Πριν λίγες ημέρες ξεκίνησε η νέα σχολική χρονιά. Νήπια και μαθητές δημοτικών, γυμνασίων και Λυκείων του Δήμου Ακτίου Βόνιτσας έχουν ξεκινήσει ήδη τα μαθήματά τους.
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τόσο οι μαθητές όσο και οι νηπιαγωγοί, δάσκαλοι και καθηγητές είναι πολλά. Σε ότι αφορά τα σχολεία του Δήμου μας, φυσικά και υπάρχουν κάποια προβλήματα, προβλήματα όμως τα οποία σε σχέση με προηγούμενα χρόνια είναι σαφώς λιγότερα. Τουλάχιστον αυτό μας τόνισε η Αντιδήμαρχος και υπεύθυνη παιδείας κ. Παναγιώτα Πανταζή στην συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα μας με αφορμή την έναρξη του νέου σχολικού έτους.
«Κυρία Αντιδήμαρχε θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την πρώτη σας συνέντευξη στην εφημερίδα μας. Πριν λίγες ημέρες ξεκίνησαν τα μαθήματα στα σχολεία του Δήμου μας. Ως υπεύθυνη παιδείας θα γνωρίζετε από πρώτο χέρι τα προβλήματα που υπάρχουν. Θα θέλατε να ενημερώσετε τους αναγνώστες μας για το τι έχετε κάνει και τι σκοπεύετε να κάνετε έτσι ώστε να αντιμετωπιστούν οι δυσκολίες;»
«Κύριε Φράγκο.
Σας ευχαριστώ και εγώ για την ευκαιρία που μου δίνετε να ενημερώσω τους συνδημότες μας και κυρίως τους γονείς των παιδιών για τις ενέργειες που έχουμε κάνει ως δημοτική αρχή και ως σχολικές επιτροπές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Αν και αναλάβαμε τα καθήκοντά μας την 1 Σεπτεμβρίου του 2014, ο Δήμαρχος από πολύ νωρίτερα είχε αρχίσει τις ενέργειες για να αναπληρώσει μεγάλες παραλείψεις της προηγούμενης δημοτικής αρχής.
Για παράδειγμα και ενώ ήταν από πολύ καιρό πριν γνωστό, τα κοντέινερ που θα στέγαζαν τους μαθητές των δημοτικών σχολείων και υποτίθεται ότι η τότε δημοτική αρχή τα είχε προμηθευτεί από το υπουργείο, δυστυχώς κ.Φράγκο αυτό ήταν ένα ψέμα, ουδέποτε έκαναν ενέργειες.
Απ’ ότι καταλαβαίνετε ξεκίνησε ένας αγώνας δρόμου, ψάχνοντας παντού ακόμα και εγκαταλελειμμένα κοντέινερ, που ήταν σε άθλια κατάσταση και μέσα σε λίγες ημέρες έπρεπε να είναι έτοιμα, συντηρημένα και βαμμένα. Αυτό εννοείται ότι το καταφέραμε βοηθώντας όλοι μαζί, εργατικό προσωπικό, δημοτική αρχή, γονείς και εκπαιδευτικοί.
Και έτσι 11 Σεπτεμβρίου στο άνοιγμα των σχολείων, τα κοντέινερ ήταν στη θέση τους φρεσκοβαμμένα και πλήρη εξοπλισμένα με κλιματιστικά και ότι άλλο χρειάζονταν και αυτό χάρη στις ενέργειες του Δημάρχου, σε αυτά τα κοντέινερ καταλαβαίνετε ότι θα έκαναν μάθημα τα παιδιά, έπρεπε να είναι ασφαλή και εξοπλισμένα.
Αλήθεια κ. Φράγκο, η τότε δημοτική Αρχή που εκτελούσε ακόμη τα χρέη της γιατί δεν είχε κάνει κάτι για αυτό το θέμα; Σε ότι αφορά άλλα θέματα, ο τότε αντιδήμαρχος και υπεύθυνος παιδείας κ. Βασίλης Σώζος μαζί με τις σχολικές επιτροπές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και την συμβολή της κ. Βαρβάρας Λίτου και την δική μου, αλλά ανεξαρτήτως προέδρων και αντιδημάρχων, όλη η δημοτική αρχή έδωσε προτεραιότητα στην επίλυση των προβλημάτων των σχολείων του Δήμου μας και κυρίως στα προβλήματα που αντιμετώπιζαν τα κτίρια, καθώς αυτά ήταν πάρα πολλά. Τα κτίρια όλων των βαθμίδων των σχολείων μας είναι στο σύνολό τους 27 εκ των οποίων μερικά από αυτά είναι συστεγαζόμενα δημοτικά και νηπιαγωγεία, άρα κ. Φράγκο μπορείτε να καταλάβετε τις προκλήσεις που είχαμε να αντιμετωπίσουμε. Πέρα από το κτίριο του Γενικού Λυκείου Βόνιτσας που ήταν σε καλή κατάσταση λόγω των εργασιών που είχαν γίνει τότε και παρόλο που ήταν σχεδόν έτοιμο, δεν είχε γίνει καμία ενέργεια για να μεταφερθούν τα απαραίτητα, η τωρινή δημοτική αρχή, οι εκπαιδευτικοί και οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων δουλεύοντας σκληρά κατάφεραν μέσα σε λίγες μέρες το ακατόρθωτο.
