Πέμπτη 23 Μαρτίου 2017

Ερώτηση για τις καθυστερήσεις στη διεκπεραίωση υποθέσεων από τα υποκαταστήματα του Ο.Γ.Α.

Με ερώτησή τους προς την κ. Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Αιτωλοακαρνανίας, Μαρία Τριανταφύλλου και Γιώργος Βαρεμένος, ρωτούν, για τις καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων από τα υποκαταστήματα του Ο.Γ.Α. Επισημαίνουν, ότι η παραπάνω κατάσταση έχει σαν αποτέλεσμα τη μεγάλη δυσφορία των πολιτών και υπονομεύει την ποιότητα των υπηρεσιών, που μπορούν και πρέπει να προσφέρουν, τα υποκαταστήματα του Ο.Γ.Α.

Ακολουθεί η ερώτηση αναλυτικά:
Σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 11 παρ. 1 και 2 του ΠΔ 78/1998 (Καταστατικό Ασφάλισης και Συνταξιοδότησης Αγροτών) η ασφάλιση στον Κλάδο διακόπτεται από την 1η του μήνα εκείνου όπου ο ασφαλισμένος σταματά να ασκεί το επάγγελμα για το οποίο ασφαλίζεται στον ΟΓΑ. Η ασφάλιση διακόπτεται με απόφαση του Προϊσταμένου του Κλάδου Κύριας Ασφάλισης του Ο.Γ.Α. ή της Περιφερειακής Υπηρεσίας του Ο.Γ.Α. από την 1η του μήνα έκδοσης της απόφασης, που κοινοποιείται στον ενδιαφερόμενο. Σε περίπτωση που αποδειχθεί ότι πρόσωπο που είχε ασφαλιστεί στον Ο.Γ.Α. δεν υπήγετο στην ασφάλισή του, αυτό διαγράφεται από τα μητρώα με απόφαση του Προϊσταμένου, η οποία κοινοποιείται στον ενδιαφερόμενο.
Όταν κάποιος ελεύθερος επαγγελματίας κλείσει την επιχείρησή του και επιθυμεί να διαγραφεί από τα μητρώα του Ο.Γ.Α., απαιτείται μεγάλο χρονικό διάστημα για την έκδοση της αντίστοιχης απόφασης. Το χρονικό διάστημα μπορεί να είναι ακόμη και άνω των έξι μηνών. Ο ενδιαφερόμενος έχει ανάγκη την παραπάνω απόφαση για να ενταχθεί στο ταμείο ανεργίας του Ο.Α.Ε.Δ. και να συμμετάσχει σε προγράμματά του για την αντιμετώπιση της ανεργίας. Έτσι, δεν μπορεί να του εκδοθεί η κάρτα ανεργίας, καθώς από τον ΟΑΕΔ ζητείται η απόφαση διαγραφής του από τον ασφαλιστικό του φορέα. Δεν αρκεί η απόφαση διαγραφής του από την εφορία ή το εμπορικό επιμελητήριο όπου ανήκε. Αποτέλεσμα, να μην λαμβάνει τα μόρια της ανεργίας και να μην μπορεί να συμμετάσχει στα προγράμματα του Ο.Α.Ε.Δ., όπως είναι η κοινωφελής εργασία κ.α.
Ένα ακόμη γεγονός που δυσχεραίνει την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων, είναι η αδυναμία ενημέρωσής τους μέσω τηλεφώνου από τα υποκαταστήματα του Ο.Γ.Α. Οι επανειλημμένες προσπάθειες τηλεφωνικής επικοινωνίας δεν βρίσκουν ανταπόκριση, αφού οι γραμμές είναι συνεχώς κατειλημμένες. Το τηλεφωνικό κέντρο αδυνατεί να καλύψει την ενημέρωση των πολιτών. Η συνεχιζόμενη αυτή κατάσταση έχει σαν αποτέλεσμα τη μεγάλη δυσφορία των πολιτών και υπονομεύει την ποιότητα των υπηρεσιών που μπορούν και πρέπει να προσφέρουν τα υποκαταστήματα του Ο.Γ.Α.
Επειδή, η κάθε υπηρεσία του κράτους πρέπει να παρέχει στους πολίτες υπηρεσίες υψηλού επίπεδου και σε εύλογο χρονικό διάστημα,
Επειδή, η μεγάλη καθυστέρηση στην έκδοση των αποφάσεων διαγραφής από τον Ο.Γ.Α. αποτελεί εμπόδιο στην εγγραφή των ενδιαφερομένων στα μητρώα του Ο.Α.Ε.Δ.,
Επειδή, με την καθυστέρηση αυτή, ο άνεργος δεν μπορεί να απασχοληθεί σε θέση εργασίας, αν υπάρξει κενή ανάλογη των προσόντων του και στο επάγγελμα που τον ενδιαφέρει, μέσω τον προγραμμάτων του Ο.Α.Ε.Δ.,
Επειδή, για τον ίδιο λόγο, ο άνεργος δεν μπορεί να συμμετάσχει σε προγράμματα συμβουλευτικής, απασχόλησης ή κατάρτισης του Ο.Α.Ε.Δ.,
Επειδή, η καθυστέρηση αυτή του στερεί τα μόρια ανεργίας που θα λάμβανε και τον φέρνουν σε μειονεκτική θέση απέναντι σε άλλους δικαιούχους των υπηρεσιών του Ο.Α.Ε.Δ.,
Ερωτάται η κ. Υπουργός:
1. Τι μέτρα προτίθεται να λάβει, ώστε τα υποκαταστήματα του Ο.Γ.Α. να παρέχουν τις υπηρεσίες τους στο συντομότερο δυνατό χρονικό διάστημα;
2. Υπάρχει στον σχεδιασμό του Υπουργείου πρόγραμμα προσλήψεων επιπλέον προσωπικού, μόνιμου ή εποχιακού, ώστε να ελαφρυνθούν τα υποκαταστήματα του Ο.Γ.Α. που έχουν αυξημένο φόρτο εργασίας;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Τριανταφύλλου Μαρία
Βαρεμένος Γιώργος

agriniotimes
google page rank