσιο Μούτσο.
Η ταινία «Το Ξύπνημα της Άνοιξης» είναι
μια παραγωγή της ViewMaster Films, σε συμπαραγωγή του Ελληνικού Κέντρου
Κινηματογράφου, της Nova, της Odeon και της CL Productions.
Από 25 Φεβρουαρίου στους κινηματογράφους
πηγή: athensmagazine.gr