Όπως και η μεταφορά των δυο νηπιαγωγείων Βόνιτσας, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί τέσσερα χρόνια η προηγούμενη Δημοτική αρχή δεν έκανε κάτι για τη μεταφορά του νηπιαγωγείου (κοντά στη Βρυσούλα, ένα έργο του πρώην Δήμου Ανακτορίου και του τωρινού Δημάρχου), και εμείς μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα το καταφέραμε και ανοίξαμε και το δρόμο, (ελπίζουμε σε 1-2 χρόνια να ασφαλτοστρωθεί), ούτε η σύνδεση του ρεύματος δεν είχε γίνει(φωτοβολταϊκά).
Ακόμη και η μεταφορά του άλλου νηπιαγωγείου (εργατικές κατοικίες), το καταφέραμε και αυτό, φτιάξαμε τις αίθουσες και περιφράξαμε τον εξωτερικό χώρο.
Γιατί όλα αυτά άραγε; Στα άλλα 26 κτίρια είχαμε να αντιμετωπίσουμε ένα χάος. Η Δημοτική αρχή, ξεκίνησε αμέσως την δουλειά έχοντας άμεση επαφή με τις μεγάλες κτιριακές ανάγκες όλων των σχολείων. Έτσι άμεσα ξεκινήσαμε τις απαραίτητες ενέργειες ώστε να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα. Πρέπει να προσθέσουμε ότι το ταμείο των σχολικών επιτροπών ως τότε ήταν μηδενικό, με αποτέλεσμα οι βασικές ανάγκες των σχολείων να είναι ελλιπείς. Η τότε κρατική επιχορήγηση των σχολείων ήρθε τον Νοέμβριο του 2014 δηλαδή με καθυστέρηση δύο μηνών κάτι που σημαίνει ότι έπρεπε να καλυφθεί το κενό αυτό από τον Δήμο.
Προχωρήσαμε άμεσα στην συντήρηση και την επισκευή των σχολείων καθώς τα προβλήματα που αντιμετωπίζανε ήταν από βαψίματα μέχρι και επισκευές σκεπών με κίνδυνο την ασφάλεια των μαθητών. Στα δύο αυτά χρόνια οι περισσότερες συντηρήσεις και επισκευές στα σχολεία έχουν γίνει στο βέλτιστο βαθμό και συνεχίζουμε.»
«Μπορείτε να μας πείτε αναλυτικά τις εργασίες που έχουν γίνει μέχρι σήμερα;»
«Φυσικά.
Ξεκινώντας από το δημοτικό διαμέρισμα Παλαίρου έπρεπε να γίνουν οι ακόλουθες εργασίες.
Στο Γυμνάσιο και το Λύκειο ήταν επιτακτική η ανάγκη να επιδιορθωθεί η στέγη ενός μέρους του κτιρίου καθώς υπήρχε μεγάλος κίνδυνος να πέσει και να θρηνήσουμε θύματα. Κάναμε όλες τις απαραίτητες εργασίες και πλέον το πρόβλημα έχει αποκατασταθεί. Επίσης έχει βαφτεί και συντηρηθεί ο εσωτερικός χώρος και αυτή την στιγμή βάφεται και συντηρείται ο εξωτερικός χώρος του κτιρίου.
Συμπληρώνοντας ότι οι αίθουσες των σχολείων δεν ήταν αρκετές ώστε να στεγάσουν τους μαθητές, η δημοτική αρχή προχώρησε στην κατασκευή μίας επιπλέον αίθουσας. Να σημειώσουμε εδώ ότι αν και δεν είναι στις αρμοδιότητές μου θα πρέπει να αναφέρω και ένα ακόμη σημαντικό έργο που έγινε στον παιδικό σταθμό Παλαίρου επισκευάζοντας εξ ολοκλήρου την στέγη του κτιρίου η οποία ήταν σε άθλια κατάσταση με μεγάλο κίνδυνο κατάρρευσης της.
