Η καλύτερη οργάνωση και συνεργασία στους τομείς Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, στο πλαίσιο προετοιμασίας του νέου Συμφώνου Εταιρικής Σχέσης (ΣΕΣ) της προγραμματικής περιόδου ΕΣΠΑ 2014 – 2020 και η εξειδίκευσή του σε συγκεκριμένες επιχειρησιακές δράσεις και επιλέξιμες δαπάνες, ήταν το αντικείμενο της συνάντησης εργασίας που είχε, σήμερα, Δευτέρα 18 Νοεμβρίου, η Υφυπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Εύη Χριστοφιλοπούλου, με τους Γενικούς Γραμματείς όλων των Υπουργείων.
Όπως τόνισε η κυρία Χριστοφιλοπούλου, βασική προτεραιότητα του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, είναι o σχεδιασμός και η εφαρμογή των απαιτούμενων μεταρρυθμίσεων για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας στη Δημόσια Διοίκηση και το συντονισμό ενιαίας διοικητικής δράσης με την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών. «Πρέπει να σπάσουμε τα στεγανά των Υπουργείων και να βελτιώσουμε την εσωτερική επικοινωνία όλων των υπηρεσιών και των μητρώων της Διοίκησης. Στόχος μας είναι η καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη», δήλωσε χαρακτηριστικά η Υφυπουργός.
Οι στρατηγικές επιλογές του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης είναι:
• Εκσυγχρονισμός και αναδιοργάνωση της Δημόσιας Διοίκησης, με αξιολόγηση και εξορθολογισμό των δομών του δημοσίου τομέα.
• Απλούστευση διαδικασιών και μείωση διοικητικών βαρών.
• Διαχείριση και επιμόρφωση του ανθρώπινου δυναμικού.
• Δημιουργία ισχυρού κυβερνητικού μηχανισμού για την παρακολούθηση των μεταρρυθμίσεων.
• Συνέχιση και λειτουργική ολοκλήρωση της μεταρρύθμισης στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση.
• Προώθηση διοικητικών μεταρρυθμίσεων σε τομείς όπως τα δημοσιονομικά – φορολογικά, τη Δικαιοσύνη και τη δημόσια υγεία.
• Περαιτέρω ανάπτυξη μηχανισμών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις.
Τα βασικά σημεία από την τοποθέτηση της Υφυπουργού είναι:
• Χρειάζεται από τώρα να ξεκινήσει ο συντονισμός των δράσεων για το νέο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα. Ξέρουμε ότι οι μεταρρυθμίσεις για να εφαρμοστούν, δεν χρειάζονται μόνο νόμους και πόρους. Η στήριξη, η εμψύχωση και η επιμόρφωση των υπαλλήλων, οι δράσεις αξιολόγησης και αναδιοργάνωσης μητρώων πρέπει να ενταχτούν στο νέο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του τομέα Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
• Ζητούμενο είναι οι δράσεις που έχουν ήδη δρομολογηθεί στα Υπουργεία και αφορούν σε οριζόντιες διοικητικές αλλαγές και επιμέρους μεταρρυθμιστικούς στόχους, σε όλους τους τομείς πολιτικής, να προσδιοριστούν και να περιγραφούν έγκαιρα και έγκυρα, ώστε το νέο πρόγραμμα για τη διοικητική αναδιάρθρωση της χώρας να βασίζεται σε κοινά προσδιορισμένες ανάγκες.
• Στην Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση υπάρχουν οι απαιτούμενες υποδομές και διαθέτουμε τις ανάλογες βάσεις δεδομένων. Αυτό που τώρα χρειάζεται είναι ο καλύτερος συντονισμός και η διαλειτουργικότητα των μητρώων (π.χ. Υπουργείο Δημόσιας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη, δημοτολόγια, Γ.Γ. Δημοσίων Εσόδων κ.λπ.). Να σπάσει, δηλαδή, η λογική των «σιλό» των Υπουργείων, των Γ.Γ. και των επιμέρους υπηρεσιών του κράτους, ώστε να επικοινωνούν τα μητρώα, διατηρώντας, όμως, την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων. Στόχος είναι μέσω της καλύτερης ενδοϋπηρεσιακής επικοινωνίας να βελτιωθεί η εξυπηρέτηση του τελικού αποδέκτη, που είναι ο πολίτης.
• Η απλοποίηση των διαδικασιών περνά μέσα από την ηλεκτρονική διακυβέρνηση και τη διοικητική μεταρρύθμιση. Θα αξιοποιήσουμε τη μελέτη του ΟΟΣΑ στις αρχές του έτους που αφορά στην απλοποίηση των διαδικασιών σε 13 τομείς της οικονομίας. Έχει ήδη ολοκληρωθεί η καταγραφή και ο προσδιορισμός του 20% των πλέον επαχθών βαρών.
• Αποτελεί υψηλή προτεραιότητα η ψηφιακή επιμόρφωση όλων των δημοσίων υπαλλήλων ώστε να εξοικειωθούν με τις νέες τεχνολογίες και να τις αξιοποιήσουν επαρκέστερα και αποτελεσματικότερα.
• Στόχος της σημερινής πρωτοβουλίας είναι να εργαστούμε συντονισμένα αξιοποιώντας και τo εργαλείο των συμφωνιών πλαισίου (framework agreements) και να ενταχτούν άμεσα τα πρώτα έργα από τις αρχές του έτους στο νέο επιχειρησιακό πρόγραμμα, ώστε να μην χαθεί πολύτιμος χρόνος.
agrinioreport
agrinioreport