Με βραδείς ρυθμούς συνεχίζονται τα έργα στην Αμβρακία Οδό. Το έργο των 4 εργολαβιών που ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2010 έχει τη δική του ιστορία που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από εκείνη των μεγάλων αυτοκινητόδρομων που είναι επίσης υπό κατασκευή...
Η αρχική εκτίμηση του Υπουργείου Υποδομών για ολοκλήρωση τον Μάρτιο του 2013 δεν επαληθεύτηκε ούτε κατά προσέγγιση. Με τα σημερινά στοιχεία και εφόσον δεν προκύψουν άλλα προβλήματα περίπου το 50% του έργου θα παραδοθεί στην κυκλοφορία στο τέλος του 2015.
Είναι τα τμήματα της παράκαμψης Αμφιλοχίας και τα πρώτα χιλιόμετρα από το 'Ακτιο μέχρι το Λουτράκι. Το ενδιάμεσο τμήμα αποτελεί ακόμα περίδο πεδίο σχεδιασμού. Το 2016 ίσως να είναι τελικά η χρονιά που θα δούμε τον αυτοκινητόδρομο της Αμβρακίας Οδού 100% ολοκληρωμένο.
Πάντως ένα ενδιαφέρον στοιχείο όπως μαθαίνει το ypodomes.com είναι πως ένα ποσό 118,6εκ.ευρώ από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 κλείδωσε για τη χρηματοδότηση της ολοκλήρωσης του οδικού άξονα των 48 χιλιομέτρων.
Ακόμα ένα στοιχείο που δείχνει τη μεγάλη καθυστέρηση στην εξέλιξη του έργου σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes είναι πως το πρώτο τμήμα του έργου (που ξεκινά από το Άκτιο) 4,5 χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης ακόμα παλεύει να φτάσει το ...50% της συνολικής προόδου καθώς έχει απορροφήσει τα 42,1εκ.ευρώ από τα συνολικά 87,4 εκ.ευρώ του έργου.
Αυτό με απλή αριθμητική σημαίνει πως πρέπει να απορροφήσει ακόμα 45,3εκ.ευρώ για να ολοκληρωθεί το έργο και να αποδοθεί στην κυκλοφορία. Χρηματικά δηλαδή έχει φτάσει στο 47% του συνόλου του έργου...
Όπως και να έχει το έργο φαίνεται πως έχει καλύτερες προοπτικές πλέον. Στην πρώτη και την τέταρτη εργολαβία παραμένει η ΑΕΓΕΚ ενώ στις εργολαβίες 2 και 3 το έργο προχωρούν από κοινού οι εταιρείες ΙΟΝΙΟΣ-ΤΟΜΗ.
O υπάρχων δρόμος που ενώνει την Αμφιλοχία με το Άκτιο (και την δυτική ακτή της Ηπειρωτικής Ελλάδας) είναι ένας από τους χειρότερους οδικούς άξονες σε όλη την Ελλάδα και μαζί με την Παλιά Εθνική Οδό Αντίρριο-Ιωάννινα αποτελούν ένα δίκτυο δρόμων που για περίπου 150 χιλιόμετρα απαιτούνται σχεδόν 2,5 ώρες τρομακτικής οδήγησης καθώς διαθέτουν από μία λωρίδα κυκλοφορίας σε κάθε ρεύμα για όλα τα οχήματα, από φορτηγά τράκτορες μέχρι αυτοκίνητα 800 κυβικών και μηχανάκια..
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
aitoloakarnaniko