Αυτές οι αθώες ψυχές πρέπει να αισθάνονται αλλά και να είναι ασφαλείς.
Σημαντικό ρόλο στην υλοποίηση αυτού του έργου έπαιξε ο πρόεδρος του Κέντρου Μέριμνας κ. Παντελής Αποστολάκης. Επίσης, σε ότι αφορά την Πάλαιρο στο Δημοτικό σχολείο τοποθετήθηκε στέγαστρο στον προαύλιο χώρο, τόσα χρόνια σε άσχημες καιρικές συνθήκες τα παιδιά δεν είχαν που να καθίσουν. Σημαντικές ακόμη παρεμβάσεις έγιναν και στο δημοτικό σχολείο του Αετού. Εκεί υπήρχε τεράστιο πρόβλημα επίσης με την στέγη, πρόβλημα το οποίο και αποκαταστήσαμε και να τονίσουμε ότι έγινε και χαμήλωμα στο ταβάνι έτσι ώστε να υπάρχει καλύτερη θέρμανση στον χώρο και συντήρηση του λέβητα καθώς μέχρι τότε τα παιδιά ζεσταινόντουσαν με δύο σόμπες.
Επίσης, συντηρήθηκε το δάπεδο του κτιρίου το οποίο είχε κλείσει 30 χρόνια και προχωρήσαμε και στην κατασκευή στεγάστρου στον προαύλιο χώρο.
Στον υπαίθριο χώρο του δημοτικού σχολείου Μοναστηρακίου προχωρήσαμε στην πλήρη ανακατασκευή των μπαλκονιών καθώς με την πρώτη βροχή έπεφταν κομμάτια με κίνδυνο την σωματική ακεραιότητα των μαθητών.
Στον εξωτερικό χώρο του νηπιαγωγείου και του δημοτικού των Παλιαμπέλων υπήρξε μία καθίζηση η οποία πριν λίγες ημέρες αποκαταστάθηκε και σε λίγες ημέρες αναμένεται να ολοκληρωθεί και η κατασκευή των αποχωρητηρίων.
Στις προτεραιότητες μας ήταν η συντήρηση των αποχωρητηρίων του δημοτικού και νηπιαγωγείου Θυρρείου όπου πλέον η υγιεινή του χώρου βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο. Επίσης αυτή την στιγμή στο Γυμνάσιο της Κατούνας γίνεται τοποθέτηση αλουμινίων σε ένα μεγάλο μέρος του κτιρίου, καθώς οι προηγούμενες κατασκευές είχαν γίνει προ εικοσαετίας. Φυσικά θα πρέπει να αναφέρουμε πως σε όλα τα σχολεία του Δήμου μας προχωρήσαμε στην συντήρηση εσωτερικών και εξωτερικών χώρων. Να τονίσουμε ότι όταν αναλάβαμε καθαρίσαμε όλους τους προαύλιους χώρους των σχολείων, οι οποίοι ήταν σε κάκιστη κατάσταση, από το γυμνάσιο και το δημοτικό Κατούνας βγάλαμε πολλά φορτηγά μπάζα, χορτάρια, απορώ αν είχαν καθαριστεί ποτέ."
«Φαντάζομαι ότι οι εργασίες δεν σταματάνε ποτέ. Τι έχετε σκοπό να κάνετε στο άμεσο μέλλον για να εξαλειφθούν όσο το δυνατόν περισσότερα προβλήματα και ατέλειες;»
«Στόχος της δημοτικής αρχής τελειώνοντας την θητεία της είναι να μην υπάρχει κανένα σοβαρό κτιριακό πρόβλημα στα σχολεία και να καλυφθούν οι μεγάλες ανάγκες. Έχουν ήδη δρομολογηθεί όλες οι απαραίτητες ενέργειες έτσι ώστε να ολοκληρωθούν όλες οι εργασίες. Ήδη για το Γυμνάσιο Κατούνας υπάρχει μέριμνα έτσι ώστε στο άμεσο μέλλον να τοποθετηθούν και τα υπόλοιπα αλουμίνια. Επίσης, με προσωπικές του ενέργειες ο δήμαρχος προσπαθεί κυνηγώντας κυριολεκτικά επιχορηγήσεις και διάφορα χρηματοδοτικά προγράμματα να φέρει εις πέρας την ανακατασκευή και βελτιστοποίηση των προαύλιων χώρων όλων των σχολείων του Δήμου μας που χρίζουν άμεσης παρέμβασης. Επίσης στο νηπιαγωγείο του Αγίου Νικολάου θα ξεκινήσει άμεσα η συντήρηση του εξωτερικού χώρου και στο δημοτικό σχολείο Πλαγιάς η συντήρηση της περίφραξης. Στόχος μας είναι όπου υπάρχει πρόβλημα να επεμβαίνουμε άμεσα και ευελπιστούμε ότι μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς να έχουν συντηρηθεί όλοι οι σχολικοί χώροι του Δήμου μας».
