"Επιβεβαιώνεται σήμερα, με την ανακοίνωση της ΕΛΣΤΑΤ, η αδυναμία υπολογισμού των συντάξεων βάσει του νόμου Κατρούγκαλου", δηλώνουν από τη ΝΔ ο Γιάννης Βρούτσης και ο Νότης Μηταράκης.
Ο τομεάρχης και ο αναπληρωτής τομεάρχης Εργασίας της ΝΔ, σημειώνουν πως πρόκειται για πρόβλημα που το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης είχε εντοπίσει και αναδείξει επανειλημμένα, τόσο με ανακοινώσεις όσο και ζητώντας επίσημες απαντήσεις μέσω του κοινοβουλευτικού ελέγχου.
"Σήμερα η ΕΛΣΤΑΤ, με επίσημη ανακοίνωσή της, "αδειάζει" την κυβέρνηση, καθιστώντας την απολύτως υπεύθυνη και κάνοντας δημοσίως γνωστό, ότι είναι αδύνατη η εφαρμογή του νόμου για τον υπολογισμό των νέων συντάξεων. Το πολύμηνο "κρυφτούλι" του υπουργείου Εργασίας, τελείωσε. Είναι υπόλογοι και εκτεθειμένοι απέναντι στους χιλιάδες συνταξιούχους και εργαζόμενους. ....
Ο τομεάρχης και ο αναπληρωτής τομεάρχης Εργασίας της ΝΔ, σημειώνουν πως πρόκειται για πρόβλημα που το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης είχε εντοπίσει και αναδείξει επανειλημμένα, τόσο με ανακοινώσεις όσο και ζητώντας επίσημες απαντήσεις μέσω του κοινοβουλευτικού ελέγχου.
"Σήμερα η ΕΛΣΤΑΤ, με επίσημη ανακοίνωσή της, "αδειάζει" την κυβέρνηση, καθιστώντας την απολύτως υπεύθυνη και κάνοντας δημοσίως γνωστό, ότι είναι αδύνατη η εφαρμογή του νόμου για τον υπολογισμό των νέων συντάξεων. Το πολύμηνο "κρυφτούλι" του υπουργείου Εργασίας, τελείωσε. Είναι υπόλογοι και εκτεθειμένοι απέναντι στους χιλιάδες συνταξιούχους και εργαζόμενους. ....
Η σημερινή τροπολογία της "τελευταίας στιγμής", που προωθεί η κυβέρνηση, αποτέλεσμα πανικού και προχειρότητας, αλλάζει ουσιαστικά τη βάση υπολογισμού των συντάξεων, με άμεσες επιπτώσεις σε αυτές… Ό,τι γνωρίζαμε μέχρι χθες, δεν ισχύει πλέον! Ένας νέος κύκλος γραφειοκρατίας, ταλαιπωρίας, καθυστερήσεων και εγκυκλίων ανοίγει ξανά με μεγάλους χαμένους τους χιλιάδες πολίτες, που περιμένουν να εκδοθεί η σύνταξή τους", τονίζουν οι δυο βουλευτές της ΝΔ.
H ανακοίνωση της ΕΛΣΤΑΤ:
Με αφορμή την αρθρογραφία που αναφέρεται στον υπολογισμό του συντελεστή ετήσιας μεταβολής μισθών του Ν. 4387/2016 και σε δήθεν καθυστέρηση από την πλευρά της ΕΛΣΤΑΤ, διευκρινίζονται τα εξής:
Η ΕΛΣΤΑΤ, ανταποκρινόμενη στο αίτημα (που υπεβλήθη το Νοέμβριο του 2016) για τον υπολογισμό του ανωτέρω συντελεστή, συνεργάστηκε με τους εκπροσώπους της Γ.Γ. Κοινωνικών Ασφαλίσεων και της Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής. Το συμπέρασμα που προέκυψε είναι ότι οι διαθέσιμες στατιστικές της ΕΛΣΤΑΤ δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κατάρτιση του εν λόγω συντελεστή, επειδή αυτός αποκλίνει από το Δείκτη Κόστους Εργασίας που καταρτίζει και δημοσιεύει η ΕΛΣΤΑΤ. Η εν λόγω απόκλιση είχε επισημανθεί στην Εθνική Αναλογιστική Αρχή και στο πλαίσιο παλαιότερου αιτήματός της προς την ΕΛΣΤΑΤ σχετικά με την κατάρτιση του συντελεστή ωρίμανσης για τον υπολογισμό των συντάξιμων αποδοχών, σε εφαρμογή του Νόμου 3863/2010.
