Ξεκόλλησαν τα έργα στην πρώτη εργολαβία που αφορά το τμήμα που ξεκινά από το Άκτιο και έχει μήκος 22χλμ. Αυτή την εποχή τα μηχανήματα εργάζονται πυρετωδώς και σύμφωνα με πολύ καλά πληροφορημένες πηγές του ypodomes.com στόχος είναι να δοθεί μία επιπλέον παράταση στην εργολαβία που λήγει στο τέλος του έτους και το καλοκαίρι του 2018, οκτώ χρόνια μετά την έναρξη του έργου να δοθούν τα πρώτα 15χλμ του αυτοκινητόδρομου της Αμβρακίας Οδού που θα αποτελέσουν την Παράκαμψη Βόνιτσας.
Την ίδια ώρα τα έργα τρέχουν και στην δεύτερη εργολαβία, όχι όμως για να ολοκληρωθεί το τμήμα των περίπου 5χλμ αλλά για πραγματοποιηθούν όσες εργασίες γίνεται με τον υπάρχοντα προύπολογισμό και κατόπιν η εργολαβία να διαλυθεί.
Διάλυση της εργολαβίας προβλέπεται και για την 3η και 4η εργολαβία. Ειδικότερα για την 4η εργολαβία έχει απόφαση έκπτωσης του ανάδοχου και εκείνος έχει υποβάλει ένσταση κατά της απόφασης. Η εργολαβία αυτή, χαρακτηρίζεται ως η Παράκαμψη Αμφιλοχίας, είναι ιδιαίτερα προχωρημένη κατασκευαστικά και οι κάτοικοι και φορείς της περιοχής ζητούν επίμονα να γίνουν κινήσεις για να ολοκληρωθεί και να δοθεί στην κυκλοφορία.
Σενάρια κυκλοφορούν πολλά όμως το πιθανότερο είναι να μαζευτούν όλες οι εργασίες από τις 4 εργολαβίες και να γίνει η περίφημη εργολαβία-σκούπα, με ποσό που αγγίζει τα 165εκατ.ευρώ κάπου στις αρχές του 2018.
Τα έργα σύμφωνα με τις πηγές του ypodomes.com θα διαρκέσουν από 2 έως 3 χρόνια και υπάρχει πιθανότητα η 4η εργολαβία να πάρει μία προτεραιότητα και μέσω μίας τμηματικής προθεσμίας να ολοκληρωθεί έστω μέχρι το 2019.
Θα πρέπει βέβαια να είμαστε επιφυλακτικοί και να πούμε ότι η τελική απόφαση για τις περίφημες εργολαβίες, αναμένεται και είναι αυτή τελικά που θα καθορίσει τις όποιες εξελίξεις για την ολοκλήρωση του μεγαλύτερου δημόσιου οδικού έργου της χώρας.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com