«Ποιος είναι ο ρόλος των σχολικών επιτροπών σε όλη αυτή την διαδικασία;»
«Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για αυτή την ερώτηση.
Αυτή την στιγμή οι σχολικές επιτροπές διαχειρίζονται τα μεγαλύτερα προβλήματα του Δήμου μας. Ως πρόεδρος της Β\θμιας έχω άψογη συνεργασία με όλους τους διευθυντές των σχολείων.
Οι κατανομές των χρημάτων γίνονται πάντα με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων. Πέρα από τις λειτουργικές ανάγκες (ΔΕΗ, ΟΤΕ, πετρέλαιο, γραφική ύλη κτλ) προσπαθούμε με οικονομία και μεράκι να πραγματοποιήσουμε και άλλες παρεμβάσεις και το έχουμε καταφέρει σε μεγάλο βαθμό.
Η πρόεδρος της Α\θμιας σχολικής επιτροπής κ. Βαρβάρα Λίτου αντιμετωπίζει εξίσου μεγάλα προβλήματα. Συνεδριάζοντας πάντα αρκετές ώρες προσπαθούμε να επιλύσουμε όλες τις λειτουργικές ανάγκες φτάνοντας αυτή την στιγμή στο σημείο όλα τα σχολεία να μην έχουν οικονομικό πρόβλημα. Βασική προτεραιότητα τόσο δική μου όσο και της κ. Λίτου είναι να μοιράζονται όλα τα χρήματα των κρατικών επιχορηγήσεων στα σχολεία και μόνο. Έτσι από τα σχολεία στην ουσία δεν λείπει το παραμικρό. Βέβαια υπάρχουν ακόμη κάποια μικροπροβλήματα στην Α/θμια εκπαίδευση, αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι θα λυθούν το συντομότερο δυνατό. Άρα καταλαβαίνετε κ. Φράγκο την μεγάλη προσπάθεια που καταβάλουμε για να φέρουμε εις πέρας μία από τις προτεραιότητες της δημοτικής αρχής όπως είναι το θέμα των σχολείων.
«Οι εργασίες αποκατάστασης του Δημοτικού Σχολείου της Βόνιτσας σε τι στάδιο βρίσκονται. Μέχρι πότε οι μαθητές θα κάνουν μάθημα στα κοντέινερ;»
«Μετά από ενημέρωση που είχα από τον εργολάβο που έχει αναλάβει το αναμένεται το κτίριο να είναι έτοιμο με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς (2017-2018) και έτσι οι μαθητές θα μεταφερθούν στις νέες αίθουσες. Φυσικά αν η προηγούμενη Δημοτική Αρχή είχε ακούσει τον Δήμαρχο που τότε ως αρχηγός της μείζονος αντιπολίτευσης πρότεινε το συγκεκριμένο έργο να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και όχι σε κρατική επιχορήγηση όπου εντάχθηκε, το έργο θα ολοκληρώνονταν νωρίτερα.»
"Κ. Αντιδήμαρχε κατηγορηθήκατε για τη λεγόμενη "ποσόστωση", τι έχετε να σχολιάσετε για αυτό;"
"Κ. Φράγκο πραγματικά τι να σχολιάσω για αυτό το θέμα, τα πράγματα είναι απλά. Το Νοέμβριο του 2015 έγινε ο σεισμός με επίκεντρο τη Λευκάδα, σε κάποιο βαθμό μας επηρέασε και εμάς ο σεισμός. Ο Δήμος μας κηρύχτηκε και αυτός σεισμόπληκτος, υπάρχει λοιπόν ο νόμος που μας δίνει την δυνατότητα για την λεγόμενη ποσόστωση (διεκδίκηση επιπλέον θέσεων σε κάποια πανεπιστήμια), ο Δήμαρχος και εγώ προσωπικά κάναμε τις απαραίτητες ενέργειες αυτός ο νόμος να ισχύει και για εμάς. Ήταν ένα δίκαιο αίτημα μας από τη στιγμή που ο Δήμος μας κηρύχθηκε σεισμόπληκτος. Γιατί εμείς να μέναμε απ, έξω και για τη Λευκάδα και τη Κεφαλλονιά να ισχύει η ποσόστωση; Έτσι δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά να περάσουν σε καλύτερες σχολές και μην μείνει σχεδόν κανένα απ'έξω. Εμείς καταφέραμε να δώσουμε μια ευκαιρία στα παιδιά, τώρα είναι στο χέρι των παιδιών να την αξιοποιήσουν σωστά".
