Ακόμα ένα εμπόδιο για την υλοποίηση των μεγάλων έργων ενδέχεται να είναι οι εκλογές του Σεπτεμβρίου. Μετά την ομηρία των εκτελούμενων έργων επί 7 μήνες λόγω της κρίσιμης οικονομικής κατάστασης της χώρας, τώρα βρισκόμαστε και πάλι ενόψει εκλογών...
Τι σημαίνει αυτό; Οι εκλογές ανάλογα με το αποτέλεσμα μπορεί να φέρουν ξανά αλλαγές στο κρίσιμο Υπουργείο Υποδομών, νέες διοικήσεις και να ζήσουμε και πάλι μία προβληματική περίοδο με ανακατατάξεις.
Στο πεδίο των έργων οι εκλογές επίσης θα φέρουν πίσω τις πιστώσεις των έργων μέχρι να έχουμε και πάλι Κυβέρνηση στη χώρα. Σε κίνδυνο τίθενται την πιο κρίσιμη ώρα και οι εκταμιεύσεις των έργων ΕΣΠΑ την ώρα που βρίσκονται μετέωρα έργα 1,4 δις ευρώ που χρηματοδοτούνται από αυτό το χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Η τύχη τους θα είναι στα χέρια της νέας Κυβέρνησης που θα πρέπει απαραιτήτως να διαπραγματευθεί μία ολιγόμηνη κατ`εξαίρεση παράταση του ΕΣΠΑ για να μην χαθούν οι υπερπολύτιμοι πόροι.
Η φετινή χρονιά αποδεικνύεται ως η καταστροφικότερη από το 2010 όταν και ξεκίνησε η κρίση καθώς λόγω ακριβώς της χρονικής συγκυρίας και των πολιτικών εξελίξεων είχαμε σχεδόν μηδενικούς ρυθμούς σε πολλά από τα μεγάλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη.
ΕΡΩΤΗΜΑ ΟΙ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΕΚΟ
Ερώτημα προκύπτει και για τις διοικήσεις των ΔΕΚΟ του Υπουργείου Υποδομών καθώς σε όλη την 7μηνη θητεία του η μόνη τοποθέτηση που είχαμε ήταν του Αθανάσιου Βούρδα στην ΕΡΓΟΣΕ.
Ακέφαλη συνεχίζει να είναι εδώ και περίπου 5 μήνες η Εγνατία Οδός ΑΕ, ενώ στις θέσεις τους από το 2014 κατάφεραν να παραμείνουν από ...γκέλα οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι σε Αττικό Μετρό, ΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Κτιριακές Υποδομές ΑΕ.
Αυτό γιατί όπως αποκάλυψε ο αν.Υπουργός κος Σπίρτζης αν και είχε στείλει έγγραφα εδώ και 2 μήνες για τη σταδιακή αντικατάσταση των διοικήσεων λόγω των γεγονότων δεν πραγματοποιήθηκαν ποτέ και οι "εκλεκτοί" του ΥΠΟΜΕΔΙ της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έμειναν με την υπόσχεση.
Πλεόν όλες οι παραπάνω ΔΕΚΟ και οι διοικήσεις τους θα περιμένουν τη νέα Κυβέρνηση και τον νέο Υπουργό Υποδομών για να δουν αν θα παραμείνουν στις θέσεις τους ή όχι.
ΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
Τι γίνεται με τα έργα στους αυτοκινητόδρομους; Πόσο θα επηρεάσει την κατασκευαστική τους ωρίμανση μία δεύτερη εκλογική μάχη μέσα στην ίδια χρονιά; Ερώτημα με σημαντικές πτυχές καθώς κάθε μέρα που θα περνά χωρίς το Δημόσιο να πληρώνει τη συμβολή του σημαίνει καθυστέρηση και αίτημα για αποζημιώσεις και νέες παρατάσεις.
Ήδη από την κατάσταση του καλοκαιριού ενώ η Ιόνια Οδός και ο Ε65 είχαν αιτηθεί για 12 μήνες παράταση τελικά τους δόθηκαν 17 και 18 μήνες αντίστοιχα.
Η νέα εκλογική μάχη για την κατασκευαστική κοινότητα σημαίνει μόνο προβλήματα από τη μία, αλλά και ελπίδα πιο αποτελεσματικής διαχείρισης των έργων και των θεμάτων γύρω από αυτά. Οι προσδοκίες πάντως είναι ιδιαίτερα χαμηλές.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com