Ώρα αποφάσεων για το διαγωνισμό του μεγάλου οδικού έργου-σκούπα για την ολοκλήρωση της Αμβρακίας Οδού. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com η προσφυγή στο ΣτΕ της GD Infrastrutture έγινε δεκτή, όπως άλλωστε αναμενόταν.
Τώρα πλέον είναι στα χέρια του Υπουργείου Υποδομών να αποφασίσει για την τύχη του μεγάλου έργου το οποίο έχει βγει στον αέρα ήδη από τον Ιούνιο του 2018. Να θυμίσουμε πως ενώ είχε αναδειχθεί ως προσωρινή μειοδότρια η Κ/Ξ ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ, ακολούθησαν δικαστικές προσφυγές από την Ιταλική εταιρεία που διαχειρίζεται η οικογένεια Εμφιετζόγλου.
Η προσφυγή στο ΣτΕ εκδικάστηκε στις 13 Ιουνίου 2019. Λίγες ημέρες νωρίτερα, η τότε διοίκηση του Υπουργείου Υποδομών, σε μία κίνηση τακτικής, ανακάλεσε την απόφαση έγκρισης του αποτελέσματος και ανακήρυξης της κοινοπραξίας σε προσωρινή μειοδότρια. Αυτό ουσιαστικά έχει ως αποτέλεσμα να επιστρέφουμε στο περιβάλλον του διαγωνισμού μετά τις προσφορές.
Αυτό που μένει πλέον να γίνει γνωστό είναι οι προθέσεις του Υπουργείου που ουσιαστικά μπορεί να είναι είτε να προχωρήσει τον διαγωνισμό προχωρώντας στον δεύτερο μειοδότη που είναι η GD Infrastrutture, είτε να διακόψει την διαγωνιστική διαδικασία.
ΤΟ ΕΡΓΟ-ΣΚΟΥΠΑ
Η εργολαβία-σκούπα του Άκτιο-Αμβρακία, ήρθε ως αποτέλεσμα της σαλαμοποίησης του έργου σε 4 τμήματα. Από τις 4 συμβάσεις που υπεγράφησαν τον Μάρτιο του 2019, μόνο η μία ευτύχησε να παραδώσει τελικά 15χλμ αυτοκινητόδρομου, πριν μερικούς μήνες, τον Μάιο, λίγο πριν τις Ευρωεκλογές.
Ο διαγωνισμός που έχει κόστος 150εκατ.ευρώ χρηματοδοτείται ως έργο-γέφυρα από το ΕΣΠΑ 2014-2020. Με τον όρο αυτό εννοούμε πως ενώ το έργο ξεκίνησε με χρηματοδότηση από το προηγούμενο ΕΣΠΑ 2007-2013, λόγω μη ολοκλήρωσης, πέρασε σαν project και στο τρέχον ΕΣΠΑ.
Κάπου εδώ αρχίζουν και τα δύσκολα μιας και οριστικά το έργο θα πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2023 για να μην κινδυνεύσει η χώρα με επιστροφή κονδυλίων από την Ε.Ε.
Ο αυτοκινητόδρομος της Αμβρακίας Οδού, χαρακτηρίζεται ως κρίσιμη υποδομή για την Δυτική Ελλάδα μιας και συνδέει την Ιόνια Οδό με την βόρειο-δυτική ακρογραμμή της χώρας (με Βόνιτσα, Πρέβεζα, Ηγουμενίτσα) αλλά και τα νησιά του Ιονίου και κυριότερα την Κέρκυρα και τη Λευκάδα.
Έχει μήκος 48χλμ και έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου. Με την ολοκλήρωση της οι απαιτούμενοι χρόνοι οδήγησης θα μειωθούν αισθητά, ενώ ο σημερινός δρόμος-καρμανιόλα στον οποίο θρηνούμε πολλά θύματα κάθε χρόνο θα μετατραπεί σε ασφαλή οδικό άξονα, με υψηλό βαθμό οδικής ασφάλειας.
Νίκος Καραγιάννης
ypodomes.com
agriniopress.gr/