"Τα Κ.Δ.Α.Π. υπόκεινται στις δικές σας αρμοδιότητες ή όχι;"
"Όχι κύριε Φράγκο αλλά χαίρομαι που έστω και έτσι μου δίνεται η ευκαιρία να σας ενημερώσω σχετικά με τα ΚΔΑΠ τα οποία ανήκουν στην Κοινωφελή Επιχείρηση του Δήμου μας και πρόεδρος είναι ο κύριος Σωτήριος Προδρομίτης.
Στην Βόνιτσα το ΚΔΑΠ λειτουργεί από το 2005 και εκεί έχουν γίνει αρκετές επισκευές και συντηρήσεις τόσο στον εσωτερικό όσο και στον εξωτερικό χώρο. Η προηγούμενη Δημοτική Αρχή και η τότε πρόεδρος κ. Χριστίνα Σερεπίσου είχαν κάνει ενέργειες για καινούργιο ΚΔΑΠ στην Πάλαιρο και είχαν βρει και επισκευάσει ένα κτίριο (όχι ότι καλύτερο). Παρόλα αυτά η τωρινή δημοτική αρχή πριν αναλάβει και επίσημα τα καθήκοντά της έτρεξε τις εγγραφές των παιδιών μέσω ΕΣΠΑ, μαζί με την κ. Χριστίνα Σερεπίσου (που είχε μείνει εντελώς μόνη της), αλλιώς δεν θα λειτουργούσε. Από τον Σεπτέμβριο του 2015 και επίσημα λειτουργεί και το ΚΔΑΠ στην Κατούνα το οποίο στεγάζεται στο Δημοτικό σχολείο και εκεί βέβαια αντιμετωπίσαμε από εκλεγμένους συμβούλους της αντιπολίτευσης αντιδράσεις για να μην γίνει το ΚΔΑΠ στον συγκεκριμένο χώρο, ενώ υπήρχαν ήδη οι κατάλληλες προϋποθέσεις και υποδομές. Και τα προβλήματά μας βέβαια δεν σταμάτησαν εκεί καθώς ο τότε διευθυντής του σχολείου δεν μας άνοιγε το σχολείο για να γίνουν οι απαραίτητες μελέτες.
Ο Δήμαρχος εξοργισμένος τότε ήταν έτοιμος να καταθέσει μηνυτήρια αναφορά κατά του διευθυντή. Τελικά επικράτησε η κοινή λογική και τα προβλήματα ξεπεράστηκαν με αποτέλεσμα το ΚΔΑΠ να λειτουργεί κανονικά και στην Κατούνα."
«Κυρία Πανταζή να σας ευχαριστήσω για την συνέντευξη που μας παραχωρήσατε. Πιστεύω πως δώσατε αρκετές απαντήσεις σε ότι αφορά το θέμα των σχολείων του Δήμου μας.»
«Να σας ευχαριστήσω και εγώ από την πλευρά μου, αλλά αισθάνομαι την ανάγκη να ευχαριστήσω όσους και όσες έχουν προσφέρει και συνεχίζουν να το κάνουν για να μπορούμε να αντιμετωπίζουμε όλες τις δυσκολίες που προκύπτουν.
Ευχαριστώ ειδικά τους κ.κ. Χασακή Χρήστο, Βέμη - Καρέλου Αθηνά, Στάχτιαρη Δημήτριο και Φραδέλο Κωνσταντίνο αλλά και όλους τους αφανείς ήρωες συμβούλους οι οποίοι έχουν προσφέρει τα μέγιστα για την κάλυψη των αναγκών των σχολείων έχοντας καθημερινή επαφή με όλα τα σχολεία.
Φυσικά δεν πρέπει να ξεχάσουμε την μεγάλη προσφορά του Προέδρου του Κέντρου Κοινωνικής Μέριμνας και Ανάπτυξης Δήμου Ακτίου Βόνιτσας κ. Παντελή Αποστολάκη ο οποίος ανταποκρίνεται άμεσα σε κάθε ανάγκη που παρουσιάζεται.
Πρώτο μέλημα μας κ. Φράγκο είναι τα παιδιά και μετά οι «πλακοστρώσεις», γιατί εμείς και μπορούμε και θέλουμε να τα κάνουμε τα μέγιστα για τα παιδιά μας».