Ετικέτες

Παρασκευή, 2 Ιουνίου 2017

Σπίρτζης: Η κατασκευή ρεκόρ της Σήραγγας Κλόκοβας υποψήφια για το Ρεκόρ Γκίνες

Για την παράδοση του αυτοκινητόδρομου της Ιόνιας Οδού αλλά και για το θέμα με τη ΣΤΑΣΥ μίλησε ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης σε συνέντευξη του στο Πρακτορείο FM. Μίλησε για τον χρόνο ρεκόρ που κατασκευάστηκε η Σήραγγα Κλόκοβας και αποκάλυψε ότι είναι υποψήφια για ένταξη στα Ρεκόρ Γκίνες. Για την ΣΤΑΣΥ είπε πως έχουν ασκηθεί διώξεις για την τρύπα που έχει εντοπιστεί το 2015 ενώ διεξάγονται έλεγχοι και τις χρονιές 2011-2014.
Πιο αναλυτικά, για την παράδοση της Ιόνιας Οδού είπε «όλα αλλάζουν στις κυκλοφοριακές ροές της χώρας, δηλαδή αν κάποιος θέλει να εκτελέσει μεταφορικό έργο ή να μετακινηθεί από το λιμάνι της Πάτρας προς Θεσσαλονίκη, πλέον όσον αφορά και το χρόνο και το οδικό δίκτυο, είναι πολύ πιο εύκολη η διαδρομή και λιγότερος ο χρόνος να ανέβει μέχρι τα Γιάννενα, να βρει την Εγνατία Οδό και να έρθει στην Θεσσαλονίκη μέσω της Εγνατίας. Αυτό σημαίνει ότι αλλάζουν πολλά σε σχέση με τις παραγωγικές δραστηριότητες της χώρας, γιατί οι οδικοί άξονες, δεν είναι μόνο για να πηγαίνουμε με ασφάλεια σαν πολίτες όταν μετακινούμαστε, έχουν πολλαπλά οφέλη στην αναπτυξιακή, στην παραγωγική δραστηριότητα της χώρας».

Για την σημερινή παράδοση του Αντίρριο-Κλόκοβα είπε πως δεν έμεινε πίσω κατασκευαστικά και τόνισε πως «Αυτό το τμήμα έπρεπε να παραδοθεί τον Αύγουστο και παραδίδεται τώρα. Είναι ένα τμήμα που συζητούσαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις αν πρέπει ή δεν πρέπει να ενταχθεί στο έργο της παραχώρησης της Ιόνιας. Είναι ένα έργο, στο οποίο έγιναν οι σήραγγες (σ.σ. Κλόκοβας) σε χρόνο ρεκόρ. Είναι μάλιστα υποψήφιος ο χρόνος της κατασκευής των σηράγγων αυτών για να γραφτεί στο βιβλίο Guinness.
Για το αν θα είναι έτοιμη η Ιόνια το καλοκαίρι «Η εκτίμηση που έχουμε είναι ότι το μικρό τμήμα που απομένει για την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού θα είναι πολύ γρηγορότερα από τον Αύγουστο έτοιμο, για να παραδοθεί στον Ελληνικό λαό για πλήρη χρήση. Κι αυτό παλέψαμε αυτά τα χρόνια, γιατί οι συνέπειες τού να μην ολοκληρώνονταν τα έργα θα ήταν πραγματικά δραματικές. Θα χρειαζόμασταν πάνω από ένα μνημόνιο, μόνο για τα χρήματα που έπρεπε να επιστρέψουμε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στις αποζημιώσεις και στις τράπεζες που έχουν χρηματοδοτήσει τα έργα».
Για τα διόδια: «Τα διόδια είναι ένα από τα μελανά σημεία των συμβάσεων αυτών. Και το λέω αυτό, γιατί έγινε ένας σχεδιασμός, που δεν έλαβε καθόλου υπόψη του την κοινωνία, την οικονομική κρίση, το πώς μπορεί να συμβάλλει θετικά η χρήση του αυτοκινητοδρόμου στο ξεπέρασμα της κρίσης και είναι το μέλημα μας για την περίοδο λειτουργίας των αυτοκινητοδρόμων. Δηλαδή προβλέπονται στις συμβάσεις συγκεκριμένος τρόπος τιμολόγησης ύψους των διοδίων και συγκεκριμένα σημεία για την κατασκευή τους. Το δικό μας μέλημα, είναι να πάμε σε ένα ενιαίο αναλογικό ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων. Ήδη ετοιμαζόμαστε για αυτό, ώστε να υπάρχει και η διαλειτουργικότητα μεταξύ των αυτοκινητοδρόμων. Όλων των αυτοκινητοδρόμων της χώρας. Το δεύτερο είναι να υπάρξει άλλη λογική στη χρέωση των πολιτών, σε σχέση με τις συμβάσεις που υπάρχουν. Θα επιχειρήσουμε δηλαδή να πάμε σε διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες και τους παραχωρησιούχους, προκειμένου να μπορεί ο χρόνος να είναι μεταβλητό μέγεθος για την παραχώρηση, άρα να μπορούμε να έχουμε μείωση των τιμών των διοδίων».
Για τον ΟΑΣΑ και τη ΣΤΑΣΥ «το πόρισμα που είδε πρόσφατα το φως της δημοσιότητας,δεν αναφέρεται στα πλαστά εισιτήρια, αναφέρεται σε κλοπές που γίνονταν στα κανονικά εισιτήρια και στις κάρτες. Αυτό σημαίνει ότι οι απώλειες για τις αστικές συγκοινωνίες, αν μπορούσαμε να υπολογίσουμε τη διακίνηση των πλαστών εισιτηρίων και των καρτών είναι πολλά εκατομμύρια παραπάνω. Κι αυτό θα φανεί με την εφαρμογή και λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, το πόσες ακριβώς είναι οι απώλειες, πολύ σύντομα. Πιστεύω λοιπόν ότι εδώ έχουμε να κάνουμε με μια πολύ κακή λειτουργία, δομές, διαδικασίες στη ΣΤΑΣΥ και στο χώρο των αστικών μεταφορών. Μια λειτουργία που επέτρεπε αν θέλετε τέτοιου είδους παραβατικές συμπεριφορές. Υπάρχουν πολύ συγκεκριμένες ευθύνες, θα αναδειχτούν. Και δεν υπάρχει καμία περίπτωση να σταματήσουμε τη διερεύνηση αυτού του είδους των διαδικασιών, συμπεριφορών, αλλά και ευθυνών.
Έχουν ασκηθεί διώξεις για το 2015, όπου η Επιθεωρήτρια Δημόσιας Διοίκησης με την έκθεση της, έχει εντοπίσει απώλειες 1,2 εκατομμυρίων ευρώ. Είναι τα στοιχεία που βρήκε γιατί υπάρχουν πολλά στοιχεία τα οποία είναι κατεστραμμένα, ενώ υπάρχουν και πολύ συγκεκριμένοι υπάλληλοι, οι οποίοι κατέστρεψαν τα στοιχεία και έχουν εντοπιστεί. Η έρευνα που έκανε και η KPMG επιβεβαιώνει επίσης το πόρισμα της Επιθεωρήτριας του 2015, αλλά αναδεικνύει και τα ελλείμματα που μπόρεσαν να βρουν οι άνθρωποι από το 2011 έως το 2014. Αναδεικνύει τα κενά των διαδικασιών και άλλα σημεία, τα οποία χρήζουν περαιτέρω διερεύνησης».
ypodomes.com