Σημειώνεται ότι η αναφορά στην «ετήσια μεταβολή μισθών, όπως προσδιορίζεται από την Ελληνική Στατιστική Αρχή», στα άρθρα 8, 28 και 35 του Ν. 4387/2016, περιελήφθη στο Νόμο χωρίς όμως να έχει προηγηθεί σχετική συνεργασία με την
ΕΛΣΤΑΤ κατά τη διαδικασία σύνταξής του, όπως θα έπρεπε να είχε γίνει σύμφωνα με το άρθρο 11, παράγραφος 7, του Στατιστικού Νόμου 3832/2010, όπως ισχύει.
Η ΕΛΣΤΑΤ πρότεινε πάντως στη Γ. Γ. Κοινωνικών Ασφαλίσεων και την Εθνική Αναλογιστική Αρχή, να προβούν στη μελέτη και αξιολόγηση των μεθοδολογιών που χρησιμοποιούνται σε άλλες χώρες, προκειμένου να ληφθούν υπόψη στην
ανάπτυξη, με την υποστήριξη της ΕΛΣΤΑΤ, της εθνικής μεθοδολογίας κατάρτισης του συντελεστή μεταβολής μισθών.
Ως εκ τούτου, οι αναφορές ότι η ΕΛΣΤΑΤ επί εννέα μήνες εξέταζε την κατάρτιση του δείκτη είναι εκτός πραγματικότητας.
Η ΕΛΣΤΑΤ, ανταποκρινόμενη στο αίτημα (που υπεβλήθη το Νοέμβριο του 2016) για τον υπολογισμό του ανωτέρω συντελεστή, συνεργάστηκε με τους εκπροσώπους της Γ.Γ. Κοινωνικών Ασφαλίσεων και της Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής. Το συμπέρασμα που προέκυψε είναι ότι οι διαθέσιμες στατιστικές της ΕΛΣΤΑΤ δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κατάρτιση του εν λόγω συντελεστή, επειδή αυτός αποκλίνει από το Δείκτη Κόστους Εργασίας που καταρτίζει και δημοσιεύει η ΕΛΣΤΑΤ. Η εν λόγω απόκλιση είχε επισημανθεί στην Εθνική Αναλογιστική Αρχή και στο πλαίσιο παλαιότερου αιτήματός της προς την ΕΛΣΤΑΤ σχετικά με την κατάρτιση του συντελεστή ωρίμανσης για τον υπολογισμό των συντάξιμων αποδοχών, σε εφαρμογή του Νόμου 3863/2010.
Σημειώνεται ότι η αναφορά στην «ετήσια μεταβολή μισθών, όπως προσδιορίζεται από την Ελληνική Στατιστική Αρχή», στα άρθρα 8, 28 και 35 του Ν. 4387/2016, περιελήφθη στο Νόμο χωρίς όμως να έχει προηγηθεί σχετική συνεργασία με την
ΕΛΣΤΑΤ κατά τη διαδικασία σύνταξής του, όπως θα έπρεπε να είχε γίνει σύμφωνα με το άρθρο 11, παράγραφος 7, του Στατιστικού Νόμου 3832/2010, όπως ισχύει.
Η ΕΛΣΤΑΤ πρότεινε πάντως στη Γ. Γ. Κοινωνικών Ασφαλίσεων και την Εθνική Αναλογιστική Αρχή, να προβούν στη μελέτη και αξιολόγηση των μεθοδολογιών που χρησιμοποιούνται σε άλλες χώρες, προκειμένου να ληφθούν υπόψη στην
ανάπτυξη, με την υποστήριξη της ΕΛΣΤΑΤ, της εθνικής μεθοδολογίας κατάρτισης του συντελεστή μεταβολής μισθών.
Ως εκ τούτου, οι αναφορές ότι η ΕΛΣΤΑΤ επί εννέα μήνες εξέταζε την κατάρτιση του δείκτη είναι εκτός πραγματικότητας.
πηγή: http://www.imerisia.gr