Οι τελευταίες πινελιές μπαίνουν αυτές τις μέρες για την απόδοση σε κυκλοφορία των πρώτων 15χλμ του αυτοκινητόδρομου της Αμβρακίας Οδού, 8,5 χρόνια μετά την έναρξη των πρώτων έργων. Η σήμανση έχει ολοκληρωθεί, γίνονται δοκιμές με τον οδοφωτισμό και τα άλλα συστήματα και όλα δείχνουν έτοιμα για την πρώτη αυτή παράδοση.
Το τμήμα θα ξεκινά περίπου 1,5χλμ μετά την Υποθαλάσσια Αρτηρία Ακτίου-Πρέβεζας και καταλήγουν στην Βόνιτσα, στο ύψος του κόμβου με την Πάλαιρο, ολοκληρώνοντας και τη μισή παράκαμψη της πόλης.
Με αυτά τα 15 χιλιόμετρα διευκολύνεται η πρόσβαση προς Λευκάδα-Άκτιο και Πρέβεζα και ήδη οι οδηγοί θα παρατηρήσουν μία μείωση στην χρονοαπόσταση κατά περίπου 10 λεπτά.
Τα εγκαίνια λειτουργίας του πρώτου τμήματος αναμένεται να ανακοινωθούν τις προσεχείς ημέρες, θα είναι εντός Οκτωβρίου και το πιθανότερο σενάριο είναι να τις εγκαινιάσει ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.
Η ΕΡΓΟΛΑΒΙΑ-ΣΚΟΥΠΑ
Είναι πολύ πιθανό με τα εγκαίνια ο κ.Σπίρτζης να ανακοινώσει και την έναρξη της εργολαβίας-σκούπας που θα ολοκληρώσει τον αυτοκινητόδρομο, με την έννοια ότι θα έχει κλειδώσει ο ανάδοχος (Κ/Ξ ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ) και η σύμβαση θα οδεύει για προσυμβατικό έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Στόχος είναι τέλος του έτους, αρχές του 2019 να υπογραφεί η σύμβαση και να ξεκινήσουν άμεσα οι εργασίες. Κατά πληροφορίες θα επιδιωχθει μέσα στο 2019 να παραδοθούν στην κυκλοφορία επιπλέον 14χλμ που αποτελούν την νότιο-δυτική παράκαμψη Αμφιλοχίας. Αυτή η παράδοση θα εξοικονομήσει επιπλέον 10 λεπτά για τους οδηγούς και θα απαλλάξει την πόλη από το βαρύ κυκλοφοριακό φόρτο που το καλοκαίρι είναι πολλές φορές εφιαλτικός. Με αυτή την κίνηση θα έχουν δοθεί περίπου 29 από τα 48χλμ δρόμου και τα υπόλοιπα θα δοθούν σταδιακά μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2021 κλείνοντας την περίοδο κατασκευής.
Τότε η απόσταση Αντίρριο-Άκτιο και Αντίρριο-Λευκάδα θα μειωθεί σε περίπου 75-80 λεπτά και συνολικά η απόσταση από την Αθήνα θα μειωθεί αισθητά σε περίπου 3 ώρες και 20 λεπτά από 4 ώρες που είναι σήμερα.
Ο αυτοκινητόδρομος της Αμβρακίας Οδού μήκους 48,5χλμ. θα είναι ο πρώτος ολοκληρωμένος κάθετος άξονας της Ιόνιας Οδού και έπονται εκείνος προς Αγρίνιο, Αστακό, Τζουμέρκα και Πρέβεζα που θα ολοκληρώσουν το αναβαθμισμένο οδικό δίκτυο της ευρύτερης περιοχής.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com